Blog
Mióta hozzám került az autó azóta nem volt jó a levegőáramláshelyét állító tekerőnek (ezt jól megaszontam :D) a megvilágítása. Nekiugrottam a javításának. Meg is találtam a bajt. Kiégett az izzó. Forrasztottam a pici foglalatba egy T5-ös izzót. Rádugtam próbaképpen a vezetéket és láss csodát működött, de a nagy szerelésben a hőfokszabályzóé meg kiment. Az is csere ugyanúgy. Most tökélesen világít minden.




A motorcserekor közölték, hogy a kábelköteg csatlakozói nagyon xar állapotban vannak. Egy "teszt" alkalmával a 4 injektor csati közül 2-t simán le lehetett húzni. Semmi sem tartotta. Megkérdeztem a "szerelőműhely" topicban, hogy van-e valakinek valami ötlete. Kizzo cartárs ajánlotta a RIPCA márkájú csatikat, amiket Budapesten a Ripca Kft. forgalmaz. A csatik azok a fajták, amiken van egy kis nyomógomb és szerszám nélkül lehet levenni(JPT csatlakozó). IDEÁLIS!
A csatlakozók cseréje nem okozott gondot. A készletben levő készlethez van maga a műanyag ház, kivezetésekhez új sarú és szigetelőgyűrű, vízmentes szigetelőszoknya.
A gyári AMP márkájú csatikat egy kombi- és egy csípőfogó segítségével szét lehetett morzsolni. A fém érintkezőket valamikor nem kellett cserélni.
Utána lecseréltem az LMM csatiját is. Sajnos az alapjárati motorhoz éppen nem volt, de az is cserélődik.
1. kép: a régi csati. Látszik rajta, hogy hiányos.
2. kép: inkább tőbe levágtam a vezetékeket és új saruk is mentek fel.
3. kép: az injektor lábai sem tiszták, kis oxidáció azért volt. (WD-40)
4. kép: új csatlakozó. Már csak a védőgumit kell ráhúzni és kész!
Fogót nem vettem a sarukhoz, mert a Tracon kb. 11000,- a Weidmüller kb. sok, a Pressmaster kb. nagyon sok.




Mosás, sótalanítás, viasz...
megérett az olaj csere is. Tudtommal nem kell szarrá húzni az olajszűrőt. Ennek ellenére 1 órát görcsöltem mire leszedtem. Na nem baj megvan és ez a fontos. Első, hátsó tárcsák, betétek, kézifékbofden jobb, bal oldal.
Kicseréltem őket mert kezdtek nagyon elkopni. Textar került bele. Remélem jó lesz és nem nyekereg. Meg meg lett forrasztva a kopásjelző vezetéke, mert el volt szakadva.



1. a motor is erősödött
2-4. a kipufogó cserélődött rozsdamentesre
5. a leömlő és a hűtő között nem maradt sok hely
6-7. a wastegate már kívül van és kint is megy el







Kicseréltem őket mert kezdtek nagyon elkopni. Textar került bele. Remélem jó lesz és nem nyekereg. Meg meg lett forrasztva a kopásjelző vezetéke, mert el volt szakadva.


A kocsi fara most kapott új szilenteket. A régieket poliuretán PowerFlex-ekre cseréltük.
Mindent beszereztem amit gyártanak hozzá, + a csonkállványban található úgyn. unibal-okat is cseréltük (állítólag ez felel a passzív hátsókerék kormányzásért). A fara stabil lett, de a kerékdőlés nem állt helyre. Hátul az előírt kerékdőlés -1,05° (+-0,33°), jelenleg pedig -1,78° és -1,62°. Valószínűleg a felső lengőkart is cserélni (szilentezni) fog kelleni?! Valakinek ötlet? (az utolsó képet nem én készítettem, de így néz ki az enyém is)




1. a lendkerék könnyebb lett
2-3. a kuplung pedig erősebb (a tárcsa azóta már rugós, ez nem bírta a rezgéseket és eltört)
4. hogy ne szakadjon le a bal láb: központi kinyomó.
(ez a pont inkompletto DCS munkája)




1. felkerült a 4 dugattyús brembo fék előre
2. a fekete speedline-ok alá 21mm-es pogácsa kellett volna, igy alapkészlet lett az integrale felni és új gumik is kellettek (205/45R16 Michelin Pilot Sport3)
3. hátul is fent vannak végre a gtv nyergek
4. a fékcsövek "megteflonosodtak" mindenhol
5-6. piros lett a szívócsonk és a szelepfedél
7. bekerült a zagato kormány és az extra órák






