Blog
2 évig bírt a szervóban az a bizonyos 3 db 6 os csavar! most ismét szét, és kicserél! Kicserélve a klímakompresszor csapágy, illetve a szervó csapágy , na és a mellette lévő kerék alatti csapágy!
És lám kiköltöztek a motortérből a madarak! :)
Természetesen magunk csináltuk, ez csak az anyagköltség!
Megfertőztem egy kollégát (tulajdonképpen kettőt, de a másik még korai stádiumban van), és 156 vásárlásra adta a fejét. Napra pontosan 5 hete vette meg a kormos Sportwagont, amit ma tudott átvenni. A Merkúr újabban használtautóban utazik... Lényeg a lényeg, nem gyújtotta fel az szivatós okmányirodát, és ma végre egy Alfával mentünk Budaörsre, és kettővel jöttünk vissza. Remélem, hamarosan az Amorén is tag lesz.

Elmaradtam a publikálással, szóval most jó sok írni valóm van! :))
Már egy ideje téma volt, de márciusban aktuálissá vált az új gurulók beszerzése a vasra. Andy és White Lady alapos kutatómunkáját követően meg is lett a kiválasztott, és Totti közreműködésével március végén fel is kerültek! Szerintem bitang jól áll a gépen, köszönöm szépen mégeccer'! :))))
Téma volt továbbá egy új (vagyis a réginél egy lényegesen jobb állapotú) scudetto beszerzése is a vasra. Vmaast volt segítségemre, és mérhetetlen nagylelkűségének adva tanúbizonyságot megdobott egy hibátlan darabbal! Fel is kerültek, a vadonat új emblémával együtt! Grazie Mille! :)))
És el ne felejtsem, mert még mindig nincs vége. Plüsskárpit ülések nem kellenek valakinek?:)))
Lecserélésre kerülnek, a napokban szerzett bőr ülésekre! :)) A művelet szintén Tottinál zajlik majd, már előre is nagyon hálás vagyok! (Bőr, ülésfűtés, hmm... :)) )
Képek alul! :))





Beszereztem a szokásos fertőtlenítő szert. Ennek az ára évek óta inkább lefelé megy... Ez is valami.
Az utóbbi 5 évben előfordult évente mondjuk átlagosan 6-szor, hogy a kulcs elfordítására csak egy relékattanás volt a válasz, de indítás nem történt. Aztán a második-harmadik próbálkozásra gond nélkül indult az autó. Leginkább melegben, meleg motornál történt mindez.
Most 10 napja újra podukálta ezt a jelenséget, egy lényeges különbséggel: nem indult be a többedik próbálkozásra sem. Érintkezési hibára gondoltam, úgyhogy meg is pucoltuk az indító motor csatlakozóit, az egyiket ki is cseréltük. Kiderült, ez kellett neki, de a problémát nem oldotta meg. Úgy tűnik, az indító motorban kopott el bizonyos alkatrész, és fel kéne újítani. Ez most nagyon nem hiányzott... Viszont annyira kellmetlen az egész szitu, hogy kénytelen leszek meglépni ezt is...
Addig is, most nagy türelemmel és néhány trükkel (autó lökögetése sebességben, sebességváltó kapcsolgatása, gyors újraindítózások) indítom az autót. Bevallom, párszor lejtőn állva indítottam be...
Most nagy téma a 156 fórumon a tempomat, engem is lázba hozott, még mielőtt megvettem volna az autót. Nem is vártam sokat, pár nappal a vétel után megnéztem, hogy ott lóg-e az a bizonyos csatlakozó a kormány alatt, és szerencsémre ott volt. Egyes források szerintem a dízel vezérlők mind támogatják a dolog, de sokkal macerásabb, ha az ECU-tól nekem kellene elhozni a kábelt, és betenni a csatlakozóba a hiányzó lábakat. Az eLearn alapján csináltam is egy kis nyákot 3 nyomógombbal és egy kapcsolóval ideiglenes megoldásnak, amíg be nem sikerül szerezni a megfelelő gyári kart. Ez első próba kudrc volt, nem akart működni, gondoltam valamit nem jól dugtam össze, vagy valami még hiányzik. Aztán olvastam még egy kicsit az eLearn-ban a működéséről, és kiderült, hogy nem mentem elég gyorsan, legalább 30-as tempó kell hozzá :) Második próbálkozásra kimentem messzebbre, ahol hosszabb egyenes volt, és láss csodát, gond nélkül működött ! :) Fel is rögzítettem az index karra, ami most így nem szép, de hasznos :)


El is készült a felnigarnitúra. Ahogy az előbbiekben említettem festeni kellet. Szerencsére alapozva vettem, egy kis csiszolás kellett. Elslattyogtam hát a festékboltba, de mivel ott horror áron árulták a festéksprayt, ezért benéztem a bricoba, lógó orral, gondolván, hogy ebből biztos nem lesz metálfényű alufelni. Márpedig lett, ugyanis az említett áruházban árulnak népautókhoz javítófestéket, metál színben, emberi áron. Elővettem a kreativitásom, mivel a kínálat elég szűkös volt, hirtelen be is táraztam pár flakonnal, az eredmény szerintem magáért beszél. 2 peremvédős yokohama gumit is sikerült venni, már csak kettő kell és irány a gumis:)



Az üzemanyagszint jelzőben elfáradt az izzó. Ez sötétben eléggé zavaró. A ventilátor fokozat állítójában már kb. 1 éve kiégett.A hamutartóban (amit csak tárolásra használok) pár hónapja van sötét. Most végre volt egy szabad délutánom úgyhogy nekiálltam a középkonzol szétszedésének. Izzók cserélve. Ha már itt jártam kicseréltem a vízhőfokjelzőben és az órában is, nehogy a jövő héten meg azok mondják be az unalmast!
Km.: 173000

