Blog
Ma elegem lett az aszfalttáncból és visszavittem a kocsit a gumishoz. Azzal nyitottam, hogy szedje le a szar gumijait és vagy adjon normális állapotú 235/40 R19-et - ha kell veszek újat - vagy hozom a téli acélfelniket és átgumizzuk azokat 225/50 R16 nyári abroncsokkal. De a szarját vegye vissza és számítsa le az árat.
Mivel látták, hogy mindjárt rájuk borítom az asztalt, így normálisak lettek. Leszedték a kerekeimet, újrasúlyozták (szinte semmi sem volt benne, bal hátsó kért 15 gr-ot, a többi 0-ás volt) és mind a felnik, mind a gumik tökéletesen futottak. A szerelő srác - miután a telephelyvezető rászólt, hogy mindent tegyen meg a siker érdekében - előkapott a fiókból 4 db fém központosító gyűrűt. Beleillesztettük a felnibe. Tökéletes volt. Hozzáteszem, az eddig használt műanyag kicsit beesett a felnibe, legalább 5 mm-rel bentebb volt, mint a felni belső függőleges síkja, ráadásul a felszereléskor még feszesen felfekvő gyűrű most lötyögött a tengelyen.
Újra felszereltük a kerekeket a fém kp.gyűrűkkel, majd próbaút a 4.sz. főút Abony-Cegléd közötti négysávos szakaszán. Sün nem lévén (fél órábban korábban jöttem ott haza a munkából) elkezdtem tolni felfelé.
4-ben 70-nél enyhe hullámzó rángás - ez lesz a féltengelycsukló, amit a futóműbeállításkor a szerelő már jelzett, 5-ben 100 - semmi, 6-ban 120 - semmi, 140 - semmi, 160 - semmi, 180 - semmi. Eresztem vissza lassan, 10 km/h-nként kicsit megtartom, majd eresztem tovább vissza. Sehol semmi. Körforgalom, forduló vissza. Most csak szépen feltolom kb. 125-ig, enyhe, alig érezhető remegés a kormányon és az egész kasznin (a műszerfalon az anyósülésnél is érezni), és enyhén hullámzik a pedál.
A gumis műhely vezetője ott ül mellettem. Megállapítjuk, hogy ez már nem lehet a gumi, vagy a felni, vagy a kp.gyűrű. Ha ott valami nem jó, akkor az mindig ráz, vagy bizonyos sebességtartományokban ráz, de azokban mindig. Olyan nincs, hogy 120-nál van amikor ráz, van amikor nem! Ez már a féltengelycsukló és az alsó lengőkar szilentje lesz. Az ilyen hibákat a 255/40/R19 már igencsak kiadja.
A kerék mindenképp nagyságrendekkel jobb lett. Eddig néha majd kikapta a kormányt a kezemből, most meg csak alig érezhetően - bár engem felettébb zavaró módon - remeg.
Szóval augusztusban szilent és féltengelycsukló csere. Csak új alkatrészeket veszek!
OFF
Most sajna nem megy anyagilag, mert húzós volt az előző néhány hét, ráadásul a jövő héten van a kisfiam szülinapja, én pedig megígértem neki a LEGO-kalózhajót - Karib tenger kalózai, Fekete Gyöngy. Húzós ára van! De nekem csak egy kisfiam! És ha már nekem nem volt apám (vagyis volt csak szart a fejemre a világ másik felén), akkor legalább az én kisfiamnak legyen apja!
ON
7.5x17, hátul 8x17
A felnik 3részesek, titán csavarok vannak benne.
Még szét kell szedni,lefesteni a "csillagot" , újra tömteni.
Csütörtökön viszem a cégünkhöz esztergálni a közepét,mert 57-es a VW agymérete.
Gumi még kérdéses,de NEM LESZ BALLONGUMI!!
195/40,vagy 205/40-et kap. Arra majd lehet ültetni :)
Költségem...? Üzleti titok :)

Amikor megvettem az autót,láttam ,hogy pár helyen volt már lakatolva,de látszik,hogy szakmabeli keze munkája van benne.
Viszont egyből szembe tünt,hogy a küszöb "megszünt létezni" .
Volt küszob spoiler a kocsin,látszik a ragasztó a karosszérián, gondolom akkor vették észre a bajt,amikor már késő volt.
Így hát rám maradt a feladat, hogy megcsináljam.
Méregettem,hajtogattam,hegesztettem,festettem,köszörültem,tömítettem....
Már alakul,kap egy kis gittet a felületet a pofa kedvéért. (a képen még közel sincs formára csiszolva) Aztán 2K szórógittet,majd kap rucsit az aljával ,és a kerékjáratokkal egyetemben.
Sajna nem készül minden lépésről kép,de nem kókánykodtam,hisz magamnak készül.
Kell egy gyári küszöbspoiler!!!!


Hátsó féktárcsa és betétek cseréje
"ékszíj" csere, a régi lett visszarakva a szakadás után így ideje volt újra cserélni
Sikerült jó minőségű használt gumit vennem amit alig használtak remek az állapota acélfelnire szerelve jött. A felni azt hiszem egy Toyotán volt.Szóval majd azt eladom és némi pénz is jön vissza.Rómeo vásárlásakor kapott alu felnire lesz szerelve a Barum téli gumi 195/60 r 15-ös méretben.20.000 Hu Ft volt a felnire szerelt téli gumi és 7.000 Hu Ft-ért hozta házhoz a futár.
A következő szépítő folyamat közben találtam olcsón erősítőt és mélyládát ha már így akkor megvettem mindent ami a hifi beépítéséhez kellhet.Fejegység kábelszett erősítő mélyláda beépítőkeret 2 méter vastag jó minőségű kábel a ládához és antenna átalakító.Amikor minden meglett elkezdtem kutakodni szaki után aki beépíti mreni építette volna be csak Neki a hétvége lett volna jó amikor Én dolgozok és nem tudtam addig várni így ma nekivágtam a folyamatnak.Ha valami mégse menne majd kereslek Renátó ;)
A gyári fejegység kivétele az elején nehézkesen ment nem tudtam mivel kellene próbálkoztam szöggel de nem sikerült kis gondolkodás után előszedtem 4 imbuszkulcsot és azzal kioperáltam a helyéről.Mivel nem tudtam hogy kell csinálni ezért az aksiról leszedtem a sarukat és utána széthúztam a kábeleket.És elcsodálkoztam hogy a rádió nem fog menni gyorsan el boltba és az átalakító beszerzése.Ezután az rca kábelt húztam be a helyére asszony pici keze segítségével.Nem bontottam szét a kocsit anélkül is ment asszony bedugta a kezét a lyukon és felhúzta a kábelt amit ezután a kárpit alatt szépen el is vezettem nem szeretem a lógó vezetékeket.Ezután a küszöb kárpitot levéve szépen elvittem a hátsó ülésig a kárpit vissza a helyére és nem is látszik semmi.Ekkor a hátsó ülésnél gondba ütköztem hol vigyem el a csomagtartóba hogy szép legyen és ne lógjon sehol.Gyorsan ki is vettem a hátsó ülést és az alatt került elvezetésre a kárpit alatt szóval sehol nem lehet látni csak a cél helyen hogy van ezzel ez letudva.Nekikezdtem a fejegységnek helyére a beépítőkeret és jöhetnek a kábelek.Minden helyre dugtam gyors aksira saru és próba és működik minden.Ezután jött a szivacs... :S
Az istennek nem akart bemenni a helyére rendesen.Elkezdtem megfaragni a műanyagot azt hittem az a hibás hogy eltart.2 óra szenvedés után próba levesz minden kábel betol és láss csodát ok.Ez után kábelrendezés semmi ne legyen útba visszadug betol és láss csodát szépen beugrott a helyére úgy ahogy kell.Megint próba és a kábeleknek nem esett baja minden rendben működik.Mai napra ennyi futotta az időmből holnap 12 óra meló így pihenés.
Amit vettem:
Pioneer GM 5100 T erősítő
Pioneer TS-W 306 C mély
Kettő együtt 15.000 Hu Ft
Kábelszett 10.000 Hu Ft
Beépítőkeret 2.500 Hu Ft
Fejegység PIONEER DEH-1400UB 20.700 Hu Ft
Nem bántam meg hogy belekezdtem jól mulattam igaz az a kis méreg nem hiányzott a fejegység betolós résznél. :D:D:D:D
Sokkal jobb a hangzás az új fejegységgel.A gyári szett egyelőre marad az ajtókban.A következő az erősítő bekábelezése és beüzemelése lesz hogy mélytartomány is jobb legyen.Egy élmény volt számomra a szerelés.







Még mindig itt tartunk.
Nagy küzdelmek után bekönyörögtem magam egy szervízbe, ahol párhuzamosan sikerült kiolvastatnom a hibát.
Alapjárat állító szelepem nem az igazi, a töltőnyomás érzékelőm értékei meg egyenesen a nullával veszekednek.
Szóval csere kell.
Mindezt a szép és cuki pofimért csak 13000Ft-ért mondták meg. (és persze szétbontották a fél kocsim)
Jóh.....legyen.....
Két alkatrész.....hatalmas kedvessséééégek.....22000Ft.
(magneti marelli & meyle)
(A kocsim szétbontása közben egy nagyon csúnya pollenszűrő került ki a kocsiból, és ha már itt tartunk......Knecht 2200Ft)
Végeredmény: Az autó még mindig nem indul rendesen.
Szóval reménytelennek tűnik a harc az "elemek" ellen.... :(
Folyt. köv.