Blog

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Mindkettőnk álmainak netovábbja a 159, kb. már a megjelenése óta. A 156-ot is szerettük/szeretjük nagyon de mivel olyanunk már van ezért a vágy tárgya a 159 lett :) Régóta nézegettem a hírdetéseket, de csak nemrég döntöttünk úgy, hogy cseréljünk kocsit. Mindenesetre elindult a vezérhangya, kell egy 159. Nagy és nehéz tehát kell a power, a legfontosabb hogy ne legyen gyengébb a 156-nál, mert annak nagyon bejön a dinamizmusa, hogy nem kell gondolkodni az előzésen, max. visszakapcsolni. Így kihullottak a 2.2-esnél kisebb benzinesek és az 1.9-es dízelek. A 3.2 már nem igazi Alfa V6, a 2.2-esről pedig mindenki negatívan nyilatkozott aki csak próbálta. Így nem maradt más mint a sötét oldal, a 2.4.

>> EseményBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2012-07-12

Megvettem életem első dízel alfáját. Hosszú elalfátlanodásom után beadtam a derekam, és úgy döntöttem kipróbálom milyen is egy modern dízel autóval az élet. A választásom a 147-esre esett, mivel az 1,9-es 150 lovas motor véleményem szerint ebben a kasztniban tud olyan sportosan viselkedni, ahogy azt én elvárom egy Alfa Romeotól.
A km állás: 61674

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-07-08

Amikor javíttattam a karosszériát egy dobbetét patentet eltörtek. Eddig halogattam a pótlását. A múltkori bontó látogatásom alkalmával sikerült egy patentet épen kiszednem, azt próbáltam meg bepattintani a helyére.
Amikor megmozgattam a betétet kihullott pár göröngy föld. Na ezt nem hagyhattam figyelmen kívül, ezért alánéztem. A nagy melegben a patentok könnyen jöttek ki, hamar kiszedtem a betétet. Csak kiszárad sárból két lapátnyit söpörtem össze és legalább még egy lapátnyit mostam ki a zugokból. Szerencsére komolyabb korróziót nem okozott.
A dobbetét közepén (beszerelve a legmagasabb pontján) kisebb szakadást és pár lyukat vettem észre. Nem tudom mikor és főleg hogyan keletkezett.
Egyelőre nem javítgattam, csak visszatettem a helyére. Szerintem az a temérdek sár az eddigi 8 év használat során került oda, nem csak az utóbbi egy évben. Szóval megteszi. Talán megnézem a bontóban, van-e ép betét.
Nem készítettem képet, mert nyakig sáros voltam. A bal oldali betéttel nem foglalkoztam, de az ki is lóg a perem alól, szóval még rosszabb lehet.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-06-15

A bal hátsó kilincs már vételkor törött volt, de hanyagoltam a hátsó ajtó ritka használata okán. Most, hogy bővült a család a hátsó ajtót is gyakrabban kell nyitni, így a kilincs cseréje mellett döntöttem.
A helyi bontóban sikerült alkudnom egy jól működő darabra. Kissé kiszívta a nap a műanyagot és nagyon virított volna a fekete fényezés mellett, ezért lefújtam matt fekete festékkel.
A csere menete egyszerű volt és gyors. Ajtókárpit le, két imbuszt kiteker, rudazatot kiakaszt, cserekilincs beakaszt, imbuszt becsavar, ajtókárpi vissza a helyére. Egész jó lett.

>> Egyébaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-07-11

Olvasva a fórumon a diagnosztikával kapcsolatos hozzászólásokat, fellelkesültem és 06.30-án vettem az ebay-en egy kapcsolós VAG KKL kábelt. Alkalmi vétel volt. Próba szerencse licitáltam, hátha megkapom olcsón és végül 12 USD-nél állt meg az összeg +3 a posta. 07.10-én érkezett meg a csomag egyenesen Hong Kongból. Néha komolyan meglepődöm, hogy más országok postája mennyivel gyorsabb és egyben olcsóbb is, mint a magyar.
Próba talán hétvégén.

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-07-11

Megint egy nem tervezett dologgal lettünk gazdagabbak! Még pedig egy kis chip tuninggal! Történt ugyanis, hogy eAtis155 kollega csipes vezérlőegysége eladóvá vált (25000,-), és kérdezte, hogy nem érdekel-e véletlenül! Én meg rábólintottam! :-)
Hozzátartozik a dologhoz, hogy már egy ideje pedzegettem neki a témát, hogy szívesen megvenném tőle! Hát most aktuális lett! :-)
Igazából nem sok mindent lehet tudni róla, pl., hogy LE-ben mennyivel tud többet! Ő lemérette a saját 155-ében, de ott akkor több minden is tuningolva volt! Amit tudok, hogy a fordulatszám határok lettek kitolva, sokkal tovább lehet húzatni! Majd megkérdezem tőle pontosan, hogy meddig!
A próbaút során azért eléggé meggyőző volt, még így is, hogy semmi tuning nincs a vasban, csak ez a chip! A gyári VE-hez képest már így is sokkal dinamikusabb lett a gép! Jobban szedi a lábát! Nagyon tetszik! :-)
Azt hittem a direktszűrő már nem fog kelleni, pedig de! Kár volt eladni! :-/

2015.10.21.
Minél többet mentem a chip-el, annál világosabb lett, hogy jobban megy a gép tőle, viszont néha olyan érzésem volt, mintha túl sok benyát "adagolna". Ha odaléptem neki, akkor csak nehezen akart megindulni. Kezdett nem igazán tetszeni. Meg volt még az eredeti ECU is, visszaraktam, használtam egy darabig, aztán megint betettem a chipet. Végül elhatároztam magam, íratok egy rendes chipet. Sokáig bújtam a netet, mire rátaláltam egy szakemberre, aki úgy tűnt, tényleg ért ahhoz, amit csinál. Az egyik autós műsorban is láttam egyszer. Szóval felhívtam, megbeszéltünk egy időpontot és elmentem hozzá. Vittem a gyári ECU-t is. Úgy gondoltam, hogy a már chipelt ECU-t íratom át, a gyári meg megmarad tartaléknak. És ekkor derültek ki a dolgok, mégpedig, hogy nemcsak a fordulatszám határok lettek kitolva, hanem elég sok benzin is lett plusszban hozzáadva. Magyarul Atis autójához lett igazítva. Tehát ezért éreztem úgy, hogy nem igazán akart megindulni a verda. Szóval visszatette rá a gyári programot és ezt "húzta" fel annyira, amennyire egy szívó motort lehet, vagyis plussz 10%-ot (45000,-). Igazából olyan nagyon sok különbség nincs a kettő között, de érezhetően jobban gyorsul most. És ez most tényleg érezhető. :-)
Mondta, hogy ha már nálam van, akkor ránéz a gyári ECU-ra is. Nem is volt baj, mert kiderült, hogy nem lehet sem kiolvasni, sem pedig újra rakni rá a progit. Próbaként betettük az autóba és el sem indult vele. Azt mondta, hogy valószínű megadta magát a proci. Nem értettem, mert használtam és jó volt. Most meg hirtelen nem jó. Mindegy, mondta, hogy kicseréli a procit és felteszi a gyári progit és akkor az is jó lesz. Így is történt. Chip az autóban, gyári ECU a polcon. Jó lesz tarcsiba. ;-)

Itt csináltattam a chip-elést. :-)

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-08-01

Ma reggel egy fácánkakas totyogott elém, aztán megijedt és felrebbent, első szélvédő telitalálat... Örülök.

2 héttel később Carglass ki is cserélte.

 

Gyengécskének tünt a klimám, igy első körben megtisztitottam elöl a hűtőjét. Autómosóból kaptam valami spéci löttyöt, amit felkell hordani permetezővel, hagyni kicsit, majd bő vizzel leöbliteni. Szemmel láthatóan tisztább lett a hűtő. Mentem is egy próbakört és azt kell mondjam mintha jobban hűtene :) Azért lehet a töltés nem ártana neki...

 

Kicseréltem a gyertyákat, az előzőek 75K-t futottak, egyébként még használhatóak lettek volna. Gyári NGK, két pólusút raktam bele, 100.000 km-es, ha minden igaz.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-10

Végülis már egy nappal korábban, kedd délután (0710) visszavittem Zoliékhoz az autót, mert egy párszor előjött az a ropogás jobb elölről, ami a felső lengőkarok cseréje előtt is volt. És ha már ott hagytam megint pár napra, akkor a vezérlést is cseréljék ki (feszítő görgök, vezető görgők, vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordásszíj, stb.), mert már a 73ezredik kilométer tekeredik bele, ami nem biztos, hogy egészséges hosszútávon. Hagytam ott egy hosszabb listát.. hát majd amire jutnak.. :) és majd a következő alkalommal (gyertya csere) folyt.köv. Mentünk vele egy kört, de akkor nem nagyon produkálta magát. Szerintem megijedt, hogy most már jó lesz végre:) Végtére én is félek a fogorvosnál :) akkor nem is fáj már, mikor a székben ülök, akár haza is mehetnék.. :) De nem. Ott hagytam, legyen csak végre tényleg jó, ne csak úgy tegyen néha. Csütörtök du. kiderül..

km óra állás: 188.181km(?)