Blog
Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.





Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.




Hétvégen sikerrel megejtettem a termosztátcserét,valamint egr-lefalazòdott,illetve bekerült egy Novitec box a gépbe,remelhetőleg jótékony hatással lesz a fogyasztásra.
Pár napja 2012 09 27-én elvittem az autómat egy teljes körű polírozásra. 2x is átment rajta a szakemberünk, így a végeredmény nagyon szép lett:-) Most már sima a kaszni és fényes nem pedig itt ott súrlódó érintésű...
Még az augusztusi olajcserekor mondta Csőri, hogy a két alsó lengőkar nagy szilentjei betegek, cserélni kellene őket hamarosan. Megvettem őket Erhard kollégától. Nemrég kértem is Csőritől időpontot, de annyira elkezdett kopogni elől-hátul, hogy inkább munkából hazafelé megnézettem. Berakták a két nagy szilentet, de a hangok nem múltak el. Alaposabb átnézés után jött számomra a feketeleves. Két első felső lengőkar gömbcsuklói kopogtak plusz jobb hátsó stab rúd. Telefon Erhardnak, aki szinte azonnal küldött lengőkarokat plusz stab rudat. Be is rakták őket, azóta ismét béke és csend honol a vasban :-).
Bal alsó lengőkart is kikezdte az idő, mondták, hogy kezdjek el gyűjteni arra is.
Költségek:
Két nagy szilent: 26000
Két első felső lengőkar (TRW) + jobb hátsó stabilizátor: 55000
Munkadíj: 21000
Km óra állása: 152800
Csak a rend kedvéért, még augusztusban megvolt az első olajcserém. Selenia WR PE olajat kapott + összes szűrő cseréje, kivéve az üzemanyag szűrőt, mert az az előző szervizkor cserélve volt. 20 ezret mentem vele.
km óra állása: 147500
Jobb első hátsó lengúkar szilent kicserélve. Teljesen át volt szakadva. A baloldali a januári oljacserés szervízig kibírja. Szétszedtük a hosszúoldal féltengelycsuklóját is, gondoltam kicserélem a csillagot, aztán ha úgy áll a kehely, akkor majd azt is. A féltengely szépen szét is ugrott, a kehelynek semmi baja. A csillagnak sem, de ha már van új, rakjuk bele. Csakhogy nem ment rá az új csillag a féltengelyre...sehogy sem. Akkor vissza a régi...és nem megy vissza a féltengely a helyére. Kb két óra küzdés, de akkor sem. Hajnali 1. Feladjuk.!
Másnap reggel újra nekigyürkőzés, de nem. Néhány telefon, tanácskérés, de akkor sem. Bemászok a csáposon megemelt kocsiba, fék teljes erőből, közben Csabi haverom megkísérli lecsavarni az anyát. Sikerül! Kerékagy le, anya vissza, elő a kalapács, kis koccintás...ééééééééééééééssss: féltengely a helyén :):):)
Ha néhány órával korábban meg mertük volna koccintani kalapáccsal, már kész lenne minden. Akkor most szilent kicserél, majd szépen minden összerak.
Na, akkor jöhet a többi.
Egy izzítógyertya már januárban ki lett cserélve. Most kettő van kimenve. Az ellenőrzés módja: izzítógyertyák közös csatija lehúz, majd az aksi bevonásával multiméterrel megállapítható melyik nem sípol. A vezetékek színe alapján megállapítható, melyik ment ki. Nekünk egyszerű volt a helyzet, mert a 4. volt cserélve, most kicseréltük a többi hármat. Semmit nem szedtünk szét, hanem különféle célszerszámokkal operáltunk: hajlított csavarhúzó a gyertya csatijának levételéhez/visszapattintásához, gumicső a gyertya kivételéhez és visszarakásához (a kezünk nem fér be), no meg a többszörösen toldott nyekló-nyakló chrovakulcs. Fél óra alatt meg is voltunk.
Aztán harmadnap a kocsi kapott új ledsort - a behelyezéshez le kellett kapnom a lököst, majd a régi SMD ledsor be lett szerelve előre lábtérvilágításnak. A sebváltókar mögött a középkonzolon a VDC-kacsoló helyett nekem egy "vakdugó" volt (nincs VDC-m). Ennek a helyére bekerült egy kapcsoló, amiről kapcsolható a lábtérvilágítás. Amúgy a biztosítékok alatt egy relé vezérelt áramkörről lett megtáplálva, ergo a kocsi leállítása után néhány másodperccel lekapcsol. Király lett.
Ki lett még cserélve a bal hátsó hangszórórács is. Még bontottan szereztem. A gond az vele, hogy elvileg nem cserélhető csak az ajtókárpittal együtt, merthogy belülről hozzá van hegesztve. Hát mi levágtuk a töröttet, és az újat behegesztettük a helyére egy sima forrasztópákával.







Ma délután kivittem a nagymamám a temetőbe. Ott még minden rendben volt. Hazaértem vele, ittam nála egy kávét, majd indulás haza. Úgy gondoltam fülledt meleg a levegő, de minek kapcsoljak klímát, leengedem az ablakot...elektromos ablakemelő nem reagál...ránézek a műszerfalra: hőmérsékletkijelzőn semmi adat...km-óra állás villog. Elindulok haza. A kp-i zár nem zár be. Hazaérek, kiszállok. Zárnám a kocsit, villan az index, de nem kattan. Ajtó nyílik. Kulccsal zárható. Csomagtér-távnyitással minden oké.
Összefoglalva:
- távirányítóval nem zár be, de a csomagtér nyitás működik
- el. ablak nem megy
- hőmérsékletkijelzés nincs
- kp-i zár nem kattan ha gyorsul a kocsi
Lehet, hogy valamelyik biztosíték vagy biztosítékok?
Elváltunk. Nehéz volt, mert nagyon hozzám nőt. Remélem továbbra is gondos kezekbe kerül, és vigyáznak rá!