Blog

>> SzervizVéncsont // Alfa 145 1.6 Boxer // 2012-06-18

önindító csere

 
>> SzervizVéncsont // Alfa 145 1.6 Boxer // 2012-06-18

Motorgenerál (teljes)

 
>> Szervizdanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2012-06-17

Múlt héten arra lettem figyelmes, hogy a jobb hátsó fefüggesztés irányából nyekergő hang jön, hazaértem, kerék le, szilent szarrámenve...
A vasárnap nekiestünk, hogy kicseréljük, persze annyira össze volt gyógyulva, hogy le kellett bontani a hátsó hidat és flexel lehetett csak "szétszedni"
A jobb első féltengely porvédő gumija is eléggé repedezett volt már, így kicseréltük , meg akkor már bal oldalit is. Ezek a meghibásodások sajnos nem voltak betervezve, így a vez.mű szíj+feszítő görgő és pár tömítés cseréje a következő hónapra marad

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-04-20

Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.

Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.

Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.


77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)

Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.

Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)

Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-06-17

Lecseréltem ma a küllős felnit. Puklis a jobb első gumi és arra gondoltam, hogy emiatt van lassú tempónál egy kis "dübögés". Csere közben megnéztem a kerék csapágyak hangját is. Nem találtam semmi különöset.
Ezekkel a felnikkel is megmaradt a hang.
De így, hogy ezt leírtam, lehet emiatt vettem meg az első fékeket, mert valószínű az adja a hangot...
Ezek a felnik télre lesznek felkészítve. A küllős felnin található gumik a pukli miatt kukásak. Erről átkerül majd a nyári gumi. Utána ez megy a fényezőhöz és kapja a téli gumikat.
A küllős is fényezésre szorul ismét, mert a nyomorék autószerelő nem tudott rá vigyázni és a csavarok körül meg van sértve a fényezés...
A képeken jól néz ki az autó, de sok minden nem tetszik benne. Az ültetés a legnagyobb bajom. Ezt hamarosan meg is hirdetem, de csak a rúgókat. A felni karcos, a fényezés sérült. Ezek orvosolva lesznek, csak előtte a lakást építem.
A mai nap a méretek is le lettek véve a kipufogóhoz. Leömlőtől kap egy újat. Ne legyen hangos....szóval van munka vele...a fóliázós témát dobtam, mert amennyi összegért alá kellene dolgozni, annyiból inkább kap majd egy telifényt.

Rendszámtábla világítás kiégett. Hát ide vennem kell izzókat. :-)
Amit tervezek még az a plüss ülés visszakerülése ülésfűtéssel. A mostani bőr nagyon rossz állapotban van. Szerintem. Kell egy kis segítség neki. :-D

>> Eseménypettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2012-06-02

a SPICA rendbe tétele után a kocsi jobb mint eddig bármikor!
újabb 200 km-es túra, kellemes autózás, vacak idő Komáromban :-)
júliusban Lucreziát szeretném veterán vizsgára vinni, hogy végleges rendszámmal bármikor használható legyen.

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-05-20

Több év kihagyás után, idén újra létezik a Time Attack! Ez egy egyszerű kezdeményezés, aminek nagy hagyománya van a világon, itthon is valamennyi. Lényege az időmérés verseny, kategóriákra bontva a résztvevőket. Korlátozás az autó fejlesztésben gyakorlatilag nincs, nagyon komolyan fejlesztett autók vesznek részt a Time Attackon. Különbség még az is egy "sima" nyílt naphoz képest, hogy ide azok jönnek el, akik komolyan veszik a pályaautózást és a versenyzést. Ez a köridőkben is megmutatkozik. Nem ritka valódi versenyautókat látni a rendezvényen. A nap folyamán az egyik boxban folyamatosan lehet követni az időeredményeket egy monitoron és élő kommentár is van:) A nap végén a kategóriákban az első három helyezett kupát kap, oklevelet és persze elismerést, ami a legfontosabb:)
Az autók kategóriába sorolását több szempont alapján végzik. Figyelembe veszik az autó súlyát, teljesítményét, hengerűrtartalmát, félépítését. Milyen gumival van szerelve az autó - utcai, utcai/pálya azaz semi slick, és a slick - , utcai-e vagy módosított futóműve van az autónak, ha módosított akkor milyen mértékben.
Négy kategória létezik, MTA Open, MTA Sport, MTA Pro, MTA Race. Az Open egy nyitott kategória olyan autók számára mint a KTM X-Bow, Radical stb. Sport gyakorlatilag az utcai autókat jelöli, a Race pedig a teljesen átépített- könnyített autókat. Nekem elvileg a Sport kategória "járna" az autó mai szintjén, mert ugye teljesen gyári. Azonban a súly/Le arány miatt épphogy de már a Pro kategóriába sorolták a GTA-át. Ennek felső határa 5,5, a GTA súly/Le aránya 5,44. Ez nem éppen előny, mert a kategória alsó határa, ráadásul az erő magában nem a legfontosabb, inkább kevesebb Le, de pályafutómű és kisebb súly kellene komoly gumival. Ebben a kategóriában gyakorlatilag egyedül voltam mint utcai futóműves autó. Tizenkettő autó került be a MTA Pro-ba, rajtam kívül kivétel nélkül mindenki slick gumikkal szerepelt. Én a sz@rrá kopott Advanokkal mentem, amik már a múltkori nyílt napon is nagyon csúszkáltak. Célom az eddigi legjobb Hungaroringes időm elérése volt a még kopottabb gumikon.
Két folyamatos óra állt rendelkezésre a legjobb idő megfutására. Ez idő alatt gyakorlatilag bármikor fel lehet menni a pályára, és persze lejönni is. Elég komoly idők születtek, nekem tizenöt gyors körből 2.18.288 lett a legjobb, ami a kategória nyolcadik helyét jelentette a tizenkettőből. Amivel elégedett vagyok, mert a kategória végére számítottam. Ehelyett sikerült több gyorsabb autót megelőzni. Ez gyakorlatilag hatvan ezreddel gyengébb mint az eddigi legjobb időm. Aminek örülök, mert ha csak a gumi állapotát nézzük, akkor jó pár tizeddel rosszabbnak kellett volna lennie.
Nagyon jó nap volt, már várom a következő Time Attack rendezvényeket a Skringen, Pannóniaringen és persze a Hungaroringen is. Valószínűleg az Euróringen is lesz rendezvény és talán más külföldi pályákon is. Legalábbis remélem:)
A rajtszámom #12-es volt:)

Cikk

Összefoglaló Video

Eredmények kategóriánként

Eredmények összesített

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-16

Ma megmostam az autót. Sajnos már több, mint 2 hete nem mostam, eléggé koszos, bogaras volt szegény, főleg, hogy megtettünk azóta több, mint 1000 km-t :) Lacci33 cartárs gondoskodott a csillogó felnikről, illetve a szép féknyergekről. Konstatálhatom, hogy a hátsó fékbetétek csere érettek.... keresek majd valami jó keverékű betéteket. Kiporszívóztam, átkentem műszerfal-ápoló cuccal a küszöböket, kivettük az A oszlop borítását és megtisztítottam azt is. A motortérben történő ügyködések: A borítás le lett véve, átmosva tisztára (by Lacci33), levettem a szívócső egy részét, kipucoltam a pillangó szelepet féktisztítóval, a fekete műanyag elemet az aksi mellett lefújtam feketére.
Ami még vár rá: teljes polírozás GTechniq P2-vel, a tökéletes csillogásért :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-06-16

Kedden cserbenhagyott, eddig először. Nem az ő hibája volt.
Gödöllőnél jártam az M3-mason, amikor a hibalámpa felvillant. Az autó működött, gyorsított, nem füstölt. Egy búgó hangot hallottam ami eddig is volt, csak halkabb. Kiálltam a Lükeoil kútra, gondoltam kezdem egy leállítás/újraindítás kombinációval, hátha Windóz jellegű a hiba. Hát nem, nem indult már be. Innen gyorsan következtettem, hogy holtponti jeladó hiba (vezérműtengely) a legvalószínűbb.
Vikking cartárs sietett a segítségemre, bevontattuk a vasat Gödöllőre, másnap reggelre elintézték nekem, hogy egyből fogadják az autót a Diesel Gödöllő szervízben.
A kiolvasás igazolta a tippemet. Amint megbontották a burkolatot, látszott is a hiba, a jeladó le volt kaszabolva. Bontották tovább a vezérlést, mert a jeladó csak úgy cserélhető, ha leveszik a vezérműkereket. Hála az égnek, mert így fény derült a hiba okozójára. Találtak ugyanis egy kis gyűrött fémdarabot a jeladó mögött. Majd megtalálták az eredetét is. A vezérlés vezetőgörgője feltűnően lógott, kézzel forgatva is iszonyat zajos volt, és...hiányzott a porvédője.
A vezérműkerék leszedés sem volt sima, légkulccsal jött ki a csavar, valószínű ekkor megtekerték kicsit a vezérműtengelyt, így hiába jelölték össze a vezérlést. Plusz elnyíródott a vezérműkerék ékje, így az is ment a kukába.
Bontóból pótoltuk a vezérműkereket, illetve a jeladót . Így volt leggyorsabb, illetve gyárit nem is tudtak volna rendelni. A görgő új, Ruville lett.
Összerakták, és sajnos nem tudtam vele hazajönni, mert a vezérlés szerelés közben odébb ment, kézzel forgatva nem fordult át a motor. Szerszám nem volt a beállításhoz. Így otthagytam az autót majdnem készen. A szervízben felkészítettek mindenre, miszerint biztos átugrott a vezérlés, elgörbültek a szelepek stb. Nem éreztem reálisnak a dolgot, a képen lent látszik, hogy nem egy nagy vasdarab hullott oda be, csak egy kis alumínium karika. Az nem teszi odébb a vezérlést. Csütörtökön lett szerszám, helyre rakták a szíjat, pöcc, röff.
Mázlim volt. Ha hazáig jövök vele, lehet elszáll a görgő, annyira brutálisan lógott. A búgó hangot az adta. Az vitt volna mindent. Így megúsztam ennyivel, az autó tökéletes, és érzékelhetően halkabb lett.
Vikkingnek és szüleinek itt is mégegyszer köszönet a sok segítségért.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-16

Vettem ma 4 darab Borbet A felnit, röhejes áron. Már csak vmi festés meg gumi kell rá és haddszóljon:D