Blog
Orvosolva lett pár apró elektromos probléma.
-A jobb hátsó ablak bizonytalan működés miatt vagy 2 éve nem volt használva, kontakthiba az ajtó-B oszlop csatlakozónál.
-Csomagtér ajtó-karosszéria közötti vezeték kötegből eltört négy vezeték, az egyik pont az elektromos csomagtérnyitásért felelős...kb.1 éve én szakszerűtlenül "csak" össze kötöttem az elszakadt kábeleket, most szakszerűen cserélve lettek azon a szakaszon.
-Pár alkalommal nem indult az autó..a gyanú ismét a főtengely jeladóra terelődött.
Azért gyanús volt, mert pár éve már cseréltem.
Vettem is egyet, de a véletlennek köszönhetően, rájöttem, hogy csak a csatlakozónál kontakthibás, mert megmozgattam, és működött.
Most a villamossági szerelőm széthúzta, és befújta spray-vel.
Remélem tényleg csak ennyi volt a baja.
Kiegészítés: sajnos mégsem oldódott meg a hiba, konkrétan jelenleg nem indul az autó, pedig közben kicseréltem a főtengely jeladót :(
Felkerült oldalra és hátra a sötétítés, valamint a 17-es felnik és a tükörborítás kapott új színt. Sajnos nem sikerült megtudnom a 19-es TI antracit felni színkódját, így egyedi színt kapott... nem lett rossz :-)
Sötétítés (Llumar) = 18.000
Felni fényezés = 20.000
Gumi szerelés, centírozás, új szelep = 6.000
Tükör burkolat = 2 x 1.500
Tükör burkolat fényezés = 10.000
A fényezést Vittorio készítette, innen is köszi neki! :-)



Összefosta magát a hátsó fékcső. Ma kicseréltem: 85/03 gyártási dátummal csoda, hogy idáig bírta.
Elöregedtek a szívósor gumihüvelyeim, vmaast-tól szereztem 4db-ot, ma felkerült Zé.nél. Kiderült, hogy egy vákum cső meg volt repedve, és egy visszafolyó cső meg el volt törve.. nyomta is ki az olajat rendesen... Ezek is cserélve lettek, az alacsony fordulatos rángatás majd hogy nem teljesen megszűnt, nyomatékosabb lett a kocsi alacsony fordulatszám tartományban. És végre meg lett csinálva, hogy ha felfele megy a vezető oldali ablak nem bukik előre! :P
Az alufelnik nem kerültek vissza,mert a gumik kukások és a kocsi úgyis eladásra kerül nemsokára.
A gyári méret (Fulda) került vissza lemezfelnin. 185/60/R14
Olvastam, hallottam,h a vízhőfok jeladó hibája okozhatja a problémát a kocsinál.
A jelenség a következő: 90C-fokos motort leállítom, elmegyek vásárolni pl, és amikor visszamegyek a víz 70 fokon áll, indítás után az autó alapjárata megbolondul, visszadurrog gázadásra. Ha újraindítom és elindulok vele akkor semmi probléma.
Gondoltam 1 próbát megér a vízhőfok jeladó cseréje. Ki is cseréltem 1 újra....de sajna 70 foknál a szitu ua. :(


Pár napja lent maradt a bal hátsó ablakom. Képek magukért beszélnek. SOS be kell szereznem egy emelő szerkezetet :-(.
Update: 2012.07.16
Megvettem az új után gyártott emelőt. Gondolkoztam a tönkrement felújításán, de mivel mindent cserélni kellett volna benne (bovdenek, csúszka, tárcsa), és ezeket az alkatrészek utólag gyártották volna le 2-3 napon bélül, ezért inkább a drágább, gyorsabb és számomra megbízhatóbb megoldást választottam.
Az üveget tartó kis tengelyre mókás volt felrakni a patentot a másik oldalról, ehhez a kis szerelőnylás nekem kevés volt, viszont a mélynyomó nyílásából teljesen leengedett ablaknál könnyedén ment :-)!
Itt vettem az emelőt: Puskás autóvill Kft







Mivel már a tél óta nem működött a klímám elvittem a győri Béli és Béli-hez. Még a tavasszal megállapították, hogy a hűtő (menetirány szerinti) bal alsó sarkánál van egy fém rögzítő a fém klímacsövön és mivel a gumi kiesett a kettő közül, ezért a cső kidörzsölődött. Mivel mostanában nem vagyok itthon és az autóra sincs minden nap szükségem, azért visszavittem hozzájuk javításra. A csövet megcsináltatták, gázzal feltöltötték és most működik rendesen. A következő a klíma tisztítás lesz és a pollenszűrő cseréje!
Máté Andrástól vásároltam egy garnitúra lemezfelnit, jó előre felkészülve a téli gumikra.
Km óra állás: 152 780
Pár napja majdnem történt egy kis baleset. Felmentem a padlásra és majdnem hasra estem a korábban elbontott 46 üléseiben. Feltűnt, hogy tényleg olyan makulátlan állapotban vannak, mint ahogy azt a régebbi hirdetésemben említettem, csak kicsit koszosak. Lehoztam őket, majd egy alapos takarítás után beraktam magamnak. Semmi baj nem volt a régi üléseimmel, csak meguntam őket. Viszont valami elborult ötlettől vezérleve, most éppen 155 első ülésekre kezdtem vadászni, hiányzik a kartámasz.
Mivel a műszerfalat korábban feketére cseréltem, ezért eléggé zavart, h a többi kárpit műbőr része szürke. Sikerült szerezni egy pár fekete ajtókárpitot, amin rossz volt a szövet. Ezt cseréltem rajta. A műanyagok szürkesége is zavart, mert szerintem nem passzol a fekete műszerfalhoz, ezért ezeket feketére festettem.
Még hátra kell fekete oldalkárpitot szereznem és az ablak körüli műanyag festése van hátra.



