Blog

>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-12-19

még egy utolsó esély.... ha valaki egyáltalán olvassa.... akkor annak írom még 1!! esély :)... elkezdődött az alkatrészek összegyűjtése.... a sárvédő már javítva, kedden megérkeznek a gyűrűk, szelepek már megvannak, szelepszár szimering szintúgy.... amit várok, az a csúszócsapágyak, HF-pakolás, lengőkar, összekötő rúd, visszapillantó, ami vár a kocsira az kormány és váltógomb bőrözés, első - hátsó lökhárító csinosítás, végre a duda!!! megjavítása, kerül bele úgy fejegység, tavasszal vagy nyáron padlólemez bizonyos részeinek javítása, csomagtartó zár javítása, középkonzol karbonoztatása, belső tér csinosítása, üléshuzat, ajtókárpit és végül a hi-fi de csak ha a motor generálozás úgy sikerül, ahogy annak sikerülnie kell!

 
>> Egyébpadocska // Alfa 147 Twin Spark // 2010-12-19

Ma reggelre kigyulladt a motor lámpa a műszerfalon...
Boldog karácsonyt! :s

 
>> SzervizNorc // Alfa 75 2.0 td // 2010-12-19

Szeretett 75-öm típushibája minket is utólért.
A hardy-k beadták az unalmast, a közelben nem találtam szerelőt, akinek a kezei közé mertem volna engedni a vasat, így a választás, Kisbubi,Vigla, Figi cartársakra esett, felkerült négy téli gumi is, kapott három új hardy-t és Kisbubiéknak köszönhetően kapott kardáncsapágyat is. Én sem maradtam ki a sorból, kaptam némi felvilágosítást az autón rendszeresen ellenőrizendő dolgokról. nagyon rendes srácok élnek szentesen, örülök hogy az ő kezük alatt gyógyult az autóm.

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2010-12-07

1 év halogatás után elérkezett a villamos berendezések és a csatolt részek karbantartása. Most már világit elöl,hátul,középen és oldalt is. Igaz még javításra szorul picit mert az ajtók nyitásakor nem világít belül a lámpa.De végül is ez már apróság.
Szóval működnek az elektromos ketyerék.

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2010-10-10

Nagyon pici javítás vált esedékessé valahol a jobb első keréknél a stabilizátorrúdnál.
Szóval hegesztés,alvázvédelem,és társai.

 
>> SzervizThibor // Alfa 156 2.0 selespeed // 2010-05-12

Ma úgy döntöttem, hogy nincs kedvem tovább a repedt szélvédőn kinézni. Tehát bejelentettem a szélvédőshöz. Szerencsére a munkahelyem mellett van. Adtak is időt keddre. Kíváncsi leszek az újra.

 
>> EseményThibor // Alfa 156 2.0 selespeed // 2010-05-03

Ma vettem meg Őt! Sajnos a szélvédője repedt volt, és a váltóból is csöpögött az olaj.Sebaj. Már régóta szerettem volna megint egy ALFÁT. Az első egy 33 volt.

 
>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2010-12-18

Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-12-16

Azt hiszem a legjobbkor lyukadt ki az alsó turbócső, a szerviz utolsó decemberi munkanapján. Lassan jöhet a futómű reparálás, mert a szilent megkenése nem oldotta meg a nyekergést amit ebben a hidegben produkál.

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-12-17

A minap lettem rá figyelmes,hogy alacsony fordulatról,csak némi késedelem (2-3 sec.) után kezd el felpörögni a motor gázadásra néha-néha.A műszerfalon semmilyen kontrollámpa nem világít.
Úgyanezt a jelenséget produkálta anno a nyolc szelepes jtd még a 156-ban.Ott sajnos az EGR tisztítása nem segített.Le kellett "dugózni" és egyszerre megszűnt a hiba.
Talán itt a 159-nél elég lesz a tisztítás.Rövid időn belül meg is kellene ejteni a beavatkozást......