Blog

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-10-13

154371km
Típus: Starline 12900Ft/db
Régóta hallgattam már a kopogást, de most meguntam és kicseréltem a bal-jobb felső első lenlőkarokat. Beszerelés elött szétugrasztottam a szilenteket és teleraktam szilikonzsírral.
A csere menete:
Kerék le. 1. A felső lengőkar gömbfejét kinyomni a csonkállványból.
2.A motortérben a torony 4 anyáját lecsavarni (a lengéscsillapítóét nem!!!!).
3.Lekötni a stabilizátor pálca egyik gömbfejét. 4.Az alsó lengőkarról lekötni a lengéscsillapító villáját. 5.Lefelé mozdítani (amíg engedi) a rugó, lengéscsillapító és villa egységet. 6.Kiügyeskedni a toronyból a felső lengőkart a tartókonzoljával együtt.
Kint kicserélni a lengőkart.
És vissza az egész fordítva

 

Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.

Az Amore-n ajánlottak egy emberkét, aki elintézné helyettem az ügyezést, de mivel Ő a fővárosban lakik én meg 200 km-el idébb, az út nem járható.
Némi érdeklődés után a környéken is találtam megfelelő személyt, némi egyeztetés után el is vállalta.

A hétvégén sokáig keresgéltem a neten, mire megtaláltam a szükséges információkat a behozatal módjáról. Viszont azt is olvastam, hogy július 1-el változások álltak be, amiről viszont egy mondatot se találtam. Rácuppantam tehát a telefonra és az összes szóba jöhető hatóságot felhívtam, hogy mi a teendő mostanság. Az okmányiroda elmondta a pontos menetet:
- műszaki vizsgára kell vinni az autót,
- ki kell fizetni a regisztrációs adót a vámosoknak,
- meg kell kötni a biztosítást,
- el kell jönni az okmányirodába és kérni kell rendszámot,
- meg kell csinálni a zöld kártyát és már lehet is közlekedni!
Nincs:
- átírási illeték
- köröztetés ellenőrzés
- eredetvizsgálat
Halihó! Hát ez nem is bonyolult, rosszabbra számítottam!
Nosza, vágjunk bele!
Az első pofon a műszaki vizsga terén ért, ugyanis közölték velem a szombathelyi vizsgabázison, hogy vagy egy hónap múlva mehetek csak, addig minden időpont foglalt a közlekedési hatóság vizsgatelepén.
A vámosok azt mondták, hogy náluk egy-két óra alatt bármikor végzek, szívesen fogadják a befizetést. A honlapjukon megtalálható a regadó kalkulátor azzal előre ki tudom számolni az összeget. (Annyit is fizettem)
A második pofon az okmányiroda volt, mert három hetes előjegyzéssel dolgoznak, hmmm...

...szóval a magán ügyintézés nem megy, más megoldást kell keresni.

Jelentem megjöttünk:
550km "csont nélkül" megtéve, holnap megtankolom, kíváncsi vagyok a fogyira - bár ez q..ra nem számít!
Eddig azt hittem Alfákat vezettem (összesen 490e km!), ma rájöttem eddig NEM, ma tudtam meg mitől Alfa az Alfa :-))
Lényegtelen köbcenti, a LE, a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség (egyébként GPS szerint is "hozza" a gyári adatot) ás minden más "objektíven" mérhető adat !!!!!!!
A lényeg máshol van, egyszerűen ott, hogy egy Alfában ülhetsz. Ha kell gyors. ha kell lassít (de mindkettőt cefetül!!!), ha kell csendben gurul, ha kell kanyarodik, szóval semmi különös!
Csak NAGYON AUTÓ!!!!!
Mindezt kortalanul 11 évesen!

u.i.
Nem volt olyan megelőzött autó, amiből ne bámultak volna meg :-)))))))

Még pár kép a hazatérésről.

Reggel útra indult a csapat az olajkályhával hogy elhozza a Spider-t.
Indulás reggel 7 órakor, gyors kaja (gyorskaja, mert ki ér rá ilyenkor?), majd fél egykor megérkeztünk egy Münchentől kicsit keletre lévő Vilsheim nevezetű falucskába.
A régi tulaj minden papírmunkát elintézett (rendszám, biztosítás, átíratás, stb.), teletankolta a kocsit, úgyhogy a téligummákat bedobtuk a hullaszállítóba, a legfontosabb dolgokat átpakoltuk a Spider-be és irány haza!
Először beugrottunk Passauba vásárolni. Sikerült is egy bevásárló kocsit telerakni és mégis minden belefért a csomagtartóba. Szóval nem is olyan kicsi az!
Hazaérve megnyugodva állapítottam meg:
1. Tényleg nem fogyaszt olajat!
2. Üzemanyagból meg 9 liternél kevesebbet kér tartós 140-es autópálya tempó és némi városi jaszkarizás után.
Képek sorban:
1. Közös kép a régi tulajékkal
2. Egy hullaszállító üldöz minket :-)
3. OFF/BMW gyár útközben
4. 133331 km
5. A háttérben a Melk-i kastély
6. Itthon

>> AutóápolásTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-10-13

Ma találkozón vettünk részt, és az időjárás bizonytalansága miatt "csak" kézi, gőzborotvás mosóba mentem. Miskolcon a Metroval szembeni Agip kutat ajánlom mindenkinek, aki hozzám hasonlóan csak télen látogatja az ilyen fajta mosókat. Gyönyörűen sikerült lemosni az autót, ami nem csak vizesen látszott tisztának, ugye tudjátok mire gondolok?!:-))

Mosás+ forróviaszos öblítés.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-10-13

2006 augusztusában szereltük be Fritzee és Adrián alfás haverokkal a xenont, jó minőségű 6000 Kelvines Philipset, és idáig bírta a balos izzó! Mivel féltem tőle, hogy más színű lesz, így 2 db szintén 6000K-s izzót rendeltem, és cseréltem ki.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-10-12

Elérkezett az idő, hát cselekedtem!

Alapanyagok: -4,4l Castrol Edge 10 W 40
Champion olajszűrő
Champion levegőszűrő
pollenszűrő