Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-01-04

Tegnap megérkeztek a rendszámtábla világításáért felelős LED-ek. 2 perc alatt kicseréltem őket, tetszik az eredmény.

 
>> Eseménysüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2012-12-18

Újabb két év, mindenféle okosság nélkül, piros matricával.. Az első futóművön kellett állítani picit.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-12-20

Nem ment a hátsó ablaktörlő. Azt hittem ismét a motor romlott el, de "szerencsére" csak a csatlakozó volt a rossz.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-12-30

A karácsonyra kapott dolgokat kipróbáltam és Alf kapott egy alapos külső és belső takarítást.

 

Egész minőséginek tűnik
Federal Mogul (GOETZE)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-03

Várom már a tavaszt, hogy a Novitec-et visszarakhassam (bár a jövője bizonytalan)
Kis apróságot már kapott is, fém alfás szelesapkákat!

Van a szetthez egy kis kulcstartó, mely egyben villáskulcs.
Jól rálehet húzni, így a nem felkészült(10-es villásal felszerelt) kis hülye gyerekek nem tudják levenni.
Meg még jól is mutat a kulcsom mellett.

Ja , és van még 1 szettem , eladó!
És ez itt a reklám helye! :)))

>> SzervizGIRInd // Alfa 147 1.6 Eco Progression // 2013-01-03

Közel 22 ezer kilométert sikerült beletenni a paripába tavaly. Viszonyunk nyugodt, kiegyensúlyozott volt, amire némi árnyékot vetett, hogy a korábban betett Valeo kuplungszerkezet mindössze 20 ezer kilométer után cserére szorult valami különös rezonancia miatt (szerencsére gariban). Természetesen sor került egy olajcserére is. Amit viszont már tényleg nem tűrt halasztást, az az eredeti gumik cseréje volt (futófelület még bőven volt rajta, csak azok a DOT-számok...). Szóval vettem két teljes szett gumit (120k Huf kiadás), valamint 156-os könnyűfém-felniket, amelyekkel az egyik acélfelni-garnitúrát váltottam. Mivel Budapesten is használom az autót, így továbbra sem volt kérdéses számomra, hogy maradok a 15-ös méretnél.
Érdekesség, hogy a korábban említett immobizer vacakolást nem csinálja már az autó.

 
>> SzervizGabi146 // Alfa 146 1.4 16V Twin Spark // 2013-01-03

Sikerült leszakítanom a kipufogóm középső dobtól hátralévő részét egy betonpadkával :-( De jól esett karácsony előtt 4 nappal......
Az EGRUS kipufogó szervízben csinálták meg, köszönet érte, gyors, minőségi, pénztárca kímélő munka volt, ajánlom bárkinek.

http://www.facebook.com/pages/Egrus-Kipufog%C3%B3szerv%C3%ADz/204926499550266?ref=ts&fref=ts

 
>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.