Blog
Még mielőtt elvittem fényeztetni (Krisz33) lett egy szett sport rugóm.
-Persze, hogy bekerült. Ha már bent van, lett új torony csapágy és első gátló felújítás.
-Persze, hogy levertem az olajteknőt is rá 4-5 napra.
-Így annak hegesztése és friss olaj. :)
-Maradt pár100ftom, s lett új pollenszűrőm is.
A fényezést életem első ALFA talija utánra terveztem. Így ott még "szakadt" verdával jelentem meg. (V. Esztergomi Találkozó)
-Belépőm nem volt a leg fényesebb, mert a bejutásra várva felforrt a hűtővizem.
Jahh.!? Mert zárlatos lett a hűtő ventim. A sok fagyálló mellé még drága (50A) bizti is kellett. Ha meg már venti csere, akkor egy féltengely gumiharang csere is befigyelt.
Az UNOnál sem volt tartós a gumi harang ültetés után Itt is így állt...

Ismerkedtem az autóval. Nagyon tetszett, de már akkor éreztem, hogy nem megy úgy, mint egy UNO Turbo ie. Nem is számítottam arra, de olyan átlagosnak is éreztem.
Így ismét megejtettem Janit:
-gyertya kábelek csere
-gyújtás modul csere (6db működött a 8db-ból)
-kipuff sem bírta sokáig
-másik hátsó kerékagy csapágy sem bírta(persze,hogy ABSes)
-hátsó motortartó bak is úgy látta, hogy legyen új
-vezérlés módosítónál O gyűrű
-ékszíjjak
-s még 2db hátsó gátló
Szóval megvettem. S, akkor még nem tudtam, hogy megváltoztatja az életem is.
Idáig is autó "buzi" voltam. De most már (azóta tudom) Alfa/ Olasz autó "buzi" lettem. :)
A megvételkor tudtam, hogy 2005-ben 350000ftért kompromisszumot kell kössek, ha 155-t akarok.
Ami hibát elsőre felfedeztünk, azt úgy számoltam, hogy fedezi az UNO különbözete, s még némi extra forint. Nem teljesen így lett. :)
-B eleje sérült volt. (sárvédő csere, lámpa, index, lökös javítás)
-hátsó kerékagy csapágy búgás (csere)
-motor olaj+ szűrők / váltó olaj csere.
-első fékbetétek csere
-lengőkarok/ "kutya csontok" csere
-gyertyák csere
-lmm, alapjárati motor takarítás
-jobb tükör javítás
-ablaktörlő motor javítás (tekercselés)
-belső ventilátor csere
-futómű állítás.
Szóval simán elfogyott a + ami az UNOból maradt. (450000ftért adtam el)
S volt még mit csinálni. Még az átíratás is tolódott néhány napot.




Alfa megnéz, kipróbál. UNO elad. Alfa meg vesz.
2005.01.15. megvettem életem első 155-sét.
Akkor még nem tudtam, hogy nem is az utolsó... :)



2012.07.10.--->
Elérkezett az idő, hogy a motorral és a környékével is foglalkozzon valaki. Ezt a megtisztelő megbízatást András Bácsira bíztam. :)
Így elgurultunk Tatabányára, hogy jól meglepjem némi munkával...;)
-kézifék kötél csere
-új hátsó fékbetétek (tárcsa már volt)
-üzemanyag szűrő csere
-kuplung ellenőrzésnek indult, váltó olaj cserével. De egy váltó csere is lett belőle.
-vezérlés csere, vízpumpa, gyertyák amit kell/kellett...
-egy másik gólyaláb szett is befigyelt
Szegény Bandi azt hitte 2 nap alatt végez.... ;)))
Én meg karácsonyig vehetem a Legót... :)))
Csak megjegyezném, hogy az eltelt jó fél évben épp 11000km-t mentem az autóval. ;)



Elhoztam Zolitól az autót (0712).
Ami cserélve lett:
komplett vezérlés
-feszítő és vezető görgők (Ruville)
-vezérműszíj (Dayco)
-vízpumpa (fém lapátos lett, műa. volt benne) (Thermotec)
hosszbordás szíj
hosszbordás szíj feszítő görgő (BTA)
hűtővíz (piros:)
benzincső
nagyobb féknyereg (pirosra fújva, hőálló MOTIP festéksprayvel) (bontott)
új hűtött féktárcsák (Metelli)
új fékbetétek (Meyle)
Ami kiderült:
-a kinyomócsapágyam sípol nem az ékszíj. egy jó ideje már nem csinálta, de most újra előjött
-a vízhűtőm megint el kezdett ereszteni alul..
Ami nem derült ki:
-mi adta a futóműnél azt a hangot jobb elölről (még lehet: lengéscsillapító, bár én ennek látom a legkisebb esélyét, a kerékagy, vagy kormánymű, stb..)
-mitől nyikorog valami jobb elöl, amikor lassan gurulok. A feltételezés az volt, hogy a fékbetét éri el a tárcsa 'vállát', többek között ezért is lett cserélve kompletten minden, de nem vezetett megoldásra..
folytköv. ..
km óra állás: 188.193km
[Kts: féknyereg(bontott) 3-3e, tárcsa 15e, betét 10,5e, stb..)



