Blog
Ma utánajártam egy két dolognak.
Holnap reggel elviszem a vasat egy karosszériás haverhoz, és rendbe tesszük a lökös alját.
Tavaly tavasszal ugyanis ahogyan a hirtelen jött jó időben felpuhult a téli gumi és megereszkedett a kocsi, felakadtam a nagykapu ütközővasában, ami kihajlított a a lökös aljából egy darabkát.
Na, ez most rendbe lesz téve kis műanyaghegesztéssel és fényezéssel. Költség elvileg 4000 Ft lesz.
Elgurultam az unokatestvéréhez is, aki fóliadekorral foglalkozik.
Az első kerék - főleg a nyári - felveri a sarat a hátsó kerék sárvédőjének külsejére, illetve a hátsó ajtó kidomborodó részére. Itt már pöttyökben sérült a fényezés is. Ezt akarom lefóliáztatni, de esztétikusan. A sérülés a fotókon jól látható.
Szóval a srác lefotózta a kocsit, és majd küld látványtervet. Az ötlet, hogy az alsó küszöbön végigfutna egy olyan piros csík, mint az alfa-kígyó matricám meg a Curoe sportivo feliratom, majd ez a csík kanyarodna el a ténylegesen védeni kívánt sárvédő és ajtó részre, ahol egyre vékonyodó csíkokban elfogyna.
Csinál még egy másik látványtervet is, az meg a motorháztetőre és a kocsi tetejére kerülő két piros csík lenne úgy, hogy a motorháztetőn a csíkban benne lenne az alfa-kígyó.
Az oldalsó fóliázás 6000 Ft lenne, a motorház és kocsitetős meg 15000 Ft.
Vállal bőrözést is. Megkérdeztem, mennyibe kerülne az ajtókárpit és ülés bőrre cserélése. Azt mondta, hogy műbőrből 50k.



Pontosabban szívócső...csere.Ez bizony már a korral jár.Kirepedt a gumi szívócső.Igen,az....a fojtószelep és a légtömegmérő közötti.Egy ideje már gyanús volt,mert kicsivel 2000-es fordulat alatt furán rángatott a gép.Meg szinte bármilyen alacsony fordulaton történő gyorsításnál.
Jómunkásember lévén,meg is javítottam.Ahogy azt kell....szigetelő szalaggal.Tartott is vagy két hétig.Aztán inkább rendeltem egy utángyártottat az Elaforg-tól.
Ma beraktam,és a rángatás már a múlté.És ha már arra jártam,az alapjárati motort is kipuccantottam.
1hónapja van meg a gép, mostanáig kihúztam az olajcserét,mivel igazoltan volt infóm a legutóbbi cseréről. Sokáig vaciláltam hogy Selenia WR kerüljön e bele vagy vmi más. végül Castrol Edge Td 5w-40 -re esett a választásom. Egyúttal cserélve lett a légszűrő ( volt vele küzdelem) olajszűrő és pollenszűrő.
Kicseréltük még a jobb felső lengőkart is, ezzel a csúnya kopogás megszüntetve. Felkerültek oldalra az index fölé a kigyó matricák, valamint az elmúlt hetek hírein felbuzdulva lecseréltem a régi kerékőröket is. Alkatrészekért köszönet Erhard-nak
Km óra állás: 193546km



Olaj +Szürő csere megtörtént 153000-nél
Mai nap folyamán kicseréltük a kiegyenlitő tartályt mert az oldala enyhén oda volt.A tartály kiszerelése nem tartott sokáig, még a folyadék leengedése sem ,mert a hütőnél lesszedtük a csövet és lefolyt az összes folyadék.Feltöltésnél egy pici probléma akadt nehezen indult meg a keringés a rendszerben de végül megoldodott.
Mivel még a gyári fékek voltak az autón (fékbetét kivétel) egy közeli autósbolt fék alkatrész akcióját kihasználva beszereztem pár dolgot.
Első féktárcsák: Brembo
Első fékbetétek: Textar (Brembot akartam, de pont nem volt így ez sárga dobozos lett :) )
Hátsó fékbetét: Brembo
Hátsó féktárcsa: Szabályozva :) (Legközelebb ez is csere)
Csere közben kiderült, hogy a jobb első fékcső repedezett így ezt is cserélem.
Km.: 179560




Felkerültek tegnap a nyári kerekek és a gyalázatos fővárosi utaknak kitett futómű beállítása is megtörtént, lakhelyemhez közeli gumiszervízben. Gyakorlatilag egyik kerék sem mutatta a gyári értékeket, és a rossz futómű geometria miatt már remek abroncsaim széle kezdett óvatosan kopni.

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.


Az elmúlt néhány napban sikerült kicserélni az összes hibás izzót (bal oldali első helyzetjelző; jobb oldali tompított és hátsó rendszámtábla világítás)
Következő világításhoz kapcsolódó feladat a fényszórók beállítása.