Blog

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

Mivel a csomagtartó viszonylag jól ellátott tároló rekeszekkel, és azokba sok mindent el lehet helyezni, ezért többször előfordult, hogy nem tudtam mit hol kell keresni. Ennek most véget vettettem azzal, hogy a rekeszek ajtajára elhelyeztem a bennük rejlő tárgyak piktogrammját (1-12. kép).
A piktogrammok saját készítésűek. Ha valaki kedvet kap hozzá és szeretne ilyet, az jelezze és szívesen átküldöm őket PDF-ben. Csak ki kell nyomtatni öntapadós matricára, kivágni, majd felragasztani őket a kívánt helyre.

Néhány héttel ezelőtt, a központi kijelző kiírt egy a parkolóradarral kapcsolatos hibát.
Kiolvasás után megtudtam, hogy mi is a hiba oka.
A hiba kód:
1: C1006 - Bal első belső érzékelő. A hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól.
Pont arról az érzékelőről beszélünk, amely megvételkor – feltehetőleg egy apró koccanás következtében – be volt csúszva, és amit az első lökhárító levételkor helyre tettem.
A gyanúm az volt, hogy az érzékelő csatlakozóját figyelmetlenség következtében kimozgattam.
Az új Scudetto beszerelésekor, ismét le kellett vennem az első lökhárítót, és a lökös stekkerek szétbontásakor szembesültem az APS csatlakozájának oxidációjával (1-4. kép). Ez ugye annak tükrében érdekes, hogy e stekkernek márciusban még kutya baja se volt.
Segítségül hívtam legjobb barátaimat (kontaktisztító szett) (5. kép), valamint egy drótkefét, melyekkel újjávarázsoltam a kontaktust.
Azóta nem jött semmilyen hiba és rendellenesség…

Miután másfél hónapos küzdelem után feladtam a Scudetto, és a felette levő bajusz restaurálását, megrendeltem - horror pénzért - Erhardtól a gyári pajzsot, valamint az első és a hátsó emblémát (1-5. kép).
Mégsem mehetek Scudetto nélkül AlfaCity-be…
Az alkatrészek tételesen, cikkszámmal:
1. Scudetto, 156054309
2. Első jel (a jelet tartó krómozott bajusszal), 60690396
3. Hátsó jel (kompletten), 50500393
Az alkatrészek ára szállítással:
43.370,-Ft
Erhard gyorsaságát és rugalmasságát ez úton is köszönöm!
A csere menete (hátsó embléma):
1. Csomagtérfedél kinyitása.
2. Csomagtérfedél világítás kiszerelése.
3. Csomagtérfedél belső műanyagfedél csavartakarók kipattintása, óvatosan, vigyázva a füleire.
4. Csomagtérfedél tartó torx fejű csavarok kitekerése.
5. Csomagtérfedél tartó „T” alakú bolhák kippattintása kellő körültekintéssel patentkiszedő szerszámmal .
6. Hátsó emblémát tartó, 2 db M6-os anyáinak kitekerése belülről. Itt vigyázni kell, hogy az anyák levételekor bele ne essenek az ajtóba.
7. Hátsó embléma cseréje.
8. Összeszerelés: 1-6. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (első embléma):
1. Motortér fedél felnyitása.
2. Első emblémát tartó 3 db M6-os anyáinak kitekerése belülről.
3. Az embléma felső részét a motorháztetőhöz tapasztó kétoldalú ragasztó óvatos lefejtése műanyag szerszámmal, vigyázva a fényezésre.
4. Első embléma cseréje (felszerelés előtt nem szabad elfelejteni a kétoldalú szalagról a védő réteg lehúzását).
5. Összeszerelés: 1-2. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (Scudetto):
1. Lökhárító leszerelése (7. kép). Másodszor ez kb. 10 percet vett igénybe.
2. Pajzs 6 db tartó csavarjának kitekerése.
3. Pajzs cseréje (az újon már csak 4 db csavar van).
4. Lökhárító felszerelése.

A gyári alkatrészek beszerelésével marad az ideg és a stressz, hogy három év múlva ne nézzenek ki ismét ugyan úgy az autó szóban forgó elemei, amik egyébként a legszebb részei minden Alfának. Ne hólyagosodjon fel a műanyagról a króm bevonat, ne legyen tiszta kavicspötty, az emblémák lakkfelülete pedig ne sérüljön, aminek egyenes következménye az alatta lévő festékréteg mattulása, kopása (6. kép).
Viszont mint autójáért mindent megtevő gondos gazda, azt hiszem, igazán büszke lehetek az oly sok legendás dicsőséget és büszkeségüket magukon hordozó felségjelzések csodaszép állapotáért (8-12. kép).
Most már minden felirat és logo szép és makulátlan. Még a JTDm felirat is.
Az első jelre ideiglenesen egy átlátszó fóliát ragasztottam (11. kép), míg meg nem kapja a Scudettóval egyetemben a kavicsfóliát…

A mai napon a főváros V. kerületében betértem egy parkolóházba. Legnagyobb meglepetésemre ott egy korszerű liftes felvonó működött, mely miután végrehajtottuk a kijelzőn olvasható utasításokat és elhagytuk a „beállót” leszállította, majd elhelyezte az autómat a -2. szinten.
4 óra 2.000,-Ft-ba került...

>> AutóápolásHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-06-13

A rozsdás kerékcsavarokat és a fékeket cinkspray segítségével varázsoltuk újra széppé. Köszi a segítséget Misinek!

Nem hűtött, tegnap elvittem klímáshoz, nyomáspróba, és nem tartja meg a nyomást.. a kompresszor alu csöve elrepedt, meghegesztették, feltöltötték a rendszert, az eredmény 5 fokos hideg levegő :). Újra szegényebb lettem pár ezerrel :).

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2012-06-12

Igazából régóta gondolkodtam rajta, hogy kéne egy kábel meg valami program, hogy néha ránézzek az autó agyára, mert kiváncsi vagyok meg néha nincs időm Csörihez lemenni. GTPeti blogjában minden le van írva, még én is megértettem :-). Ha már lúd akkor legyen kapcsolható hisz csak 2000 Ft a különbség. 8000 Ft volt a kábel. Kiderült kevesebb Km van az autóban mint az órában...:-)

 

Egy ideje vacakolt az indexrelém és az adok-veszek-be találtam bontott alkatrészeket igen jutányos áron és ma meg is érkezett, rögtön be is szereltem és a próbaúton teljesen jónak bizonyult. :)

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-06-12

Ebben az esős időben folyamatos csobogást hallottam a motor felől egy-egy élesebb kanyarban, ma leszedtem a burkolatot és volt benne kb 7 cm víz.....
Iszapszerű lerakódással volt eltömődve a cső, körbemostam és már ki tud folyni a víz.
Hihetetlen hogy mi minden volt benne.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-06-12

Az idei AlfaCity, Michelin kerékcsere versenyén a szerencse nekünk kedvezett és mi nyertük a fődíjat, ami egy garnitúra gumi volt.
185/60 R14 méretű téli gumikat választottunk. A típusa: Michelin Alpin A4 GRNX
A nyereményt ma vehettem át Császár Mónikától, a Michelin Hungária Kft. külső marketing kapcsolati managerétől.