Blog

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-10-13

Még a nagy tél eleji őrület előtt idejében lecseréltettem a gumikat. Sajnos ennek az ára is jócskán felment.

>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-10-13

Ma bekerült egy röpke 7 órás munkát követően a Varley Red Top 30-as verseny akkumulátor. Szellős lett a V6 motortere... :-) Kilenc kilóval könnyebb az autó, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy javítottunk a súlyelosztásán. Kiköltözött egy huszas a bal elejéből... Folytatás vasárnap a Szlovákiaringen, remélem jó időben és hangulatban telik majd a nap. A korrekt és lelkiismeretes munkáért ezúton is sok-sok köszönet Tomsics Gabinak!!

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-10-12

A két héttel ezelőtti fotózás alatt készült képek pár profi változata, valamint a csapat egy része. :-)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-12

A mai nap elég mozgalmasan telt autó fronton. Elsőnek az elsősegély csomag helyét, illetve felfogatását csináltam meg. A nagy doboz csúszkált ide-oda, és elegem lett belőle. Meg a másiknál már volt nekem jó kis helyem.
Ehhez ejtettem két kis bevágást a kárpiton, belefűztem a gumit amit hátul összekötöttem, és már kész is. Meg ha már itt szerelgettem gondoltam megkeresem a tanksapka vésznyitóját, mert az el volt tűnve. Persze meglett. Valaki már javította a légzsák csatlakozóját, és nem rakta vissza a helyére, ahogy a légzsák vezetékét se.
A motortakaró egyik rögzítési pontja le volt törve. Ez is orvosolva lett.
Aztán jött ez EGR tisztítás, mivel nagy részt csak városba közlekedett. Az alsó rés a szívósoron el volt dugulva. Úgy kellett kivésni. Közbe értekeztem Csörövel aki mondta, hogy ajánlatos a pillangószelepet is megnézni, meg a szívósort nehogy korom essen bele, mert az belemegy a motorba. Megnéztem! Hát ez a szerencsétlen autó hol kapott levegőt azt nem tudom, de a pillangószelepen keresztül nem az tuti!
Most csak elég a gézpedálra gondolnom, és úgy gyorsul, és húz, hogy az hihetetlen az előzőhöz képest. A képek magukért beszélnek!
Közbe megérkezett András bácsi és megjött a küszöböm is, de ez már egy másik blog lesz.

 

Az elmúlt három napban egyre fokozódott bennem néhány érzés/gondolat:
- No-ban ez az árkategória már a megveszemszéthajtomeladom kategória, ennek megfelelőek a kocsik.
- Nepperektől itt sem szabad autót venni, gyakorlatilag SEMMIT sem lehet megtudni az autóról, csak magáneladó jöhet szóba.
- A törököktől meg főleg nem.
- Akárhogy is nézem a legelsőnek megnézett mindegyiknél szebb és mindent szívesen elárul a tulaj.

Most mit tegyek? Álmatlan utolsó éjszaka, félóránkét fel a netre a kínálat ismételt áttekintése és két kis karton sör elfogyasztása után csak jön némi álom a szememre.
Fél hétkor frissen ébredek a DÖNTÉS megszületett:
Nézzük meg még egyszer a legelső kocsit hazafelé! Kis kitérővel útba is esik.

Beülni, kipróbálni, gazdival még egyet dumálni elég volt, hogy megerősítse a DÖNTÉST és egymás tenyerébe csapjunk.
Az előlegért el kellett menni a bankba, már én vezethettem a Pókot, tilláromhaj!
Leelőlegeztem.
Lepapíroztuk a dolgot, közben a feleség szemében némi szomorúságot látok.
Szombaton jövünk érte, addig elkészítik az ideiglenes rendszámot és a forgalmit, én meg hozom a maradék zsetont.

>> SzervizZizu145 // Alfa 145 1.4 8V Boxer // 2012-10-11

178.140 Km óra állás a vételkor

Castrol Magnetic 10w-40 4L, Olajszűrő, Légszűrő csere

A munka miatt ki kellett menni az anyacéghez, így a kellemest összekötöttem a hasznossal. Hosszas internetböngészés után vagy 20 hirdetéssel felfegyverkezve indulunk útnak a németországi, Herbolzheimbe.
Vasárnap az odaúton a magánhirdetések megsasolása volt a napirenden:
- az elsőre megnézett autó szép, tetszik,
- egyet eladtak,
- egy nem veszi fel a telefont, így cím híján nem lett megnézve,
- egy meg szemmel láthatóan durván karambolosból építve. (u.i. A metálzöldről kiderült, hogy nem volt törve, mind ilyen. Mivel a gyári festékréteg nagyon vékony, így a polírozások során elemenként változhat az árnyalat, mert áttetszik a piros alapozó.)
Hétfő és kedd meló után a környék kereskedőinek sasolása:
- több szép autó a 7-14e EU kategóriában a kereskedőknél,
- török neppertelepek, volt ahová be se mentem, a tervezett kocsi a kerítésen keresztül felettébb romos,
- egy kisebb török telepen egy 1,8-as egész pofásan mosolyog, kár hogy lóg az első lökkös, a felnik agyonverve (futómű?) és semmit sem lehet tudni az előéletről,
- egy csodaszép kék, de belülről és motorikusan erősen leharcolva,
- többet már eladtak.
Hazafelé szerdán: eladták, vagy nem veszi fel a telefont.

A képeken ízelítő a megnézett autókból.

A fellelhető összes magyar használt Spider leinformálása kb. 10 nap alatt.
Egyértelmű, hogy idehaza esélytelen találni.
Kerül amibe kerül kintről KELL hozni egyet...

Poló Cartárs felhívta a figyelmemet, hogy Győrben van egy eladó használt Spider az egyik kereskedésben. Nosza felkerekedtünk meló után és elindultunk Győrbe. A kereskedés ablakán keresztül már messziről hívogatott egy kék példány, belépve tátva maradt a szánk. A rutinos eladók hagytak időt, hogy "megemésszük" a látványt majd odajöttek. Persze közöltük hogy szigorúan csak nézelődni jöttünk. Az árcédulára nézve nem is a mi árfekvésünk volt.
Hazafelé megfogalmazódott a mondat: Kell egy ilyen!
u.i.:
A megtekintett Spiderről utólag kiderült, hogy a szép külső elég zaklatott belsőt rejt. A kocsit „biztosítózásra” használták, többször lett fényezve. Az üléseken látható fehér pöttyök a nagyvonalúan használt vegyszerek nyomai voltak. Szóval nem árt az óvatosság!

Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.