Blog

>> EseménySzimonetta // Alfa GT 1.9 JTD 16V Progression // 2012-06-13

Ma elértem a 100 000 km-t..... Még jó hogy tudok fotózni vezetés közben :) :)

 
>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-06-20

Beszereztem a szokásos fertőtlenítő szert. Ennek az ára évek óta inkább lefelé megy... Ez is valami.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-06-20

Az utóbbi 5 évben előfordult évente mondjuk átlagosan 6-szor, hogy a kulcs elfordítására csak egy relékattanás volt a válasz, de indítás nem történt. Aztán a második-harmadik próbálkozásra gond nélkül indult az autó. Leginkább melegben, meleg motornál történt mindez.
Most 10 napja újra podukálta ezt a jelenséget, egy lényeges különbséggel: nem indult be a többedik próbálkozásra sem. Érintkezési hibára gondoltam, úgyhogy meg is pucoltuk az indító motor csatlakozóit, az egyiket ki is cseréltük. Kiderült, ez kellett neki, de a problémát nem oldotta meg. Úgy tűnik, az indító motorban kopott el bizonyos alkatrész, és fel kéne újítani. Ez most nagyon nem hiányzott... Viszont annyira kellmetlen az egész szitu, hogy kénytelen leszek meglépni ezt is...
Addig is, most nagy türelemmel és néhány trükkel (autó lökögetése sebességben, sebességváltó kapcsolgatása, gyors újraindítózások) indítom az autót. Bevallom, párszor lejtőn állva indítottam be...

>> Tuning és extraTentacle // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V m-Jet // 2012-06-20

Most nagy téma a 156 fórumon a tempomat, engem is lázba hozott, még mielőtt megvettem volna az autót. Nem is vártam sokat, pár nappal a vétel után megnéztem, hogy ott lóg-e az a bizonyos csatlakozó a kormány alatt, és szerencsémre ott volt. Egyes források szerintem a dízel vezérlők mind támogatják a dolog, de sokkal macerásabb, ha az ECU-tól nekem kellene elhozni a kábelt, és betenni a csatlakozóba a hiányzó lábakat. Az eLearn alapján csináltam is egy kis nyákot 3 nyomógombbal és egy kapcsolóval ideiglenes megoldásnak, amíg be nem sikerül szerezni a megfelelő gyári kart. Ez első próba kudrc volt, nem akart működni, gondoltam valamit nem jól dugtam össze, vagy valami még hiányzik. Aztán olvastam még egy kicsit az eLearn-ban a működéséről, és kiderült, hogy nem mentem elég gyorsan, legalább 30-as tempó kell hozzá :) Második próbálkozásra kimentem messzebbre, ahol hosszabb egyenes volt, és láss csodát, gond nélkül működött ! :) Fel is rögzítettem az index karra, ami most így nem szép, de hasznos :)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-20

El is készült a felnigarnitúra. Ahogy az előbbiekben említettem festeni kellet. Szerencsére alapozva vettem, egy kis csiszolás kellett. Elslattyogtam hát a festékboltba, de mivel ott horror áron árulták a festéksprayt, ezért benéztem a bricoba, lógó orral, gondolván, hogy ebből biztos nem lesz metálfényű alufelni. Márpedig lett, ugyanis az említett áruházban árulnak népautókhoz javítófestéket, metál színben, emberi áron. Elővettem a kreativitásom, mivel a kínálat elég szűkös volt, hirtelen be is táraztam pár flakonnal, az eredmény szerintem magáért beszél. 2 peremvédős yokohama gumit is sikerült venni, már csak kettő kell és irány a gumis:)

>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-06-16

Az üzemanyagszint jelzőben elfáradt az izzó. Ez sötétben eléggé zavaró. A ventilátor fokozat állítójában már kb. 1 éve kiégett.A hamutartóban (amit csak tárolásra használok) pár hónapja van sötét. Most végre volt egy szabad délutánom úgyhogy nekiálltam a középkonzol szétszedésének. Izzók cserélve. Ha már itt jártam kicseréltem a vízhőfokjelzőben és az órában is, nehogy a jövő héten meg azok mondják be az unalmast!


Km.: 173000

 

Tegnap jól indult a reggel; amíg kiálltam az udvarból, éreztem, hogy valamiért nem megy az autó. Kiszálltam megnézni, hogy mi a helyzet, hát a jobb hátsó tök lapos. És baromira kellett volna az autó, de így kényszerpihenőn volt egy napig. Délután leszenvedtem a kereket, nem volt egyszerű kézzel kilazítani a légkulcs által meghúzott csavarokat, de olyan 1 órás erőlködés után lejött a kerék, majd egy százas szöget húztam ki belőle. egy ideje benne lehetett, mert a szög feje szépen el volt kopva.
Ma reggel a gumisnál indítottam, javítás, és már mentünk is.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2012-06-19

Szinte az egyik napról a másikra teljesen széthullott a bal oldali féltengelyem, annyira, hogy menni sem mertem már vele. Szét akarta rázni az autót.
Teljes bal oldal cserélve lett 277.899 kmóra állásnál.

 

Ma elvittem eredetiségvizsgára. A munkafelvevő/szervizes/akármilyen srác egyből meg is jegyezte, hogy "ez biztos szerelemautó" :) Nem tévedett, tényleg az :) Az autóval minden rendben van, legalábbis az igazolást kiadták :) Egyébként az elején dupla vastag a festék (mert ugye ott körbemérik az autót), de ezt rétegvastagság mérő nélkül is sejtettük pár apró jelből, hogy újra van fújva - szerencsére szépen és jól, nem úgy mint némely előzőleg megtekintett autónál.

 

Érlelődött bennem a gondolat, hogy kellene fiatalítani a 155-öst, mégiscsak már 16 éves, és az se lenne baj, ha kevesebbet fogyasztana a mai üzemanyagárak tükrében.
Már az is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem Alfát veszek, de addig-addig nézegettem a használtautót, hogy ezt a lehetőséget végül kizártam :) Maradt az Alfa, és családi autó tekintetében ésszerű döntésnek csak a 156 jöhetett szóba, abból is az SW.
Megnéztünk pár 10 év körüli autót, de mindegyiken találtam valamit, ami miatt nem tetszett. Természetesen gyűjtöttem pár olyan alanyt is, ami már meghaladta a keretet, de tapasztalatnak jó lesz, mert úgy sincs messze. Na ez is ilyen volt. De annyira megtetszett az állapota a többihez képest (annak ellenére, hogy a belseje nem kicsit dohányos), hogy másnap visszamentünk és megnéztük újra, ki is próbáltuk, a próbaúton minden rendben is volt, így tettünk is rá egy kicsit szemtelennek tűnő ajánlatot, amit persze elsőre elutasítottak. Másnap csörgött a telefon, és egy szett téligumival lemezfelnin megtoldva az autót megállapodtunk a végső árban.
Mikor elhoztam az autót, akkor a haza úton már megszólalgatott a futómű is, gyanús is volt a próba során, hogy tökéletes tűnik:) Ezt leszámítva nincs probléma az autóval, látszólag nagyjából minden rendben van vele. de egy alapos kárpit tisztítás az ráfér.