Blog
A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.



Az első autómosásnál a mosómasina egyből lekapta és meghajtotta a rendszámot, ezért gyorsan beláttam, hogy ez így nem jó. Banditól sikerült beszerezni a nagy méretű rendszámtartó idomot, ezt felszereltem ma.


Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.





2012.10.02. Csütörtök!
Elvitték a Puntómat...
2 évig volt velem, ezen tanultam meg mindent.
Ezen idő alatt sikerült 5 szín variációt összehoznom rá.
(szürke-kék-matt fekete-barna-fehér)
Igazi kis kaméleon volt :)
Több száz munkaóra, és több százezer forint után őt sikerült összehozni.
(A végére már a milliós tételt is átléptük....)
Vártam már,hogy elvigyék, ugyanis kellett ahoz,hogy a 156 projectemet előre lendítse.
Egyik szemem sír, a másik meg nevet.
Viszont biztos,hogy sok boldogságot fog hozni az 56' :)
Ha a jó isten is úgy akarja szerdán már papirokkal, MAGYAR RENDSZÁMMAL hozom haza. Úristen.... Alig várom!!!
Utolsó képen az látható ,hogy miből lett a cserebogár.





A műszerfalon a km óra és a fordulatszámmérő, nem világított rendesen, hat rizsszemégő csere. Szerelővel csináltattam, tanúságos volt, a jövőben az utastérben inkább magam javítok, nehezebben fog menni, de kifinomultabb munka lesz.
Az első helyzetjelző is kiégett, és rögtön utána a másik is. Olvastam, hogy másoknál is így történt, ezért szerintem minden izzót javasolt párban cserélni, legalább is én így fogok cselekedni.
Le lett cserélve az első fék, a vezérkés+minden, ami ezzel jár, olaj csere, kézifék-bovden. Szamosinál lett csinálva, nem volt olcsó.
A kedvenc találkozómra természetesen a GT-vel mentem, hiszen a reptér csábításának tudtam, hogy nem lehet majd ellenállni. Ezzel a gépszörnnyel igazi élvezet volt minden megtett km és a 2-3 gyorsulás is, természetesen remek eredménnyel. Csörivel a hazaút igen dinamikusra sikerült, ezért is szeretem, ha ő megy elől! :-) Menetidőt inkább nem írok, az is elég, hogy kis feleségem elszörnyűlködött rajta :-)









Úgy gondolom, mást is érdekelhet a téma, úgyhogy a hsz-t megörökítem itt is. :)
(Ha eszembe jut valami, illetve jön még infó a cartársaktól, azt is beleírom később. Továbbá lövök egy pár képet arról, hogy hogy néz ki az én 11éves "bőr ülőgarnitúrám".)
Én évi 2-3-szor szoktam átkenni a teljes felületet. (Kora tavasszal, nyáron és ősszel.)
Eddig ezeket próbáltam:
1. kép
Nem rossz, de ettől a Sonax szertől annyira nem voltam elájulva. (SZVSZ a Sonax elérhetőbb termékei picit túl vannak magasztalva. A flakonos viaszuk sem a tartósságáról híres.
2. kép
Ezt a szert használom most. A Homasitánál vettem. Kellemes, vaníliás illata van. Az állaga krémszerű. Az egész olyan vaníliapudingszerű. :) Pár óra alatt beszívódik, nem lesz tőle csillogó a bőr. Egész jó szer.
3. kép
Ez is egy kíváló szer, de nem olcsó!
4. kép
Ez tervezem kipróbálni.
(Szokás szerint a Homasitánál fogom megvenni. Update: Mivel Mo-n perpill nem nagyon találni már TW termékeket, így már nem tudok venni belőle.)
5. kép
Létezik még egy angol szer, amit nagyon dícsérnek minden felé. Korábban írtam, hogy közösen rendelhetnénk, úgy elviselhető szintre jönne ki az ára. (15€+2-3€.)
6-7. kép
Az Autoglym (amorés "házi szállítónk") bőrápolójáról droberto írt már a blogjában. Ő írta, hogy a tisztítójával nagyon vigyázni kell, mert heves dörzsöléssel akár a bőr felső rétegét is leszedi. Szóval óvatosan...
Amikor legutóbb a Homasitában jártam és a 4. képen látható Turtle Wax Platinum-ot akartam venni, ilyen sajnos nem volt, viszont elkezdték forgalmazni az AutoGlym termékeket. Természetesen nem tudtam ellenállni és megvettem a tisztítót. (2500Ft-ba került.) Sajnos a hozzá tartozó bőrápolót nem láttam a polcon. Az eladónő szerint 4000Ftért nem nagyon vinnék. (Csak a hozzánk hasonló megszállottak... - a szerk.) Egyenlőre még van a 2. szerből ez fogom tisztítás után használni. AutoGlym bőrápoló teszt a DW-n: klikk (Update: vettem ilyet a Homasitánál.)
A Homasitát egyébként szeretem mert - a "lángnyelves kiegészítőkön" túl - sok mindenük van, rendszerint vállalható árakon. Ha nem profi szerszámra van szükség, azt is tartanak. (Múltkor pl. olyan fűrészt vettem náluk, ami az OBI-ban egy jobbfajta fűrészlappal ellátva a többszörösébe kerül... Ugyanaz csak más a színe.)
Ha valahol lekopott a szín:
Ez az ápolás talán legnehezebb része: Ha valahol "hiányzik a szín", arra is van megoldás. Lehet kevertetni un. "folyékony bőrt", ami egy speciális festék. Ehhez általában egy kis darab bőrt kell a szer gyártójának elküldeni. (Valahol az eldolgozás helyéről - ami amúgy sem látszik - le lehet vágni egy kis csíkot.)
Végül megosztanék itt egy pár témábavágó linket:
Detailing World Talán a legnagyobb autóápolással foglalkozó fórum.







Az autó rengeteget fogyasztott az elmúlt hetekben az elmúlt napokban meg már közlekedni sem lehet vele. Leállt menet közben, alapjárat nem volt. Elvittem a kocsit egy műszeres kivizsgálásra, ahol végül kiderült hogy az ECU megadta magát. Pesten nagyon drágán adták volna így irány Tata (Trencsik Kft) ahonnan sikerült beszereznem egy 156 1.6 TS ECU + Immo egységét. Valamint egy alapjárati motorra is szükség volt.
Km óra állás: 112.000
Nagyon jó találkozó volt, mint mindig. A személyes kedvencem... Kis családom is velem tartott, a kislányom igazi gyorsulás-rajongó lett. Ez most vajon jó nekem végül is? :)
up to date: nagyon köszönöm G-MANN cartársnak az önzetlen segítséget a talin. Hozzájárult, hogy mostantól navigálva érkezhessek oda, ahová akarok.

