Blog

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-10-21

Izgultunk, hogy jó idő legyen, mégis csak október végi találkozó... Szerencsénk volt, a nap sütött egész nap. Nagyon jó kis találkozó volt. :-)
Volt tájékozódási verseny is, de azon most nem indultunk. Beszélgetés, fotózás ment egész nap.
Vettem újfajta Alfa Amore rendszámkeretet, ami BeeGee segítségével került a helyére. Köszi! :-)
Már nagyon régóta beszéltük George kollégával, hogy a két 146-osról csinálunk közös képeket. Itt végre erre is alkalom nyílt.
Ja, és kiraktuk az autókból az Alfa Amore feliratot is. :-)

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-08-20

Én már nem gyorsulgatok az autómmal, sok értelmét nem látom. Gyilkolni nem fogom, amúgy is esélytelen lenne a dolog, mert ugye a hi-fi hátul plusz súly. Ettől függetlenül az Alfa talit nem hagyom ki! Drukkolok másoknak, nézem, és így élvezem az egészet.
Volt hi-fi verseny ismét. De semmi szakmaiság nem volt, csak a közönség döntött. De nem baj, a hangulat jó volt, és ez a lényeg! :-)

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-07-09

Rita szervezte ezt a pici találkozót. Tárnokon gyűltünk össze. A szokásos jó hangulatban telt a buli. Majd konvojban átgurultunk Érdre kajálni.

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-04-15

Az ötlet tőlem származott, hogy össze kéne hozni egy ilyen kis találkozót. Kb egy héttel az időpont előtt dobtam fel a témát, és meglepően sokan jöttek el az Inforkba, aminek nagyon örülök. A program a szokásos volt, beszélgetés, fotózás, autózás, evés-ivás, beszélgetés, fotózás, stb.
Jaaaaaa, és nem utolsósorban 40-nel vonulás a Hungária körúton!! Nem kis feltűnést keltettünk. :-)

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-08-20

A megújult optikával boldogan mentem a találkozóra. Nagyon sok dicséretet kapott a kisautóm, nagyon szép nap volt. Köszönöm az elismerő szavakat mindenkinek! :-)

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-07-25

Ezután többször is próbáltam beindítani a kocsit de valahogy nem akart rendesen forgatni, ill ha forgatott is hamar kimerült, volt rá példa hogy egymás után több akksit is kinyírt. Amelett hogy ez arra engedett következteni, hogy vmi nincs rendben a motorral, nyilvánvaló volt hogy zárlat is van. Arra gyorsan sikerült rájönni, hogy 1x a belső világítás "szabályzója" (jobb hátsó ülés alatt található dobozka) a ludas, de a nagyobb gondot a kp zár okozza. Még nem ettem bele magam mi a baj, egyenlőre kikötöttem a reléjét, így nem húzza le az akksit.
Ezután lehetett indítózni világba, ső még bikakábellel a céges verda is besegített..:)

De nem indult.. És nem és nem.. Úgyhogy lehetett elkezdeni a hibafeltárást. Üzemanyag van? Jó benzines lett minden, de van. Igaz a visszafolyó ág nyomásszabályzóját inkább kicseréltem, de még így sem indult.
Gyújtás van? Hopp nincs.. Mér nincs basszus? Teljes tanácstalanság. Aztán eszembe jutott a menekülőútvonalam, az a bizonyos vezeték. Kapott közvetlen tápot a főbiztosítékról, és láss csodát, lett szikra is.

De továbbra sem indult be. Néha kicsit röfögött, de ennyi. Hozzáteszem az AC direktbe volt kötve ekkor. Namost szikra van, akkor csak az üzemanyaggal lehet vmi. Injektor kiszed, indítózás, injektor nem nyomja a benyát.. Miért, semmi baja nem volt. Egy 33 ból volt ott egy másik azt rákötöttük, hogy egyáltalán működteti-e. És igen! De eztán visszakötöttök a gyárit, és megint majdnem beindult, utána viszont semmi..
Ezt még sokáig csináltuk mire valahogy szembeötlött hogy mindig akkor indul be majdnem a motor, miután levettem az AC-t a közvetlen tápról. Tehát olyankor a rendszerben lévő üzemanyagot befecskendezi, de ha megy az AC akkor miért nem?
Ezem hosszasan gondolkodtam, aztán egyszercsak eszembe jutott hogy ugye rajta hagytam a Motronic "gyári" csatiját is. Mi van ha a kettő együtt ne,m megy? Magyarul tápot adok a szivattyúnak, de mivel nincs szétkötve, így a Motronicnak is. Széthúztam. Beröffent!!

 
>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-05-21

Hirtelen jött az ötlet, hogy páran fussunk össze egy kicsi meetingre. Nem volt nagy esemény, igazi pici kis baráti összejövetel lett a dologból. Az Infoparkban találkoztunk, majd egy kis autómustra, beszélgetés és fotózkodás után a Kosztolányi Dezső térre mentünk, ahol egy kávézóban folytatódott a dumálás. Majd mivel mindenki megéhezett, egy pizzériát vettünk célba.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-07-22

Innentől jött a nehezebb rész. A vezetékek bekötése.. Bá korábban mindent felcímkéztem, de azért újra átnéztem mindent, felhasználva azokat a képeket amiket még eredetileg a 164 ről készítettem. Sokat segített, 2 vezetéket rosszul gondoltam, így sikerült kijavítani. Az igazi az lett volna, ha lett volna rendes Manualom (mint a 155nek) a Motronic bekötéséről, sőt már kerestem mindenhol a bontókban, itt-ott, ilyen motorral szerelt 164-est hogy átnézzem a vezetékelését, de nem találtam sehol így a megérzéseimre hagyatkozhattam csak..
Szóval ezután bekerült az akksi, bekötöttem az üzemanyagcsöveket (felújítva), bekötöttem az olajnyomás és hőmérséklet szenzort, beletettem a műszeregységet, és vízrendszer nélkül felkészültem egy pár másodperces indításra. Nagyon izgultam, beültem gyújtást ráadtam és nem történt semmi, még a műszerek sem világítottak. Mi lehet a baj? Ekkor pár órája már rajta volt az akksi, bár azelőtt jó volt, azért kicsréltem. Hopp, hirtelen lett gyújtás.
Aztán indítóztam, elég lassan forgatta, nem indult be..

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-04-30

Az Alfa Romeo Club szervezésében Óbudán volt ez a rendezvény megtartva, a Forex cég bázisán. Kifejezetten a hi-fi-ről szólt a buli, hivatalos szabályzat szerint, hozzáértő zsűrivel. Sajnos az én autómnál a technika ördöge közbeszólt, ugyanis itt derült ki, hogy a bal és jobb oldal fel vannak cserélve bekötésben. Így sajna kiestem a versenyből, de ettől még egy nagyon jó kis buli volt.
Öröm az ürömben, hogy a barátok, akik elkísértek engem a rendezvényre, a tombolán egy Dension mp3 lejátszót nyertek. És mivel nekik nem volt rá szükségük, így az én autómba lett beszerelve. :-)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-28

Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !