Blog
Vettem egy benzinszűrőt.... 1,50€ volt.... beraktuk apámmal, ill. Lacci33 cartárs közreműködésével. Tesztüzemben van. Az egészre azért volt szükség, mert az egyre emelkedő benzinárak mellett kb. havonta egyszer ülnék autóba, ha szlovák benzint tankolnék. Ukrajna szerencsére nincs túl messze, így autózhatok majd tovább nyugodtan :)
A kartergáz-szűrő eddigiek alapján negatívan nem befolyásol semmit.



04.25. szerda
Ma "csak" 3-4 órám volt bütykölni. Úgy terveztem, hogy a bal oldalon rücsizem le a doblemezeket és rakom a helyükre a dobbetéteket.
Sikerült is a bh doblemezt megtisztítani (szintén az F,D,D hármassal) :).
Többszöri rozsda marozás után 2-3 rétegben egy doboz rücsi el is fogyott.
S a műanyag dobvédő is a helyére került.






04.23. hétfő
Ma szinte egész napom a 155 el töltöttem. :)
Nagy terveim voltak, de azért olyan sokat nem is haladtam :/
Arra gondoltam, hogy a maradék 3 doblemezt is lekezelem.
(Flex, Drótkorong, Drótkefe mester hármassal)
De a száradási időket is kihasználva csak a jobb elsővel végeztem.
Nem hiába. Jó munkához idő (is) kell... :)
Itt viszont felraktam a dobbetétet. Meghúztam a lökös félre eső csavarját is.
Közben jött az 5let. Havernál láttam 16" os A Borbet felniket. Alfás kupakkal. Nézzük már oda...
Megszívtam. Rohadt jól néz ki. (szerintem) Meg is alkudtam rá. 95% os 205/45 Bridgeston gumikkal. Csőőőd... :)))
Így a nap hátra lévő részén még nyári kerekeket is kapott.
Napközbeni pihenés képen: bal hátsó ablakemelőt is beszereltem, hátsó lökösön az alsó csavarokat is megoldottam, tank ajtó gumi pöckét is megcsináltam. S még mindig sok minden van hátra. Majd szerdán. Remélem a bal oldalával végzek is. :)








5 napot vártam,öt teljes napig,hogy újra az Alfába üljek. Röpke kis időre számítottam de hát a sors másképp rendezte. Szóval cserére került a bal-jobb lengőkar,gömbfejek, féltengelyszimmeringek,kormányösszekötő,bal első fékcső,fékolaj,váltóolaj,stabilizátor szilent,motorolaj a szűrőkkel,kipufogó tömítés és gumigyűrű,kipufogó meghegesztése,valamint a kerékagy cseréje egy bontottra. Volt még bontott lamdaszondacsere és fagyálló csere és futómű állítás. Ki lett pucolva a légtömegmérő,a pillangószelep és az alapjárati motor. A végösszeg pedig a munkadíjra 48000 ft,az anyagköltség pediglen 93000 ft-ra rúgott. Meg volt még a bontott kerékagy és lamdaszonda ára 5000 ft. Az annyi mint 146 k.
Ma felkerültek a nyári gumik indulhat a jó idő.
Nagyon nehezen akar összeállni ez a klíma, de nem adom/adtam fel! Ami rendszert anno még SD-től vettem azt most mind kiszedtem, mert utólag derült ki, hogy nem a típusba valósi és sehogy sem tudtam működésre bírni! Közben nyaggattam Marklar-t, hogy vegyen bontásra egy klímás 8V-t, ami hál' Istennek meg is lett! Ebből az összes cucc (klímahűtő, szárítószűrő, R134-es klímakompresszor, csövek, fűtésbox) ki, az enyámbe meg be! Persze azért ez nem ment ilyen könnyen, mert a fél autót szét kellett bontanom hozzá! A motortérben szinte csak a motor maradt! Ahhoz, hogy a hűtőt betudjam tenni, le kellett venni a lökhárítót és a zárhidat! Nem sok helyet hagyott neki Luigi, mert éppenhogy elfér! A szárítószűrőt volt a legkönnyebb a helyére tenni, mert azt csak a tartókonzolja segítségévelfel kellett csavarozni a bal első kerék előtti nyúlványra! A kompresszorhoz a szívócsonkot a tartójával és a generátort kellett kiszedni, benzincsöveket lekötni! Viszont a helyrerakása előtt a csapágyat lecseréltem a biztonság kedvéért és feltöltöttem kompresszor olajjal, mert alig volt már benne! Ezt egy klímás ismerősömtől szereztem és ráadásul még nem is volt olcsó! :-( Ez az egy deci bele is ment a kompresszorba! A feltöltési mennyisége egyébként ennek a típusnak, ha jól emlékszem 1,35dl! A csövek bekötése egyértelmű, mert adják magukat! A berakásukhoz viszont ki kell szedni az akksit és a tálcáját, mert pont ezek alatt vannak! Egyébként a csöveknél az összes tömítést (szám szerint 12-őt) kicseréltem újakra! A fűtésbox kivétele már nem volt ilyen "egyszerű"! Először is a kesztyűtartót és a műszerfal alját kellett lecsavarozni + a középkonzolt, aztán lekötni a tűzfalon át csatlakozó vízcsöveket! A box cseréjére azért volt szükség, mert amit a Marklartól hoztam arról plussz két kábel csatlakozik a motortérben lévő kábelgöteghez, amit szintén cseréltem! De ugye mielőtt ezeket beszerelhettem volna, a régi cuccokat előbb ki kellett szedni! Jah, és a régi boxról átraktam a fűtéscsapot is, mert el volt repedve és nem akartam, hogy a hűtővíz az utastérbe folyjon! ;-)
Egyébként nem olyan vészesen nagy szopás az egész, kivéve a fűtésbox! Na azzal játszottam egy keveset mire kijött ill., a másik bement a helyére! De én azt mondom, hogy megérte a fáradtságot!
Jöhet a nyomáspróba, aztán ha minden rendben van akkor lehet feltölteni a rendszert gázzal! Alig várom már! :-)
Költségek:
- kompresszor csapágy 6250,- (Japan Koyo 83A551B)
- tömítések a csövekhez 3000,-
- 1dl kompresszor olaj 1000,-
- 2 db új cső 18000,-












semmi extra, csak végre alaposan meg tudtam mosni Bellát :) a képek magukért beszélnek ! ... Imádom :)




Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.
1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.
2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.

