Blog
Km óra állás: 165400
Az utolsó bejegyzés óta, nem volt semmi probléma:) Felkerültek a téligumik.....A legújabb szériás Kumho! 205/55 16". Még a gumis is megdicsérte (nem ott vettem), hogy milyen "puha" :) Amikor levették a kerekeket akkor derült fény arra, hogy a két féltengelynél a gumiharangok el vannak szakdva (külső oldali). Hál' Istennek, még időben felfedeztem. Gyors kerítettem egy hozzáértőt, mivel akihez szoktam hordani nem ért rá, az autó meg kell. A nyárigumikon vettem észre, hogy egy picit "rágja" a külső felét. Nem veszélyes, 10000 km alatt 1, 1,5 mm a félrekopás. Említettem az újdonsült szerelőnek és egyből meg is állapította, h lógnak a felső lengőkarok.....remek. Kicseréli a gumiharangokat és a két lengőkart is. Hiába, aki Alfát vesz számol ilyenekkel előre. De a "csajom" így ismét jó lesz :) Lengőkarok darabja 21000,-. Azért ez a kiadás most nem nagyon hiányzott..... De Alfa, Szerelem! Ciao!
Ui.: Tudom h el vagyok maradva fotókkal, nincs elfelejtve :)
a fűtőmotornak meglett a hibája. A tengely alsó része egy perselyben forog, és nekem a persely forgott együtt a tengelyel és néha külön is, szvl ezért sipolt. Azt találtam ki, hogy vágok a perselybe és a házba egy horonyt, majd elkalapálom a peremét, így a persely nem tud elfordulni, és újra csendes lehet a motor. Szvl vágtam egy horonyt a házba a perselyel együtt, elkalapáltam, aztán egy akksiról elindítottam a motort, és forgás közben csavarlazítóval befujtam a tengelyt hogy ne menjen szárazon, így eltünt a sipoló hangja és újra csendes a fűtésem :)
pár rezgő morgó hangot is sikerült megszüntetni. a Klímakonzolnak továbbra sem jó a világítása és nem tudtam rájönni hogy miért, egyre jobban gyanakszom hogy a világításért felelős része tönkrement a konzolban, szvl lehet veszek bele egy újat.
A Motorteret is megmostan minden irányból és szögből, mert olajfoltot találtam az autó alatt, Holnap ránézek hogy hátha hagyott már nyomot és megtudom az okát a csepegésnek.
Pár napja a METRO-ban járva megakadt a szemem egy szemtelenül olcsó tolatóradaron. Megvettem, mert hártafelé elég nehéz a kilátás.
Mivel nem akartam szanaszét fúrkálni a hátsó lököst, ezért hosszas töprengés után az érzékelőket a rendszám mellé fúrtam be. Nem feltűnő, nincs hamis riasztás a földről és a lökösről. Az egyik Alfissimo-ban láttam egy piros Novitec biturbó GTV-n ezt a megoldást, bár ott a piros kocsin bután nézett ki a fekete érzékelő.
Az elektronika az antenna alatt kapott helyet, a kijelző meg a kalaptartón hogy a sípolását jól halljam.




Ma sikerült beszereznem Phon Cartárstól egy fontos tartozékot, egy gyári emelőt. Ezentúl nem csak dísznek lesz a csomagtartóban a pótkerék, ha szükség adódik fel is tudom majd rakni. Remélem, sose kerül rá sor...
Másnapi történet:
Szóval, izé, Giovanni megint kavarja. Nem fér bele az emelő a pótkerékbe :-(




Elkészült a klíma. A kompresszor összes tömítését és a tömszelencéjét (második kép) is ki kellett cserélni. A belseje jó állapotban van, látszik, hogy nem használták sokáig (ezért is száradt ki a tömítés és ment el a gáz).
Rendszer nem ereszt és hűvöset fúj :-))


Ma nekiálltam és ledrótkorongoztam a Phon Cartásrtól még decemberben vásárolt első segédkeretet. A belső részeket kifújtam alvázvédővel a külsejét egyenlőre alapozóval.
Jutott a drótkorongból a kerethez tartozó stabilizátornak is, majd a hagyományokhoz híven sárga hemerájtot kapott.
Másnap a segédkeret fekete lett.




Most hogy talpon van a Pók elkezdtem gondolkodni a további feladatokon. Van még pár:
- klímakompresszor betegecske, mert az előző tulaj 3 évig be se kapcsolta és minden tömítés kiszáradt, fel kell újítani és feltölteni a rendszert
- kormányt kellene bőröztetni
- két első lengőkar + segédalváz cseréje is esedékes lenne, mert ami benne van erősen korrodált. Keretem van, lengőkar kellene + a csere után egy futómű állítás
- kéne egy emelő is a kocsihoz,mert azt nem kaptam az autóval
- bal hátsó sárvédőt kellene lefesteni, mert lejött a festék
- a kipuff feletti részt kellene rozsda mentesíteni és alvázvédőzni
Ez utóbbi kettő be volt tervezve a jövő hétre, de két hetet csúszik a fényező vállalási ideje, úgyhogy más lép előre a sorban.
Még futom a köröket hogy melyik legyen, de biztos, ami biztos ma lepucoltam a segédalvázat, holnap drótkorong kerül sorra, majd a festés. Csak el kéne dönteni, hogy milyen színű legyen....
Már az első utakon kiderült, hogy hátulról elég komoly huzat érkezik. Valami védelem kell. Nem hiába gyártják a szálfogó hálókat. Anno gyors megoldásként egy Alfás törölközőt terítettem az ülések hátára. Nem volt kérdés, hogy háló kell, de az árát egy kicsit sokallottam. A többiek hálóit tanulmányozva egyszerűnek tűnt a dolog. Egy csőkeret, amire szúnyogháló van kifeszítve.
Két buktató van:
- Hogyan rögzítem a tartó keretet oldalt és hátul a kocsihoz: Megoldás két spéci T-alakú vas tartó a két oldalra. Hátul L-alakú a hátfalra csavarozva.
- Hogyan tüntetem el a csővázra erősített háló varrását: Itt a megoldás a bevonás bőrrel.
Érdekes dolog derült ki miután a kartonból kivágott szabásminta alapján elkészült a csőből hajlított váz. Nem fért el a becsukott tető alatt. A szabásminta készítésekor elfelejtetem a tetőt…
Nos, kivágtunk egy darabot a csővázból, most már befér a zárt tető alá és a két oldalt felnyíló műanyag fedelet se éri el. Jöhet a tavasz :-))



Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.
Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)
A HiFi projektet ezennel lezárom..







