Blog

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-10-06

Az autó beállt a hétvégére a boxutcába.
Vezérműszíj + görgők cseréje, klímakompresszor-, generátor-, vízpumpa-, szervó szíjának a cseréje.
Legalábbis így indult.
Hoztam két kormánymű gumiharangot is (mivel már műszakikor felírták), hogy ha van idő, még azt is cseréljük ki.

Az autó első elemének leszedésekor kiderült, hogy a vízhűtőmet csak az egyik oldal tartja, a másik le van törve. Ok, keressünk egy műanyaghegesztőt szombat du. vagy vasárnap de., hogy vas. estére elkészüljön az autó. Megküzdve a lehetetlennel vas. de. 11kor meghegesztették. De ne ugorjunk ennyire előre.
Szombat du. mivel ki kellett venni a vízhűtőt, víz le, lökös le, klímahűtő félig le, hogy ne kelljen a gázt leengedni, majd nagy nehézségek után kijött a vízhűtő.
Folytassuk a szíjcserét.
Szétszedés közben a szerelő már látja - ill. mutatja is nekem - hogy éppen jókor jöttem, mivel az egyik vezérműszíj (BOXER! KÉT SZÍJAS!), már ment le a vezetőről. Szépen kezdett kilátszani a szíj szövete, ill. kezdte ledarálni a vízpumpa csavarját. A szíj egy nem régi Dayco szíj volt, a feliratok is szépen látszottak rajt, úgyhogy keresték az okát, a csúszásnak. Levették a két régi Breda vezetőt, jobb ötlet híján feltették az újat, hogy az csúszik-e.
Gates vezérlés került az autóba (a görgők is gates-ek). Megpörgettük, úgy, szétszedve, nem csúszott. Tehát vagy nem volt ráfeszítve rendesen a szíj, vagy valami okból megnyúlott. Passz...
Fel az összes szíj.....(közbe várjuk a hűtőt), addig álljunk neki a kormánymű-gumiharangoknak.
Háhááá, de a 146-ban nem ám csak úgy van az.
Lényeg: a motoron kívül szinte minden kikerült az autóból. Akksi, levegőszűrő...szervóolaj.........stb.....stb......kormánymű. Ez a vége, ugyanis a teljes kormányművet ki kellett venni ehhez az akcióhoz. Egyszer valaki már nekiállt a mutatványnak, mivel egy csomó csavar hiányzott mindenhonnan (konkrétan a kormányművem is csak 3 csavar tartotta), de gondolom látta mi meló lenne, és gyorsan visszapakolt inkább.
Kikerült a kormánymű, lekerültek a gumiharangok - amik már 3felé voltak szakadva - itt a hűtő, Andi boldog, hogy már csak össze kell rakni és kész.

Hát nem!

Nem jók az új gumiharangok, így hétfőn be kellett szerezni két másikat, egy kis Tutelát a szervóba, na meg a fagyállót.

Volt még egy kis rohangálás a szervócső tömítései miatt, de már minden szépen kezdett helyreállni, csak sajnos besötétedett.

Kedd estére összeállt a verda. Csenget a szerelőm, nyitom az ajtót, kiabálom, hogy várj, hozom a pénztárcám.

-Ne siess vele annyira!-mondja.

Naneeeeeeeeeeee. Már magamba kezdek roskadni.

A szerelő sötétben véletlenül a kormányállító kart húzta meg a motorháztető nyitó helyett, mely ezzel a lendülettel le is tört.
Kedd este 8, ismét műanyaghegesztő.
Meghegesztették, de visszarakáskor el is tört. Fixre beállította a kormányom, majd ha bontó felé járok, veszek egy kart.

Az autó kész, remélem mostanában nem kell hozzányúlni.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-10-06

Rögzítettem, csatlakoztattam mindenkit mindennel a mai napon, már csak a fejegység bekötés van hátra és röffenhet a cucc.

 
>> AutóápolásSzJanos // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2012-10-01

A téligumikhoz vásároltam egy szett használt gyári Alfa alufelnit. Ezek igazság szerint még jobban is tetszenek, mint a másik gyári szett.

 
>> SzervizSzJanos // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2012-07-15

Már amikor megvettem meg kellett volna tennem, de most futotta rá. Lecseréltettem a vezérműszíjat és a két görgőjét. Szintén cserélve lett a generátorszíj és a görgői. Természetesen a vízpumpa is cserélve lett. Szintén cserélve lettek az olaj- és üzemanyagszűrők. Természetesen az olajokat is cseréltem, motor-, váltó-, szervó-, és fékolajcsere is történt. Ha már így szét volt kapva, akkor a klímához tartozó dupla légszűrőt is lecseréltettem.

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-10-03

Harmadikán eljött az idő, hogy a 3 hete előjegyzett időponton megjelenjek az okmányirodában. Addig egy 15 napig felhasználható papírral közlekedtem. (ami természetesen lejárt már) Ebben volt a kocsi új színe és a műszaki vizsga megléte, mivel a forgalmim, amúgy is betelt.
Szóval színváltozás, új forgalmi és a lakcímem se volt átírva az 5 éve ezelőtti költözés óta. :-)
6.000 Ft új forgalmi, 6.000 Ft új törzskönyv, mert a régiben még a kocsi színe is benne van és 565 pénz a plakett a hátsó rendszámtáblára, hogy van 2 évig még műszakim.
Irány a "B" első plakettért...idővel.

Szerdán időpont a kipufogóshoz. Várok egy összeget. Haver jelentett be. :-D Kíváncsian várom, mert az alsó toronymerevítőt felhajtottam picit és kb 1-2 mm van a kipufogótól. Néha hozzáér. Leszedni biztos nehéz lesz a merevítőt is és a kipufogót is.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-10-06

Ma megejtettem a Cartársak javaslatára a MAP szenzor tisztítást. Ha már ki volt szedve, akkor belenéztem a szívósorba is egy endoszkóppal. Ott is volt bőven a visszavezetett kipufogógáz kormos lerakódásából. A képekenl jól látszik hogy egyenletes rétegben mindenhol van belőle. Az 5-6-os képek kinagyítva vannak ezért olyan elrettentő a látvány. A 7. kép tükrözi a valóságot -ami nem vészes, csak a normál menyiségű lerakodás van a szívósorban.

>> SzervizImike // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-10-05

NA elvittem a kocsit ma a szakimhoz... Hibátlan lett!

Mondtam minden szorjon ki a mi cserés nem érdekel semmi csak jo legyen...
Amik cserélve lettek:
-2db féltengely gumiharang
-1db ködlámpa (rohadt kavics)
-2db hátsó lengőkar szilent
-2db első lengőkar szilent
-2db kézifékkötél
-fékolaj
-szervó olaj
-váltóolaj
-motorolaj ELF NF 5w-30 +Motoröblítővel kitisztítva
-olajszürő
-légszürő
-pollenszürő
-1db motortartó bak
-2db első fékcső
-3db égő
-1db feszítő görgő
-hátsó fékek szabályozva betétek még 90%osak
-2db első BREMBO féktárcsa
-4db gumi kopottak voltak már igy nem akartam elvini müszakira igy vettem rá jó 80%-osakat és kapott futómübeállitást is.
-kapott komplett alvázkezelést és egy rozsdafolt ki lett javitva a pótkeréktartályban 2L alvázvédő ment rá
-EGR szelep tisztitva ( ezt én csináltam meg hogy ne legyen elhanyagolva)
-Klíma feltöltve +fertőtlenítve
-Friss müszaki

 
>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2012-10-05

Ma délután megejtve..:-)

 
>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-10-05

A múlt hétvége termése.
A gyári B oszlop fóliát megrágta a nap és az idő. Beszereztem mostanság nagyon "menő" 3D Carbon fóliát. Szerintem jól sikerült. Mindenképp jobban néz ki, mint előtte.

A tetősínt is megviselték az elemek. Szürke és kopott volt. Adtam neki matt fekete festékkel. Mintha új lenne!

>> Szervizviking30 // Alfa 156 1.6 ts Progression // 2012-09-30

Lecseréltem a régi kopott tárcsákat újakra(Roadhouse 284mm),betéteket(Textar),fékcsöveket(ATE),fékolajat(Alfa Romeo Brake Fluid Super DOT4),és a jobb első felső lengőkart(TRW