Blog
Ebben az évadban nem sok említésre méltó dolog történt.
Éves futás: 3405 km
Szerviz igény: nulla
Apróság: a vezető oldali ajtón a szigetelést vezető vékony műanyag sín rosszul volt feltéve, ezért már repedt is volt, és könnyen lejött a fémpatentről a teteje. RMel böngészve észrevettük, hogy ez igazából egy filléres tétel, így rendeltünk egy párat és a helyére is tettük.
Bosszúság: a KULról hazaérvén nem volt kedvem a garázsba állással bajlódni, így éjszakára elöl hagytam a játékomat, Meglett az eredménye, egy menyét vagy ilyesmi átrágta a szélvédőmosó spricnijének a vezetékét. Remélem azt érezte hazamenvén, mint a fiúk előző éjjel a tisztázatlan eredetű mákpálinkától.
Idén nem felejtem el kivonni a forgalomból és fél év múlva ugyanitt folytatjuk!



Sikerült eladnom néhány megmaradt golf alkatrészemet így volt pénzem néhány alkatrész megvásárlására. Feszítőgörgők, vezérműszíj, olajszűrő, olaj, gázolajszűrő, a két első felső lengőkarba való szilentek,(néhány új alkatrészem maradt otthol még a tavalyi marea generálból ami passzol az alfába így szerencsére nem kell olyan sokat költenem most :) )
Még valamikor eszközölök egy klíma csapágy cserét is mert elég hangos a kompresszor. remélhetőleg hétvégére minden alkatrész megjön és eltudom kezdeni a munkát :)
Múlthétvégén az üzemanyag szintjelzőmet sikerült egy kicsit gatyába ráznom miután péntek hajnalba megállt alattam az autó mert kifogyott az üzemanyag és a visszajelző azt mutatta nekem hogy még kb 15 liter van az autóban, még szerencse hogy volt nálam 10liter gázolaj kannában így hazatudtam vele jönni.
Sajnos az olaszok nem vitték túlzásba az alvázvédelmet, vagy hétfő, vagy péntek volt, vagy csak ilyen volt a kedvük. A közepén teljesen el volt hagyva. Le lett csiszolva fémig, aztán rozsdamaró, meg rozsdásodásgátló, és végül alvázvédő. Az üregeket is kifújtuk biztos ami biztos. Jöhet a tél!








Tegnap sikeresen kizárt a riasztó, illetve a kulcs nem működött. Ki meg hiába nyitottam mivel a riasztó letiltott mindent. Néztem mindent és nem jutottam dűlőre. A baj ott kezdődött, hogy kulccsal zártam be, nem gombbal, mivel a tetőablak nyitva maradt, hogy az ultrahangos érzékelő ne riasszon be a szélre. Aztán igen rossz sorrendbe csináltam a dolgokat mint kiderült. Volt egy használati utasítás, de annyira összevissza, és zagyva, hogy nem jutottam dőlőre. Aztán ma felhívtam a forgalmazót. Küldött egy másikat, ami teljesen jó és átlátható, és ez világossá tette, hogy saját magamat szívattam meg. A sorrend amit csináltam, pont az volt amivel a rablásgátlást manuálisan aktiváltam, ezáltal a kulcs is letiltásra került. Ezért nem engedett be. Inaktíválni meg nem tudtam, hogyan kell. De már képben vagyok. Sőt azt is tudom, hogy kell ideiglenesen a mozgásérzékelőt kikapcsolni, ha a teteje nyitva marad, vagy ha gyereket hagyok a kocsiba.

Olajcsere Selénia wr diesel
Olajszűrő
Levegőszűrő
Üzemanyagszűrő
Pollenszűrő
Termosztát
Tágulási tartály sapka
Hűtőközeg
Váltóolaj-utántöltés (3dl)
Bal első-felső lengőkar
Stabilizátorrúd szilentek (2 db)
Futóműbeállítás
4 db téligumi (Conti WinterContact 195/60 R15)
3. féklámpában izzócsere
Következő szerviznél szükséges alkatrészek, munkafolyamatok:
Hátsó fékbetétcsere
Ennek is el kellett jönnie egyszer :( Viszont legalább Alfa szerető emberhez került, aki nem más, mint Hardy. Biztos vagyok benne, hogy jó kezekben lesz az autó és ez megnyugtató.
Ma voltunk eredetvizsgán. Meg Csörinél is. Szerdán megy szervizbe. Aztán utána az autó nem engedett be, mert nem működött a kulcs. Kézzel meg hiába nyitottam ki a riasztó nem kapcsolt ki mivel a távirányítóra van kötve. Inaktíválni meg nem tudom, hogyan kell, de sajnos a volt tulaj se. A riasztó meg lett mozgatva aztán egyszer csak magára talált. Ki lesz dobva. Mert bármi baj van nem tudom kikapcsolni kézzel. Ki lett cserélve egy izzó az órába mert nem világított, meg kapott két ledet ami megvilágítja a váltó előtti tárolórekeszt. A másikba is volt ilyen. Így sötétbe nem kell matatnom ha keresek ott valamit, meg szépen megvilágítja azt a környéket. Sajnos a képek nem adják igazán vissza milyen lett valójában. Ja köszönet GTPetinek!


A sors úgy hozta, hogy meglévő gépek mellé szükség mutatkozott egy kissé nagyobb, a hétköznapokon is használható autóra, így vad keresésbe kezdtem az alsó középkategória kínálatában a meglévő pénzügyi keretbe illő gépjármű után. Számtalan, a hirdetők szerint pöpec állapotú ipari hulladék megtekintése után találtam rá az áldozatra, egy piros színű, dízel Alfa Romeo 147-es formájában. Második tulajdonosánál tanyázott az autó, aki Ausztriában vásárolta két évvel ezelőtt. Mivel titokban ;) már régóta olvasgattam e típusról is itt az Amore-n (eredetileg 156 SW-t szerettem volna), az itt említett jellemző hibáktól eltekintve egészen egyben volt a gép, így 15 napnyi alkudozás után nyélbe ütöttük az üzletet.
Vásárlás után az autó első útja a szervizbe vezetett, ahol szakavatott kezek vették kezelésbe, a következő dolgokat végezték el a dottore-k a műtőben:
Olajcsere, mindenféle (olaj,levegő,üzemanyag,pollen) szűrők cseréje. Új hűtőfolyadék, termosztát is került a gépbe. Majd a futómű került terítékre, ahol a zörgő bal felső lengőkar és a stabilizátorrúd szilentjei kerültek cserére. Ebben a körben nagyjából ennyi karbantartást igényelt a kis dízel gép.
Azóta közmegelégedésre szolgálja a családot, barátságosan dorombolva, fűtve-hűtve, csendesen nyelve a kilométereket és óvatosan csipegetve a gázolajat. :) Néhány apróbb alkatrészért (napellenző, bal ablakemelő-tükörállító panel, könyéktámasz, kesztyűtartó nyitófüle)még be kell térnem egy bontóba, hosszútávú terveim között (talán majd tavasszal) szerepel egy makulátlan ülésgarnitúra, illetve 16"-os alufelni beszerzése...
Ebből még akár szerelem is lehet... :D
na aksim kezdett szarakodni 2 szer töltöttem.........
Kapott egy ujat okosba ;) meg cserélve lett a váltorudazat meg a bowdenek is jó szoros lett fura is de legalább ez is Új!
ja és csordulásig tankoltam :DDDDDD (manapság lassan már ez is extra)