Blog

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-08-20

A megújult optikával boldogan mentem a találkozóra. Nagyon sok dicséretet kapott a kisautóm, nagyon szép nap volt. Köszönöm az elismerő szavakat mindenkinek! :-)

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-07-25

Ezután többször is próbáltam beindítani a kocsit de valahogy nem akart rendesen forgatni, ill ha forgatott is hamar kimerült, volt rá példa hogy egymás után több akksit is kinyírt. Amelett hogy ez arra engedett következteni, hogy vmi nincs rendben a motorral, nyilvánvaló volt hogy zárlat is van. Arra gyorsan sikerült rájönni, hogy 1x a belső világítás "szabályzója" (jobb hátsó ülés alatt található dobozka) a ludas, de a nagyobb gondot a kp zár okozza. Még nem ettem bele magam mi a baj, egyenlőre kikötöttem a reléjét, így nem húzza le az akksit.
Ezután lehetett indítózni világba, ső még bikakábellel a céges verda is besegített..:)

De nem indult.. És nem és nem.. Úgyhogy lehetett elkezdeni a hibafeltárást. Üzemanyag van? Jó benzines lett minden, de van. Igaz a visszafolyó ág nyomásszabályzóját inkább kicseréltem, de még így sem indult.
Gyújtás van? Hopp nincs.. Mér nincs basszus? Teljes tanácstalanság. Aztán eszembe jutott a menekülőútvonalam, az a bizonyos vezeték. Kapott közvetlen tápot a főbiztosítékról, és láss csodát, lett szikra is.

De továbbra sem indult be. Néha kicsit röfögött, de ennyi. Hozzáteszem az AC direktbe volt kötve ekkor. Namost szikra van, akkor csak az üzemanyaggal lehet vmi. Injektor kiszed, indítózás, injektor nem nyomja a benyát.. Miért, semmi baja nem volt. Egy 33 ból volt ott egy másik azt rákötöttük, hogy egyáltalán működteti-e. És igen! De eztán visszakötöttök a gyárit, és megint majdnem beindult, utána viszont semmi..
Ezt még sokáig csináltuk mire valahogy szembeötlött hogy mindig akkor indul be majdnem a motor, miután levettem az AC-t a közvetlen tápról. Tehát olyankor a rendszerben lévő üzemanyagot befecskendezi, de ha megy az AC akkor miért nem?
Ezem hosszasan gondolkodtam, aztán egyszercsak eszembe jutott hogy ugye rajta hagytam a Motronic "gyári" csatiját is. Mi van ha a kettő együtt ne,m megy? Magyarul tápot adok a szivattyúnak, de mivel nincs szétkötve, így a Motronicnak is. Széthúztam. Beröffent!!

 
>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-05-21

Hirtelen jött az ötlet, hogy páran fussunk össze egy kicsi meetingre. Nem volt nagy esemény, igazi pici kis baráti összejövetel lett a dologból. Az Infoparkban találkoztunk, majd egy kis autómustra, beszélgetés és fotózkodás után a Kosztolányi Dezső térre mentünk, ahol egy kávézóban folytatódott a dumálás. Majd mivel mindenki megéhezett, egy pizzériát vettünk célba.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-07-22

Innentől jött a nehezebb rész. A vezetékek bekötése.. Bá korábban mindent felcímkéztem, de azért újra átnéztem mindent, felhasználva azokat a képeket amiket még eredetileg a 164 ről készítettem. Sokat segített, 2 vezetéket rosszul gondoltam, így sikerült kijavítani. Az igazi az lett volna, ha lett volna rendes Manualom (mint a 155nek) a Motronic bekötéséről, sőt már kerestem mindenhol a bontókban, itt-ott, ilyen motorral szerelt 164-est hogy átnézzem a vezetékelését, de nem találtam sehol így a megérzéseimre hagyatkozhattam csak..
Szóval ezután bekerült az akksi, bekötöttem az üzemanyagcsöveket (felújítva), bekötöttem az olajnyomás és hőmérséklet szenzort, beletettem a műszeregységet, és vízrendszer nélkül felkészültem egy pár másodperces indításra. Nagyon izgultam, beültem gyújtást ráadtam és nem történt semmi, még a műszerek sem világítottak. Mi lehet a baj? Ekkor pár órája már rajta volt az akksi, bár azelőtt jó volt, azért kicsréltem. Hopp, hirtelen lett gyújtás.
Aztán indítóztam, elég lassan forgatta, nem indult be..

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-04-30

Az Alfa Romeo Club szervezésében Óbudán volt ez a rendezvény megtartva, a Forex cég bázisán. Kifejezetten a hi-fi-ről szólt a buli, hivatalos szabályzat szerint, hozzáértő zsűrivel. Sajnos az én autómnál a technika ördöge közbeszólt, ugyanis itt derült ki, hogy a bal és jobb oldal fel vannak cserélve bekötésben. Így sajna kiestem a versenyből, de ettől még egy nagyon jó kis buli volt.
Öröm az ürömben, hogy a barátok, akik elkísértek engem a rendezvényre, a tombolán egy Dension mp3 lejátszót nyertek. És mivel nekik nem volt rá szükségük, így az én autómba lett beszerelve. :-)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-28

Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-25

Kékalfa 156 barátom segítségét kértem a fennálló kérdéses, a Motronictól az utastér felé futó kábelek miatt. Szerencsére ő jobban ért hozzá nálam, így együtt kibogarásztuk mire lehet nekem szükésegem. Adott a gyújtás, a fordulatszámmérő, viszont adódott még 1 vezeték, amely a 164nél a Motronicról a biztosítéktáblára ment. Nos nem tudtunk róla semmit, csak hogy nagy valószínüséggel táp, de hogy miért kapcsolt, meddig kapcsolt, és hozza vagy viszi-e a tápot, arról semmit. Úgyhogy megmaradt menekülö útvonalnak, ha nem indulna a kocsi, akkor ennek adok tápot..

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-04-02

Életem első esztergomi találkozója. Igazi tavasz volt, ragyogó napsütés, és hatalmas hangulat. A tájékozódási versenyen is részt vettünk. Élvezetes nap volt. :-)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-07-19

Nos miután tudtam hogy mik lehetnek elektronikailag a további buktatók, ideje volt továbbhaladni. Először is ki kellett alakítani az akksi helyét hátul, majd kábelezni. Az ismerős Autóhifi bolttól intéztem jó vastag tápkábelt, az biztos fogja bírni..:) Elég méretes lett. Szépen elvezettem hátra a gyári kábelvezetőkben, ill elkészítettem a test oldalt is. Elöl kicsit izzadni kellett a forrasztással, nem lett túl szép, de a későbbiekben ide ki lesz alakítva egy "bika pont" mint pl. a BMWknél.
Hátul az akksinak lesz még egy jó kis konzolja, majd..
Ezután egyszercsak eljött az a nap hogy "na akkor pattintsuk bele.." :) Ekkor még nem tudtuk milyen egyszerű dolgunk lesz.. Szerelő barátom már csinált Q4 motor be- és kiszerelést, azt mondja ahhoz képest ez gyerekjáték. De tényleg, 1/2 óra alatt bent volt.:) Stimmeltek a már korábban kialakított motortartók, minden flottul ment, rögzítettünk mindent, egyszercsak előttem állt egy 155 egy 3.0 V6 24V motorral. Ez igen.. :)

>> Eseményystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2004-08-20

Meleg volt. Égetett a nap. De a hangulat jó volt. :-)
Volt hi-fi verseny is. Ez abból állt, hogy kaptunk egy cd-t, és bárki beülhetett a kocsiba meghallgatni. Bár esélytelen volt a győzelmem, egy próbát azért megért, és kaptam pozitív elismeréseket. :-)
A gyorsuláson is indultam, a 8. helyre sikerült kerülnöm kategóriámban, és mindezt úgy, hogy semmi tuning nincs az autón. Szerintem azért nem rossz eredmény. :-)