Blog
A totallyalfáróp rendeltem GTA vezérműtengely lefogatókat, főtengely rögzítőt, vezérműszíj feszítőt és 1/2 colos 41es gépi dugókulcsot ami pont elfér.
Kb 91000 huf szállítással együt + 25000 Áfa+1800 vám






Egy elöttem haladó autó vonóhorgába sikerült fennakadnom, miután kis ívből jobbra kanyarodva hirtelen vészfékezett, és már nem tudtam rendesen megállni.
Így az első lökhárítóm beszakadt.
Aznap találtam helyben Horváth Bélánál szín azonos lökhárítót scudettóval együtt.
Mivel kicsit lakkhibás volt és karcos ezért csere előtt lefújattam.
A scudetto rácsait carbon mintás fóliával behúztam.
Koptatót még rendelnem kell hozzá.
A motorháztetőn lévő embléma tartó kicsit elferdült, és az embléma megtört, azok szintén cserélve lettek.
Jobb mint újkorában :)





Az utángyártott alsó motorvédőm eltörött, nagyon vetemedett, nehéz volt rögzíteni és pontosan nem is lehetett, egy része már rosszabb utakon le is ért.
Fiatalkatreszek.hu-ról sikerült gyárit beszereznem, ez passzol, plug and play.




A katalógusokat és a webshopok keresőit nézegetve lehet néhány érdekes szelepszár szimeringet találni.
Többek közt 7 mm-es szelepszár és 10 mm-es vezető átmérőhöz olyat, ami a rugó alatti alátétet is tartalmazza. Sajnos egyéb méretek nincsenek megadva.
Egy próbát megér, mert ez tuti nem tud lejönni a helyéről.
Rendeltem próbára. (12011400 AJUSA)
Nos, nem jó. A belső szeleprugó nem fér rá. (4.kép)
Katalógus alapján szóba jöhet még a corteco 46023000, de egy nyomorult méretezett rajzot nem találni róla. (7-8. kép)
A végén még ebből is rendelek próbára...
update 2021.12.17
rendeltem :-DD
update 2021.12.23.
megjött, ugyan olyan mint az AJUSA, tehát a gyári rajznak nincs köze a termékhez.








Úgy döntöttem kihívás elé állítom magam így nekiálltam az új lámpák projectorosításának.
Depo lámpák - 42.000 Ft
Projector - 25.000 Ft
Xenon szett - 22.000 Ft
Még közel se vagyok készen. Tavaszra tervezem a beépítését.



Miközben más autókat nézegetve - és alfás blogokat olvasva - úgy tűnik, hogy úton útfélen hozzád vágják a B-típusú rendszámot, ez nem minden esetben ilyen egyszerű. Íme az én kálváriám röviden.
Elöljáróban néhány alapvetés:
- az importőr a Giulia 2016-os típusbizonyítványába csak az A-típusú rendszámot jegyeztette be.
- a Giulia elején szinte lehetetlen küldetés úgy felszerelni a rendszámot, hogy ne zavarja a parkolóradar érzékelőit, legjobb esetben max tiszta időben nem csipog be, de amint esik, a rendszámról úgy csöpög le a víz, hogy a piros lámpánál állva folyamatosan csipog a radar.
- konzol nélkül lehetetlen szépen felrakni a rendszámot, rá kell hajlítani a lökösre (ami állítólag szintén nem szabályos!).
- a matricarendszám még opció, de aki azt fel tudja úgy rakni, hogy sehol se csavarodjon, és pár hónap alatt ne kezdje ki így az alá kerülő víz és kosz, az jelentkezzen a strand bejáratánál a fagyiért.
- B-típusú rendszám akkor rakható fel, ha a normál méretű nem fér el vagy akadályozva van a jármű kialakításából adódóan.
Az az utóbbi hónapokban egyértelműen kiderült, hogy csak a lakcím szerinti NKH vizsgaközpontnál lehet szemlére jelentkezni. Azaz én nem mehetek például Szolnokra (ahol azt mesélik, hogy akár még hátra is felajánlják a B-típusú rendszámot), de a Mozaik utca sem jöhet szóba, ahol ha jó a dumád (ugye, Csabi?), szintén megkaphatod előre a B-rendszámot.
Én az autómmal a Pest megyei NKH vizsgaállomásai közül választhattam, a Szigetszentmiklósi volt a legközelebb.
Első forduló, augusztus 30.:
Már az is meglepő, hogy míg pl a Mozaik utcába jelentkezhetsz a kormányablakon keresztül, addig ide nem, csak emailben, és el kell küldened egy netről levadászott jelentkezőlapot, csatolva a forgalmi másolatával. Egy sima szemlére jelentkeztem.
Vittem magammal egy igazolást arról hogy az én autómon az alapmodelltől eltérő lökhárító van. (Az alapmodellen ugye nincsenek patkolószenzorok, se esőérzékelő).
Nyitásra, 7 órára érkeztem, hogy gyorsan végezzek. Ez valóban gyors volt, mert miután megérkeztem, közölték, hogy a B-típusú rendszámhoz ez nem elég, kérnem kell egy átalakítási engedélyt a Komócsy utcában.
Második forduló, augusztus 31.:
Komócsy utca, a Pest Megyei Kormányhivatal Járműműszaki Osztálya. Ide is ugyanazokkal a doksikkal érkeztem, az ügyintézőnek elmeséltem, miért szeretnék B-típusú rendszámot. Kicsit értetlenkedett, visszatelefonált Szigetszentmiklósra (!), ahol mondták, hogy igen, ők küldtek. Beadhattam a kérelmemet az átalakításra. Kb. Két héttel később megérkezett az engedélyem, amelyben az szerepelt, hogy “az átalakítást követően engedélyezett rendszámtáblák: Elöl: B, Hátul: A”
Viszont ezt csak időszaki műszaki vizsgán lehet “véglegesíteni”. (Ezt sem értem, de mindegy).
Megjegyzés: a kormányhivatalban nem lehet bankkártyával fizetni 2021-ben.
Harmadik forduló, november 3.:
Ez rövid volt, mert nem volt nálam egy céges irat, amit amúgy simán lekérhettek volna az interneten, ezért elhajtottak.
Negyedik forduló, december 10.:
Újra ott, kora reggel 7 óra előtt, kezemben minden papírral, engedéllyel. 7.30 körül közölték, hogy várnom kell a főnökre, aki majd 8-kor érkezik, mert “vannak fenntartásaink az üggyel kapcsolatban”.
Főnök 8.30 után jött, kihívott beszélgetni, akinek újra el kellett magyarázni, hogy miért is szeretnék B-típusú rendszámot. Fényképeket mutogattam, rendszámot tettem az autó elejére, hogy lássa, nem jó sehogy sem, majd mondta, hogy ez így akkor sem jó. Mondtam neki, hogy de hiszen ez a vizsgaállomás küldött a Komócsy utcába. Közölte, igen, ő volt, de így akkor sem jó, de ha már itt vagyok, és megvannak ezek a papírok, akkor megcsinálják, de több autót ide ne vigyünk ilyen problémával….
Már csak a vizsga volt hátra, kb 10 óra után beállhattam újra a sor legvégére…
Az autómnak csak 2022 szeptemberében kellett volna vizsgáznia, de most így előre lett hozva és ezért 3 évre kaptam meg a műszaki vizsgát.
Ja, és az is milyen, hogy egy ilyen helyen, ahol autónként otthagynak 15-25 ezer forintot, nem lehet bankkártyával fizetni.
Most már csak a rendszám legyártatása van hátra.
Költségeim:
Átalakítási engedély: 11.800 forint
Vizsgadíj: 16.290 forint
Átalakítási szemle díja: 4.600 forint
B-típusú rendszám gyártása: 12.300 forint
Műszaki változás bejelentése: 6000 forint
ELjárási illetek: 2300 forint
Ügyintézés díja: 5000 forint
Mindösszesen: 58.290 forint
Vajon megérte? Nyilván van olyan, aki ennyit nem lenne képes utánajárni és azt mondja, hogy nem ér ennyit az egész. Én úgy voltam vele, hogy dafkéból is megcsinálom, ha másnak lehet, akkor olyan nem létezik, hogy nekem nem.
Ugyanakkor viszont nem értem, miért ilyen bonyolult ez, és hogy lehet az, hogy az NKH különböző viszgaállomásain eltérően állnak a B-típusú rendszám kérdéséhez.
Miért nem lehet az, hogy mondjuk 50 ezer forint felárért bármilyen autó esetén választhatok, hogy az A helyett B vagy matricarendszámot rakok fel? Miért ekkora mumus a B-rendszám? Miközben rengeteg autón látni, úgy is, hogy azt semmi sem indokolja.
Miért kell ezen ennyit vacakolni? Mindenki jól járna, az államnak is lenne belőle plusz bevétele (ahogy az egyedi rendszámokból is van nem kevés), és az ügyfél is elégedett lenne, mert a szabályt is betartja, és olyan rendszáma van, amilyet szeretne.


Kis csúszással ugyan (a covid miatt), de kész lett a hengerfej. Nem volt komolyabb baja, csak az olajsár. A szelepfészkeket is rendberakták.