Blog
Sikerült hozzájutni egy Tag Heuer alfás órához, ráadásul nagyon baráti áron. Használt, de nagyon jó állapotú és tök véletlenül akadtam rá a vaterán. A bejegyzést az eladó képeivel illusztráltam. :)
Jé mintha csak az 1.7-est látnám :-)
Első olajcsere meg volt. Gondoltam hogy akkor majd elhalkulnak a hidrotőkék, de sajna nem. Bár annyit elértem hogy hidegen nem szól csak ha bemelegszik a motor.
Nemsokára nekiesek és kap egy felujított futóművet hátra. A többit csak szépen lassan.
Tréningeztünk egyet a további fejlődésért:) Wéber Gabival ismét, ezúttal a Slovakiaringen. Haladó tréning volt, alapfokún is vettem részt már, ez azonban sokkal személyreszabottabb és pontosabb volt. Többet is tanultam.
Az elméleti résszel kezdtünk, ami egy órás alapos, mindent kivesézős elmélet volt. Átbeszéltük az íveket is, és örömmel vettem tudomásul, hogy az elképzeléseim helyesek voltak az ideális ívekről:))
A gyakorlat is más volt, sokkal többet töltöttünk a pályán.
Előbb a gumikra fordítanék pár szót.
Ez volt a második alkalom a Michelinekkel. A guminyomást az első alkalomkor magasan, hidegen ~ 2,4 báron hagytam. A gumihoz adott gyártói utasítás szerint a legalacsonyabb nyomás 1,8bár, innen indultunk. Ez melegek ~ 2.2-nek felel meg.
Ezen az alacsonyabb nyomáson iszonyatosan másképpen viselkedtek a gumik, mint a múltkori alkalommal. Ami őszintén szólva kissé bele is zavart a tréningbe, vagyis nem is kissé. Emiatt nem is tudom pontosan, hogy a tréning időben mérve mennyi fejlődést hozott, pláne ha a sokkal kedvezőbb körülményeket (alacsonyabb levegő és aszfalt hőmérséklet) is figyelembe vesszük. Eddigi legjobb időm ugye a Time Attackon futott 2.38.811 volt, a nap végén 2.36.488 lett. Nem mondanám azt messze sem, hogy ez az időeredmény javulás a tréningnek a hatása lenne. Ez csak a következő tréningen derülne ki, így hogy már van tapasztalat az új gumikkal. Nem is olyan egyszerű a gumikérdés ilyen körülmények között, mint azt az ember gondolná. Itt kevés az, hogy "húú mekkorát tapadt a hétvégén a szerpentinen waze" :)))
Az utcán fényévekkel kevesebb tapasztalatot kell szerezni egy gumival, gyakorlatilag nem is nagyon kell.
Szóval a tréning gyakorlat.
Először közösen mentünk, én vezettem és Gabi írta a tapasztalatait, amit átbeszéltünk. Aztán csere, Gabi vezetett. Majd ismét átbeszélés. Majd csere, én vezettem. Ennek az eredménye olyan köridők, amik között Gabi legjobbja és én legjobb időm között csak pár század különbség volt. Ez számomra mindenképpen hatalmas pozitívum volt:) Közben az autó határait is sikerült azonosítani ezen a pályán.
A tréning többi részében szisztematikus fejlődés volt a cél, ami szintén tökéletesre sikerült. Feladatokat kellett elvégezni a pályán, majd újabb feladatokat, csak más részén a pályának. Gabi elmondása szerint a legnagyobb siker ő számára az volt, hogy a kért feladatokat (amiket meglepő pontossággal "saccolt" meg időben, az a gyakorlatban is annyi időt hozott) sikerült megvalósítani.
Mindenképpen hasznos volt a tréning, ez elvitathatatlan. További közös terveink is vannak, de ezt majd amikor megvalósulnak:))
Ismét a gumi. Mivel ezen a pályán a leggyorsabb kanyarok mint jobbosak, és azok is amik a legnagyobb terhelés teszik ki, a bal első gumi tropára is ment. A futófelület és a perem találkozásánál teljesen vászonig kopott, sőt a futófelület oldaláról is eltűntek a feliratok! Képeket majd készítek. Hogy miért? A nyomás miatt? Vagy a pálya karakterisztikája miatt? Esetleg mindkettő? Vagy egyik sem? Hát, további gumitapasztalatokra van szükség:)
Onboard
Pár alkatrész már megérett a cserére, így nekiláttam az alkatrészek összegyűjtéséhez. Ami megérkezett:
Olaj (Selénia Racing 10W-60) 65€
Olajszűrő (gyári) 9,67€
Levegőszűrő (gyári) 18,80€
Pollenszűrő (Best-Air) 14,87€
Vezérlésmódosító (gyári) 140€
Vezérlés szett (Dayco)
Vízpumpa (Lpr)
Gyertyák (50 000 km-s Champion) 65€
Balansz szíj (Dayco) 45€
Feszítő görgők (Ruville)
A lengőkarok javítása és szilentezése Augusztus vége felé fog realizálódni.
Egyes alkatrészek beszerzésénél köszönetem Erhard & sparco cartársnak.
Részt vettem az Alfás különítménnyel a második MTA kupán, amit a Time Attack Slovakia-val közösen rendeztek. A szabályzat a szlovák kupa szabályzata volt, ami gyakorlatilag csak a kategória besorolásban tért el. Gépátvétel is volt. Két fő csoport létezett, a széria autók és a módosított azaz "S" és "M". Ezeken belül a súly/teljesítmény alapján rangsorolódtak az autók, én az S3-ba kerültem, volt még S2 és S4 is. A nevezett többség a módosított kategóriákba került. A hivatalos díjazás is a szlovák szabályzat szerint történt.
Ezen a Time Attackon az új kiváló Michelin Pilot Sport CUP gumikkal vettem részt. 225/40R18-as méretben. Rengeteg volt a várakozás részemről a gumikkal kapcsolatban és a kérdőjel is. Vajon jobb lesz mint az Advanok? Egyáltalán lesz olyan a teljesítményük? Vagy jobb is? Milyen nyomáson működnek jól? És milyen hőmérsékleten? Hát ez nem könnyítette meg a napot.
Újak a felnik is, TD matt fekete versenyfelni, 8x18-as méretben. Hőkezelt, nagy szilárdságú alu ötvözet, és könnyűűűű.
A lebonyolítás szerint délelőtt két szabadedzés jutott minden kategóriának, délután pedig szintén két alkalom az időmérős versenyre. Az időjárás már túl sok volt, délelőtt is hatalmas volt a meleg, és az aszfalt hőmérséklete is. Ami délutánra sokkal jobban fokozódott. Meg is látszott az időeredményeket, délelőtt szinte mindenki jobbat futott.
Hogy még jobban nehezedjen, a fékek is újak voltak, amiket be kellett koptatni. Új tárcsa az új karbonos betéttel úgy viselkedik, mintha olajos lenne a tárcsa.
Az első szabadedzés ezzel is telt, lassú köröket mentem,és a fékeket koptattam, ami nem sikerült száz százalékosra. Kalácskával átbeszéltük a dolgot, illetve elmondta, hogy hogyan is kell ezt, neki már nagyobb a tapasztalata ezekkel a betétekkel. A második szabadedzésen már kezdtek tökéletesek lenni a fékek. A legjobb időm 2.38.811 lett. Ez ~ egy másodperccel jobb mint az eddigi legjobb volt ezen a pályán. Azonban hozzá kell tenni, a hőmérséklet nem kedvezett ellentétben az egy másodperccel gyengébb időhöz képest, viszont a gumik most jobbak voltak. Amiben látványosan jobb volt az új gumi, az a kanyar bemeneti sebesség, és a gurulási sebesség. Szerintem ha nem hatvan fokos az aszfalt, akkor még jobb lehetett volna az időeredmény. A guminyomásról nem is beszélve, ami (azóta kiderült) túl magas volt.
Következett az ebédszünet, ami mi elhűsöltünk a boxunkban.
Délután kezdetét vette az első időmérős verseny. A monitoron a boxunkban összesítve láttuk az eredményeket. 2.39.3-as kör sikerült, érezhető volt a további melegedés.
A második és utolsó, mindent eldöntő etapban 2.39.018 lett a legjobbam, ami egy harmadik helyezést jelentett:) Kaptam egy szép kupát, és egy 10%-os kupont:) A második helytől ~ fél másodpercre maradtam le, amit egy Z4M-mel futottak. Mivel ez sokkal gyorsabb autó, nem vagyok elégedetlen:)
Az MTA besorolás szerint is volt eredményhirdetés. Itt negyedik lettem, pontosan 147 ezredre lemaradva a dobogóról, amit Kalmár "PE" Krisz szerzett meg, gratula neki!:)
Óriási öröm volt a dobogón állni és kupát kapni. Mindenképpen szeretném "megszokni" az érzést!:)) Sajnos amíg széria autóval megyek, a hazai MTA szabályzat nem kedvez e célnak.
Tervek vannak, és csak megvalósulnak egyszer!:)))
Promó videó
Sokáig nem akartam írni az esetről egyáltalán, mert nem nagyon tudtam feldolgozni a történteket. Mégis azt gondolom, hogy megillet mindenkit az információ és a tanulság a pályabalesetemmel kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy a szezon kezdetén a kötelező szerviz alkalmával a fékbetétet is cseréltük, bár nem volt még teljesen ramaty, de úgy gondoltam, nem árt az évet új betéttel kezdeni, mégis csak komoly igénybevételnek van kitéve a fékrendszer a pályanapok alkalmával, és ha már fék, akkor a tárcsákat is cseréljük le. Csöri el is végezte a karbantartást kicserélt mindent, még a fékfolyadékot is 330c forráspontúra.
Csakhogy a metal-carbon betéteket a gyári előírásnak megfelelően üzemi hőmérsékleten be kell koptatni annak érdekében, hogy optimális fékhatást tudjunk elérni. Itt csúszott egy kis hiba a számításomba. Mert én azt gondoltam, hogy az autópályán hazafelé Attiláéktól ezt el is végeztem. Érzésre teljesen jónak tűnt a fékhatás.
Aztán eltelt két hét, majd következett a 2012.04.22-i Hungaroring pályanap. Ezen a napon a vadonatúj Yokohama A048 semislick gumikkal vágtam neki az első felvezető körnek. Minden remekül alakult, gondoltam ma igazán jól fogunk szórakozni.
Csakhogy az első gyors körön, a célegyenes végi 1. visszafordító kanyarban, a bő 120 m féktáv ellenére sem lassult az autó 183 km/h-ról megfelelően. Konkrétan sehogy. Gondoltam majd az aszfaltozott bukótéren visszahozom a gépet gond nélkül, de aztán az is elfogyott érdemi lassulás nélkül, majd kb. 60-70 km/h-val belefúródtam a gumifalba.
Csatt….majd hátborzongató csend.
Kiszállni nem tudtam, mert teljesen körülvettek a szétszórt habbálák (egyébként szenzációs, hogy mit tudnak azok a bálák fogni egy ilyen nagysebességű ütközés esetén. Azt hiszem más esetben totálkáros lett volna az autó), ezért lehúztam és kimásztam az ablakon, ekkor már jött a mentő, orvos, pályakarbantartók. Az egész pályanap vagy két órát állt a pálya visszarendezése miatt.
Utólag is bocs a fennakadásért. :-)
Az első képen láthatjátok, az ütközés eredményét, szerencsére folyadék nem folyt sehonnan, és az autó a saját kerekén gurult le a bukótérből.
Szerencsére Csöri is kint volt a pályanapon, azonnal megnézte a kocsit, majd trélert hívtunk és elszállítattuk a kocsit Várpalotára.
A további képeken láthatjátok az ütközés eredményét már a lökhárító leszerelését követően, majd a helyreállítási folyamatot, végül a kész autót.
Szerencsére azóta voltunk ismét Skring-en és kipróbálhattuk a technikát, és egy kisseb problémától eltekintve (egy hűtőcső rögzítő bilincs meghibásodása) minden tökéletesen sikerült, úgyhogy a szezon második felében ismét rajtra készek vagyunk, hiszen rengeteg pályázási lehetőség van ősszel :-)
Ízelítőül:
2012.09.24 Hring pályanap
2012.10.03 Hring pályanap
2012.10.14 Skring Totalcar 2. pályanap
2012.10.27-28 Hring dupla pályanap
Szóval bár vékonyabb pénztárcával, de ismét rajtra készen várjuk a pályanapokat, remélem Ti is minél többen csatlakoztok a kis Alfás különítményünkhöz! :-)
Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)
Ugyan átnéztem az autót vásárlás előtt, és már akkor sokmindennel kapcsolatban világossá vált, hogy cserélni kell, főleg a futóműben, azért úgy gondoltam csináljunk egy részletes és hozzáértőbb felmérést is, így elmentünk az alfariumba.
Kb. egy órás művelet volt, közben mutattak pár kuriózumot, amik náluk pihennek.. Jó fejek a srácok.. :)
Az eredmény húzós, megmondom őszintén húzósabb, mint amit én "rossz eset"-nek kalkuláltam.. de, hát ez egy ilyen "játék"..
Asszem öregszem:) Kicsit hangosnak találtam a kipuffot. Thomika hozott egy utángyártott új hátsó dobot. Ma felkerült. Elég csendes. Csak a végével vagyok bajban. Nagyon nem tetszik :/ Valami dögösebb még kell oda. :) Meg a rezgés csillapító is kell még a váltóhoz...
Ma lecseréltettem kettő az első gumikat,és ha már a gumisnál jártam átnézettem a felniket is.Eredmény 3db azonnali görgőzés,a negyedik ráér a téli gumi felszereléséig.És ,ha már minden oké,akkor elugrottam a futóműveshez is,megnézetni hogy is áll a futómű.
0
606
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám