Blog

Elérkezett a nagy nap, irány külföld! 1000 km-es út, amelyet már oly sokszor megtettem TS-el.
Jól muzsikál az olajkályha, a bejáratásra tekintettel még nem nagyon "küldöm".

 

Nekiálltunk érdemben dolgozni. Az oldalsó panelen 20 év olajpárája masszív lerakódással jelezte az időt. Beszereztünk hát hideg zsíroldót és Brigéciolt a "makacs szennyeződések" ellen :-) Az otthoni zuhanytálca meg átalakult motormosó alkalmatossággá. 2 órába telt, hogy a panel egy fogkefe és ecset segítségével újra a régi fényében tündököljön. Amíg a zsíroldó dolgozott, megpucoltam az olajpumpát csavarostúl- házastúl.
Az oldalpanelen és a blokkon az összes tőcsavar és furat menete át lett javítva menetmetszővel. A hengerfej viszont tele volt olajlerakódással. Annyira, hogy megállt benne a reszelő. Egy fél villanykörte-doboznyi jött ki. A hengerhüvelyek viszont elégé nehezen jönnek ki. Talán egy nagyobb kalapács segíthet, de óvatosan kell megindítani a folyamatot: nem kellene az alu blokkot megütni. Ha már egy kicsit megindult, akkor van perem, ahova felfeküdjön a kiütő vasdarab.
A főtengely a gépműhelyt várja a polcon. Az oldalpanel és az olajhűtő konzol viszont már a beszerelést.

 

Nekiálltam szétszedni a motort. Az 1 hetet ment MANN olajszűrőt dobhattam a kukába. Elhatároztam, hogy minden marad 1992-es, ezért kell cserélnem a hibátlan olajkartert, ami 1995-ös gyártású. Az olajhűtő konzolja egy elég szép öntvény, tehát tele van résekkel, ahová gyönyörűen meg tud ülni az olajsár. A karter eltávolítása után még legalább 4 deci olajtrutymó folyt az asztalra. Ezt egy használaton kívüli tepsibe fogtam fel. Az oldalsó motorburkolat alatt egy szép állapotban levő vezérlést találtam. Talán ez lesz az egyetlen, ami csere nélkül megy vissza a motorba. Az olajpumpa is egy érdekes szerkezet: két fogaskerék a főtengelyen át van hajtva. Jó állapotban volt, a házán kicsi kopást találtam csak. A ház csavarjait szerencsére nem kell kadmiumoztatni, mehetnek vissza megpucolva.

 

Végre elhoztam a szerelőtől a régi motoromat. Már nagyon várt. A "fémgyűjtők" már majdnem lecsaptak rá. Vettem fóliát, nem akartam úgy betenni a csomagtérbe. Előtte a pincében csináltam neki a műtőasztalon helyet, legyen hol boncolni. Az új fémpolc is ezt a nemes célt fogja szolgálni. Egy kis ideig nekem volt az egyetlen 8 hengeres 155-öm az országban. :-)
Elhatároztam, hogy az összes lehetséges alkatrészt cserélem lehetőleg gyári újra. Minden csak teljes tisztítás után mehet vissza a blokkba. Még kell keríteni egy gépműhelyt, ahol elvégzik a blokkon a gépmunkát.
Át kell nézni a blokkot, amit kell vonalba kell fúrni. A főtengely is rendbe lesz téve. A hengerfejnek nyomáspróba és teljes felújítás lesz. A szerelő szerint ha jók a szelepvezetők, nem érdemes kicserélni, mert a gyári jobb minőségű. Szerencsére a vezérműtengelyek hibátlan állapotban vannak.

 

Tekintettel arra, hogy reggel nem sikerült 36-os dugókulcsot kapnom, a mai nap a tisztogatás jegyében zajlott. Némi gázolajjal sikerült eltüntetni a féltengely gumiharang szakadás nyomait. Nem mondom, a kifröcskölt zsír nagyon jó anyag, fog rendesen.
A két évvel ezelőtti kék hemerájt festés gyakorlatilag ép, egy "sima" átfújás elég lesz. Ugyan úgy, mint a lengőkarok esetében is.
A féknyereg már más tészta. Ott nem úszom meg homokszórás nélkül.
Egyenlőre ennyi, folytatás jövőre.
A 2012-es évet lezárom.
BUÉK mindenkinek!

 
>> Tuning és extraBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2012-12-21

A régi hátsódobnak a vége túl széles volt a zenderen kialakított résznek és formailag sem volt tökéletes. Most felkerült egy másik hátsódob (Proex) egy ovál véggel. Az eredmény nagyon tetszik föleg ,hogy halkabb lett vele az autó. Kellemesen morog, duruzsol és lehet beszélgetni is az utastérben. A másik változás az elsö lökhárítón a B tipusú rendszám. Szívesebben választottam volna azt a tipust amit a csomagtartóba kell tenni, de azért büntetnek :S

 

Beszereztem még a tél előtt egy jó kis izzót a fényszoróba:
OSRAM COOL BLUE INTENSE
H7 - 64210CBI
12 V 55 W
Teszt feszültség: 13,2
Fejelés: PX26d
ECE minősítés: E1

tapasztalat kellemes jó hatás,és nem gagyi kékes amitöl tartottam kicsit...

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-12-29

Ma ki lettek cserélve az első ablaktörlők, mert már nagyon untam, hogy hangossan törőlnek. Mindezt megúsztam elég olcsón hála érte Haro-nak! :)

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-12-29

Felső lengőkar csere.
Csakis gyári!!!!!!!!!!!!!!!!!
A fasza után gyártott lengőkar 40.000 km-t bírt ki.

 

Elindult a téli projekt, elkezdtem szétszedni az autót, de elakadtam. Nincs 36-os dugókulcsom, hogy a tengelyanyát letekerjem. Holnap veszek egyet, remélem lesz a barkácsboltban. Szóval a tervek:
- féknyereg festés,
- gumialkatrészek cseréje a fékben,
- kerékagy festés,
- kerékcsapágyak ellenőrzése, ha kell csere,
- féltengelyek ellenőrzése, ha kell csuklócsere,
- féltengely csuklók újrazsírozása,
- fékcső csere elöl,
- féktárcsa nem kopó részeinek festése hőálló ezüsttel,
- gólyalábak festése,
- generátor átnézés, ha kell felújítás,
- indítómotor átnézése, ha kell felújítása,
- ??
Tény, hogy valami morog a jobb első kerékben. Vagy a csukló, vagy a csapágy. Az előbbi a valószínűbb, mert azon volt elszakadva a gumiharang és anno Dunaújvárosban ez viselte a motor súlyát.