Blog
Sajnos mindkettő emblémám kopott volt. Egy kedves ismerősöm megajándékozott kettő elég jó állapotban lévő emblémával. Elvileg 33-as Alfáról valók. Ma sikerült kicserélni őket. Kaptak egy kis lakkot, csak úgy csillognak.






Mivel a 146 kicsit korosabb időszakába lépett -bár az együtt töltött 8 év alatt hű társ volt- ezért a csere gondolata merült fel.Ez olyan 2012 februárjában le is ülepedett. Nyomtam egy csomó entert és minden reggel mohón néztem az email fiókomat mit küld az autóvadász funkció a hahu-n.
Ment is az agyalás mire lenne szükségünk. Az fix volt 5 ajtós kell. 147 v. 156 lesz amit enged a pénztárca. Motorban én szerettem volna 1.6-nál nagyobbat. Az, hogy benzines vagy dízel nem volt szempont. Nem a fogyasztás alapján veszünk Alfa Romeot,nemde? :DD Mivel nem megyünk olyan sokat így a dízelt nem erőltettem.
Még külföldön tartózkodtam került előtérbe egy gyönyörű 156 2.5 V6 motorral 900ezer forintért. 99-es évjárat kitudja mennyi km, képről gyönyörű volt. Intézkedések sora következett, páromat ráállítva izgalommal követtem az eseményeket.
Elvitték. Hm. Sebaj lesz másik.
Várunk.


Ki sikerült deríteni, hogy hol fúj ki a kipufogó, le volt tépve az egyik tőcsavar vége a kipufogó csonknál. Már számítottam rá, hogy a sortömítést is cserélni kell, így azt egyből megvettem, de nem olyan rendszerű mint a régiek így bizakodtam benne, hogy nem fújta ki. A javítás menete egy anyát hegesztettem a tőcsavar végére, és ki tudtam hajtani. Az volt a szerencse, hogy a gyári anya nem végig menetes, így maradt egy pici csonk amire rá lehetett kapatni a hagyományos anyát, és így könnyen rá is lehetett hegeszteni. Kapott egy másik tőcsavart, erre kettő darab réz anyát húztam rá. Úgy tűnik megszűnt a kifújás, és a ciripelés is.
A sortömítést végül nem cseréltem ki.








Bár még lett volna pár ezer km. a fékekben, de az éppen esedékes műszaki miatt sor került egy nagy felújításra. Ennek keretében ki lett cserélve mind a négy féktárcsa, nagy méretű lyuggatott "racingosra", összes betéttel együtt, a két hátsó féknyereg, meg két kézifék kötél. Kapott a Csini egy balos axiál csuklót is. Történt mindez 306000 km-nél.
A minap kaptam a rendőrségtől egy "csodás" 50 ezer forintos csekket.Az indoklás szerint megszegtem a KRESZ kanyarodásra vonatkozó szabályait.
A gyakorlatban az történt,hogy van itt Szhelyen egy kereszteződés,ahol eddíg jobbra és balra is lehetett kanyarodni.Pár napja kitettek egy "kötelez haladási irány jobbra" táblát,amit én nem vettem észre.Természetesen a rend éber őrei gyorsan oda is álltak egy fényképezőgéppel pénzt szedni.Sikerült beleszaladnom.Semmi figyelmeztetés,ejnye-bejnye..................50 rugó kapásból.Egy "kicsit" soknak találom.
Szabályos terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt:-(((!


Ma este Riki közreműködésével elértük a 190.000 km-t :)

Indulás 07.25 egy nappal később mint terveztem, irány Várad-Kolozsvár-M.vásárhely-Szováta. Itt kirándulás(Gyilkos tó Békás szoros) pihenés és 26-án irány Aranyhomok part Brassó-Plojesti-Cernavoda-Constanta majd dél felé Mangalia és át a határon Bulgária.
Visszafelé Várna-Shumen-Razgrad(autópályának erős)-Ruse-Bukarest-Pitesti-Transzfogarasi út(gyönyörű szerpentinek)-Nagyszeben-Sebes(bazi sor szembe, Sebest érdemes elkeülni!)-Vajdahunya-Déva-Nagyvárad(ezt az utat is el kell kerülni, szörnyű)
Közel 2700km és nagyon jó 5,5l/100km fogyasztással autó előtt le a kalappal.
(Futóművet azért eléggé megviselhette)







Ami cserélve lett: Váltó, kormánymű, szervocső, klímacsövek újraszigetelése, Tuttela váltóolaj 2Liter.
Természetesen szerviz után futóműállítás.
Télen még bírta az akkumulátor, de mivel nem jártam vele, mostanra meghalt. 70 Amperórás, 640 indítóáramú Baren került bele.

Találtam azonos színű gyári küszöbtoldatokat, melyeket a mai napon fel is applikáltam.