Blog

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-22

Ma délelőtt nekifogtam és kicseréltem a jobb oldali hátsó kerékcsapágyat. Újra a csend uralkodik a fedélzeten. Csak a motor halk duruzsolását hallani. Nagyon élveztem a próbautat, igazi öröm autózás volt.
Menete: kerék le, féknyereg le, nyeregállvány le, féktárcsa le, majd kerékagy kiszerelés és mindezek fordított sorrendben vissza. A nyeregállvány és a kerékagy csavarjai be voltak ragasztva, ezért végig tekertették magukat. Kiszerelésükhöz E12+E14-es torx dugó kellett. A kerékagy könnyen kijött a helyéről, épp csak meg kellett koccintani. A kerékagy fészkét alaposan kitakarítottam a rozsda lerakódástól, a ragasztott csavarokat loctite243-al rögzítettem. Vigyázni kell az ABS jeladóra, mert belóg a vége a kerékagyhoz. Most hogy láttam az agyat már értem miért nem lehet benne csapágyat cserélni, mert bele van integrálva az ABS pólus kereke is, és megfelelő célszerszám nélkül ez szerelhetetlen. A csapágy francia gyártmány (amit kiszedtem az is). A fékbetétek és a tárcsa egyenlőre marad, még van hátra neki sok-sok km. A belső betét 6 a külső 7mm-es. Így hogy ez is a kezembe került és láttam az állapotát, csak azért nem fogom kicserélni mert meguntam :-). Majd ha elkopnak ezek is cserélve lesznek. A féktárcsa nem fékező felületét cink spray-vel fújtam be, mert volt rajta egy-két rozsda pötty. A teljes hátsó fékszerkezet TRW gyártmány (az utolsó elötti képen jól látszik), érdekes mert az első pedig ATE. A következő tervezett karbantartás az az olajcsere lesz, remélem nem jön közbe semmi váratlan.

Hát nem így terveztem. Elkészült a horpadás kijavítása, de szólt a szerelő, hogy átszervezték a hétvégéjét, nem fér be hozzá az autó. Az udvarára nem akartam kitenni, a festőnél nam maradhatott, így hát jobb híján hazahoztuk. Az egy plusz út árát nekem megéri, hogy ne aludjon 1-2 hétig a szabad ég alatt.
Amúgy találtam egy új bizniszt. Esőcsináló varázsló leszek. Ha ez az autó kidugja az orrát a grázsból, akkor garantált az esős idő. Aszályos nyarakon betegre fogom magam keresni vele, amikor a gazdák könyörögni fognak egy kis esőért :)

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-03-21

Bár papíron itt a tavasz, ez az időjárásban sajnos még nem igazán nyilvánult meg. A lényeg, hogy tegnap 1 kis jó idő révén, elővettem a gépet és elgurultunk műszaki vizsgát tenni. A GT hozta formáját, és csont nélkül ment át :)
Ezt megkoronázva, délután sor került az olajcserére (+ olaj és légszűrő), valamint a bal első csapágyat kellett cserélni, mert nagyon elkezdett búgni még az ősz végén, így volt is időm beszerezni a tél folyamán.
Hát röviden ennyi...jöhetne már tényleg a jó idő!!!!!
U.I.: Még mindig imádom az én kis gokartomat :))) Fülig ért a szám ezen a kis szakaszon is,és máris aláztam mindenkit a nyári gumikkal :D

Új barátom, TomTec az általam ajánlott szerelőmnél csináltatta a kisszervízt.
Össze is futottunk és megcsodáltuk egymás autóját.
Kipróbáltuk az ő általa kiírt NaviCD-t az én kocsimban ... és láss csodát: működik! (Most már biztos én béna vagyok a CD-írásban).
Nekem is adta a lemezt - külön köszönet érte!

 

Ma előkaptam hazafelé jövet a munkából a Guns 'N' Roses CD-met. Évezredek óta nem hallgattam. De még szóról szóra emlékszem a dalszövegekre :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.

... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-22

Már megint belefogtam.... sajna ahányszor fújtam a pajzsot és a két csíkot, szinte rögtön "ledobta" magáról a festéket, mivel a krómot csak megcsiszoltam egy kicsit és úgy fújtam. Elegem lett ebből, és belefogtam az egész krómréteg leszedéséhez..... hobbiszerszámokkal hatalmas sz*pás, meg időm sem volt állandóan azzal foglalkozni, de csak kész lett. miután lecsiszoltam, gitteltem picit, aztán alapozó festék, majd fekete.Az előző verziónál kiszakadt a hátulján lévő csavar, így ezt ma pótoltam egy másikkal, amit műgyantával rögzítettem a helyén. A két "légbeömlőt" a pajzs két oldalán kicsit megváltoztattam, azok is kaptak rácsot, illetve a középső csíkok eltűntek. Gittelés után ezt is lefújtam alapozóval, matt feketével.... mivel az egészet még nem raktam össze, így az összképet csak holnap fogom látni, remélem tetszik majd :)

 
>> EseményLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2013-03-21

hát ezt is megéltük.. 100000 km van a kicsikémen :)

 
>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2013-03-21

a maradék egy csak a beállítás,és egy balelső agycsapágy csere lesz

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-21

Tegnap este élményautózás volt, barátom egy rövid körre kölcsönkérte. Remegő térdekkel szállt ki, és el kellett szívnia egy aktus utáni cigarettát, annyira élvezte.:D
Ma reggel indulnék dolgozni, a kocsi nem indul... Siettem, szóval semmi utánanézés, gyorsan átvedlettem bringás munkába menéshez (mint az esetek 99,9 %-ában, ugyanis ca. 1,5 km-re van a munkahelyem a lakástól). Pár perce hazaértem, ledobtam a táskám és már mentem is ki a kocsihoz. Motortetőt kinyitva láttam, hogy lerázkódott a szívócső. Gyorsan szerszámot ragadtam, és elkezdtem visszarakni, erre a fejemre esett a motorháztető. Gondolom ezt azért kaptam, mert tegnap mást is odaengedtem a volánhoz... Lényeg a lényeg, hogy mikor visszakerült a szívócső, utána szépen indult a kocsi is. Megint bebizonyosodott, hogy ezek az autók nem csak egyszerű járművek, lelkük van. :)

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-03-22

Ledek zöldek ki-kuka-pirosak be-marad:-)
Jó kis játék, főleg mire hozzáfér az ember.A belső összes kapcsolót kikaptam meg szét és már csak át kellett forrasztani a piros ledeket, sokkal jobb a fényük és a színük is.
Boschéknál jól összerakták anno....,persze ezeket nem kell sokszor szétszedni de 1 rémálom mire szétcsúszik a tartóház, ennek ellenére ez is kész.
Kezdésnél : a hosszabb láb a pozitív egyébként:-)