Blog
El is készült a felnigarnitúra. Ahogy az előbbiekben említettem festeni kellet. Szerencsére alapozva vettem, egy kis csiszolás kellett. Elslattyogtam hát a festékboltba, de mivel ott horror áron árulták a festéksprayt, ezért benéztem a bricoba, lógó orral, gondolván, hogy ebből biztos nem lesz metálfényű alufelni. Márpedig lett, ugyanis az említett áruházban árulnak népautókhoz javítófestéket, metál színben, emberi áron. Elővettem a kreativitásom, mivel a kínálat elég szűkös volt, hirtelen be is táraztam pár flakonnal, az eredmény szerintem magáért beszél. 2 peremvédős yokohama gumit is sikerült venni, már csak kettő kell és irány a gumis:)



Az üzemanyagszint jelzőben elfáradt az izzó. Ez sötétben eléggé zavaró. A ventilátor fokozat állítójában már kb. 1 éve kiégett.A hamutartóban (amit csak tárolásra használok) pár hónapja van sötét. Most végre volt egy szabad délutánom úgyhogy nekiálltam a középkonzol szétszedésének. Izzók cserélve. Ha már itt jártam kicseréltem a vízhőfokjelzőben és az órában is, nehogy a jövő héten meg azok mondják be az unalmast!
Km.: 173000


Tegnap jól indult a reggel; amíg kiálltam az udvarból, éreztem, hogy valamiért nem megy az autó. Kiszálltam megnézni, hogy mi a helyzet, hát a jobb hátsó tök lapos. És baromira kellett volna az autó, de így kényszerpihenőn volt egy napig. Délután leszenvedtem a kereket, nem volt egyszerű kézzel kilazítani a légkulcs által meghúzott csavarokat, de olyan 1 órás erőlködés után lejött a kerék, majd egy százas szöget húztam ki belőle. egy ideje benne lehetett, mert a szög feje szépen el volt kopva.
Ma reggel a gumisnál indítottam, javítás, és már mentünk is.


Szinte az egyik napról a másikra teljesen széthullott a bal oldali féltengelyem, annyira, hogy menni sem mertem már vele. Szét akarta rázni az autót.
Teljes bal oldal cserélve lett 277.899 kmóra állásnál.
Ma elvittem eredetiségvizsgára. A munkafelvevő/szervizes/akármilyen srác egyből meg is jegyezte, hogy "ez biztos szerelemautó" :) Nem tévedett, tényleg az :) Az autóval minden rendben van, legalábbis az igazolást kiadták :) Egyébként az elején dupla vastag a festék (mert ugye ott körbemérik az autót), de ezt rétegvastagság mérő nélkül is sejtettük pár apró jelből, hogy újra van fújva - szerencsére szépen és jól, nem úgy mint némely előzőleg megtekintett autónál.
Érlelődött bennem a gondolat, hogy kellene fiatalítani a 155-öst, mégiscsak már 16 éves, és az se lenne baj, ha kevesebbet fogyasztana a mai üzemanyagárak tükrében.
Már az is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem Alfát veszek, de addig-addig nézegettem a használtautót, hogy ezt a lehetőséget végül kizártam :) Maradt az Alfa, és családi autó tekintetében ésszerű döntésnek csak a 156 jöhetett szóba, abból is az SW.
Megnéztünk pár 10 év körüli autót, de mindegyiken találtam valamit, ami miatt nem tetszett. Természetesen gyűjtöttem pár olyan alanyt is, ami már meghaladta a keretet, de tapasztalatnak jó lesz, mert úgy sincs messze. Na ez is ilyen volt. De annyira megtetszett az állapota a többihez képest (annak ellenére, hogy a belseje nem kicsit dohányos), hogy másnap visszamentünk és megnéztük újra, ki is próbáltuk, a próbaúton minden rendben is volt, így tettünk is rá egy kicsit szemtelennek tűnő ajánlatot, amit persze elsőre elutasítottak. Másnap csörgött a telefon, és egy szett téligumival lemezfelnin megtoldva az autót megállapodtunk a végső árban.
Mikor elhoztam az autót, akkor a haza úton már megszólalgatott a futómű is, gyanús is volt a próba során, hogy tökéletes tűnik:) Ezt leszámítva nincs probléma az autóval, látszólag nagyjából minden rendben van vele. de egy alapos kárpit tisztítás az ráfér.

Nekiestem a féknyergek festésének... Vettem matt fekete és fényes tűzpiros fújós, nem hő álló, de benzinálló, kiváló minőségű festékeket.
A kerék leszerelése után felcsiszoltam, meg drótkorongoztam a nyerget, tárcsát és ezek környékét. TESA szalaggal körbetekertem az érzékeny részeket, majd körbefújtam, aláalapoztam a matt feketével. Ezt 2x megismételtem, majd újabb 2-3 rétegben a nyereg megkapta a pirosat is. Gyors száradás után ment is a kerék a helyére vissza. Ezt mind a 4 keréken megismételtem, egy fél délután alatt kész lett. SOKKAL mutatósabb... :)




Fa mentesítés befejezve. Sikerült szert tennem egy remek állapotú, sötét szürke középkonzolra. Azonnal be is pattintottam.
A hamutál és a szivargyújtó ajtaját megfújtam matt feketére. Kész! :)
Jah és kapott új váltó és kézifékszoknyát is. Nagyon mutatós lett az összhatás! ;)


Ma érkezett meg az első csomag. Tartalma? Két darab 90 ShA keménységű poliuretán stabilizátor szilent az első futóműbe. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető változás menet, kanyarodás közben. A következő csomagban komplett első lengőkar szilentezés fog jönni, a beépítés és próba majd később következik. A "testreszabás" projekthez tartozik még a keményített lengéscsillapító, illetve 4 centiméteres ültetés. Ez valamikor ősszel kerül beszerzésre, vagy tavasszal, hogy a telet még nagy hasmagassággal "vészelje" át a kicsike.


Valószínű, hogy a múltkori szálszakadt gumitól kezdett el búgni a jobb hátsó kerékcsapágyam! Először még csak alig észrevehetően, aztán már egyre erőteljesebben! Annyira, hogy az utastérben is elég zavaró volt! Nincs mit tenni, cserélni kell! Erhard-tól kaptam a legjobb ajánlatot a csapágyra, így tőle rendeltem meg - figyelembe véve az ABS-esítési projektemet - mindjárt kettőt (Starline csapágy: 13800,-/db)! Merthogy a futómű felújításkor még a simát tettem be! De azon kívül, hogy én úgy gondoltam, hogy az egyik oldal cserélve lesz, akkor legyen a másik is (mégha az jó is), kellett a balt is cserélni, mert már elég gatya volt az is! Aztán még a kerékagyakat tartó konzolokat is cserélni kellett, mert a az ABS nélküli verziókon nincs meg az a rész, ahova a jeladót kell csavarozni! Szóval letudva mindkét oldal! Aztán meg bekötöttem az első és hátsó jeladókat is és csatlakoztattam a klíma berakásakor befűzött kábelköteghez! Az elsőknél oldalanként két-két tartófület kellett még plusszban felcsavarozni (ezeket természetesen Marklartól szereztem be)! Az egyiket a gólyalábra, a másikat a doblemezre! És kész! :-)
Már csak az ABS vezérlőegység és a fékfolyadék tartály várja, hogy beszereljem! :-)
Persze ez már egy kicsit nagyobb volumenű dolog, mert fékcsőátalakítást is igényel!











