Blog
Második lépés a pollenszűrő cseréje lett volna, de csak a berakáskor derült ki hogy nem jó méretűt rendeltem. Hogy hogy sikerült azt nem tudom, már a visszaigazoló levélben is a "rossz" van benne. Szerencsére a leggagyibbat rendeltem :-)
Szóval most egy Filtron-t rendeltem.
Ha már szétkaptam a levélrácsot nekiálltam kicserélni a vezető felőlit. Még tavaly áprilisban szerezte Erhard.
Át kellene szerelni rá az ablakmosó csöveit, de ezt az elmúlt 20 év megakadályozta. A belső csőcsatlakozáson mindkét fehér könyök el van törve. (9-10. kép) Hogy ilyet honnan lehet szerezni nem tudom. Csövet minden esetre rendeltem, ha hosszabbra hagyom nem kell a könyök.
update 2021.12.27.
Sikerült rendelnem "könyököt", remélem az fog jönni ami kell. (60609776)
update 2021.12.30.
Megjött a jó pollenszűrő, betettem. Előtte kipucoltam a helyét és az egész rács alatti részt.












Bemelegítésnek a téli projektekhez kicseréltem a levegőszűrőt.
Belül volt rajta egy kék folt, kívül valami bogár maradványai.
UFI ment bele.







A múltkor felmerült bennem hogy nem lehetne-e némi pakolási helyet nyerni a csomagtartó felső részén.
A tartálytól balra - a burkolat mögött - csak 5 relé és egy biztosíték van. Ha ezt al tudom tüntetni nyerek némi helyet.
A reléket át lehet tenni a tartó belső oldalára, a gond az hogy egy maradt, az ami eddig is a második sorban volt.
Utána jártam az I53 (20A-fehér) relé a tanksapka nyitó reléje, azt akár a kábelek közé is begyömöszölhetem.
A gond már csak a vastag kábelköteg a csatlakozókkal.
A legközelebb megnézem hogy az egészet nem lehetne-e a hátfal másik oldalára átrakni a tető üregébe.




Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.
Km állás: 225.135km
2021.12.23 Feleségem szólt hogy nem működik a hátsó ablaktörlő és az ablakszálfűtes sem. Hátsó ablaktörlő csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtés szintén nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte és hátsó ablakszál fűtéskor a pótféklámpa világított. Csomagtérajtó burkolatok le, kiméregetes hogy hol zár össze. Biztosítékok ellenőrizve. Hátsó ablakszálfűtes reléje is kicserélve a biztosítéktáblában. A probléma a csomagtérajtóban lévő zár nyomógombja volt. Ehhez kellett egy pár óra mire meglett, már úgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnézem hátha összedörzsölődött valahol mint kb. minden 5 ajtós típusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 újból előjött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtérajtót zárt állapotban. Újból a burkolatok lebontása, kimérés, tesztelés. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszériáról a negatívot.

Ismét olajcserére került a sor. Szokásos olaj, szűrők.
Kapott egy Dayco hosszbordás szíjjat.
217300km



Megjöttek a téli szerviz cuccai:
- UFI - légszûrõ
- MAN - olajszûrõ
- pollenszűrő
- Motul 8100 X-Power 10W-60 motorolaj 4 liter
- CORTECO - szelepfedél tömítés
- DAYCO - bordásszíj (a feszítők és a görgők maradnak, mert nincs bennük 35e km)
Hosszbordás és a feszítője már megvan korábbról.
Még egy felső kuplung munkahengert kell vennem, mert ereszti az olajat a mostani.
update 2021.12.29.
Ma is csomagot hozott a futár:
- tömítés az olajleeresztő csavarhoz (5 db),
- kuplung főhenger,
- egyenes csatlakozó az ablakmosó csőhöz,
- 1 méter 4/6 mm-es gumicső az ablakmosóhoz,
- Loctite 454 pillanatragasztó,
- Loctite 518 pillanatragasztó,
- pollenszűrő.












Itt felsorolom a hibákat, leginkább, hogy visszakereshető legyen...
Külső:
-hátsó lökhárítóból hiányzó jobb oldali kipufogó takaró
-jobb első sárvédő-küszöb találkozás rozsdás
-bal első sárvédőív pereme rozsdás
-jobb első dobbetét nincs bent (megvan, csak be kell rakni)
-két küszöbön felületi rozsda
-bal hátsó ajtó ívénél a sárvédön festék leverve
-csomagtérajtón kis horpadás az üveg mellett
-törött scudetto
-antennatalp alatti gumi hiányos
-kipufogó flexi csőnél kifúj 2021.12.28
-féltengely belső csuklók lógnak, különösen a bal 2021.12.28
Belső:
-hiányos biztosíték fedél
-hiányzó hamutartó elöl
-törött hátsó hamutartó
-ragadnak az ajtóbehúzók
-törött váltószoknya keret
-jobb oldalon vizes padló kárpit
-csomagtartóban a kárpit hiányos
-pótkeréknél állt a víz
Motor:
-sárga tengeralattjáró (elvileg P0011, de ezt még megnézem, frissítem) igen az, többek között. Valamint P0011, P0013, P0014
-motortér cefet retkes, olajsár kívül
-alapjárat nagyon erőteljes (kicsit remeg a kasztni)
-gázadásra valami süvítő hangot ad (ezeket ellenőrizni kell: generátor, szervó, klíma, vezető, feszítő görgő)
-olajhőfok jeladó
Futómű:
-jobb első felső lengőkar szilent cserés
Fék:
-jobb hátsó féknyereg cserés nem az
-kéziféket nagyon nehéz behúzni. Lehet összefügg az előzővel, de lehet a bowden van berohadva
Egyéb:
-hiányzó szélvédőmosó tartály kupak
-rádiónak nagyon gyenge a vétele
-akkumulátor kuka
-akkumulátor rögzítő pánt hiányzik. Valahol volt 1 szakadt itthon, ha még megvan megcsinálom.
-1 kulcs van csak
-kulcsszár nem jó a hengerzárba
Későbbiekben a lista még bővülhet, de remélem nem nagyon, inkább próbálom rövidíteni, de ehhez apósom közreműködésére is szüksgem lesz. Az alján a felületi rozsdát azt ledrótkorongozom, kap horgany spray-t aztán alvázvédőt 2-3 rétegben, hogy a továbbit megelőzzük. Valószínű ezt a horganysprays dolgot alkalmazni fogom a sárvédő és küszöb találkozásánál is, amíg nem lesz tavasszal kijavítva, színre fújva...
Egyelőre leállok a blogolással, mert nem fog történni semmi a két ünnep közöttig, maximum a 156ból átrakom a yatourt, és kicserélem a tompított és reflektor izzókat Cool Blue Intense-re, megtöltöm szélvédőmosóval, és belakom a csomagtartóban levő üres helyeket a szokásos alap dolgokkal, mint bika kábel, vontatókötél, kukás mellény, stb...
Update 1.(2021.12.23):
-menet közben változó fokozatban, változó tempónál elkezd az egész autó betáncolni. Egyelőre nem tudom mire vélni. 27-28 valamikor megemeljük a kocsit, és kiderül.
Update 2.(2021.12.28):
-sárga tengeralattjáró a P0010, P0011, P0013, P0014 hibakódok miatt van. Lebontottam a burkolatot, stekkereket lehúztam, kimértem. Szívó oldali szolenoid 0. Kipufogó oldali 10ohm, ami elvileg jó. Úgyhogy ezt be kell szerezni
-nem a jobb első felső lengőkar szilenttel van baj, hanem a bal alsó külsővel
-fék megoldva, kézifék megoldva
-kiderült, hogy a bal oldali féltengely belső csuklója nagyon lóg (kb 3mm-t kottyanik), valószínű ez okozza a kocsi beremegését gyorsításkor
-jobb oldali féltengely belső csukló szintén lóg egy kicsit, de ez még talán nem vészes
-kipufogó kifúj a flexi csőnél
-találtunk még itt ott kis rozsdát, de nem vészes