Blog
Mai napon megvettem, és be is szereltem a mozgásérzékelőket.
Már tudom, legalább azt is hogy gyárilag miért nem oda rakják, ahova nekem sikerült, de majd ha lesz kedvem, keresek neki valami stabilabb helyet...
Ma megtörtént az elmaradhatatlan olajcsere. 230.100 a kilométeróra állása.
Selenia 20k-t kapott.
8 liter=18.670,-Ft (6,2 liter ment bele, így maradt még másfél liter utántöltögetni, ha kell.)
Sofima olasjszűrő:1.542,-Ft (szólt a szerelő, hogy következőre gyárit vegyek, mert az utángyártottat nehezen lehet cserélni.
A polenszűrő is ma lett cserélve.(Zaffo:4.116,-Ft-volt)
Munkadíj: 4.000,-
És végre!
Vasárnap felmentem apu aputójával anyu elé Bp.-re. Apunak otthagytam Alfát a cége előtt. Nem hívtam fel előtte, hogy odaviszem az autómat, és hogy jó lesz- e neki így. Kénytelen voltam kész tények elé állítani, mert nem fogad el soha senkitől semmilyen szívességet. Mondtam neki, hogy én az ő autóját használom, ő meg nem járkáljon a bevétellel a kezében este busszal, ilyet nem lehet csinálni. Sebtében leraktam neki a kulcsot, és elindultam anyuért Pestre. Muszáj volt elsietnem, mert már kezdte volna mondani, hogy nem, és elmegy ő inkább busszal. Mondtam neki, hogy nincs apelláta.
Este mire hazaértem, apu már otthon volt Alfával, én meg alig tudtam elaludni a boldogságtól, hogy végre vezette, és nem fog már úgy gondolni rá, negatívan, ahogy eddig.
Megvolt az idei olajcsere akció is :)
De most a motorolajon kívül a fékolajat és a váltóolajat is cseréltettem. Plusz a szűrők természetesen.
Olajcsere 195000-nél.Selenia turbo D ment bele:))
Egy kis módosítás volt a kocsimon :)
Bekerültek a QV ülések Otto jóvoltából :) kiseréltük a jobb oldali hátsó ablaknál lévő műanyagot, meghúztuk a csavarta jobb oldali övfeszítőnél mert nyikorgott.
csere:
- olajszűrő
- olaj
- pollenszűrő
- légszűrő
- légszűrőház megheggesztése mert letörött egy fül
- termosztát csere
- vezérműszíj csere
Már csak a kárpit tisztítás van hátra valamint a jobb első kerék agy cserém és a feszítőgörgő
Bajmócról hazafelé másik úton mentünk,a Zsitva völgyében,ahol ismét megnéztünk egy várat Keresztúr nevű falu mellett:Hrussó várát.Ennek a várnak nem volt szerencséje,mert ezt felrobbantották a császári katonák 300 évvel ezelőtt,így hát csak a romjaiban gyönyörködhettünk,ami azért még mindig lenyűgözött.Érdekesség,hogy a várat Csák Máté Papája építette:-) Persze utána volt 20 másik gazdája.
Hazafelé tartva megéhezvén megálltunk Aranyosmarót városában,ami eléggé jellegtelen város és még éttermet sem találtunk,pedig egy jóféle sztrapacskára vevő lettem volna.Nem látszik meg rajta,hogy egykoron Bars vármegye székhelye volt :-(
Jobb híján Párkányban álltunk meg egy pizzára.Na az legalább finom volt :-)
Végre tavaszias idő lett,fel is kerekedtünk,hogy megszemléljük Bajmóc várát.160 kilóméter megtétele után meg is érkeztünk.Inkább várkastélynak épült,mindenesetre szép látványt nyújtott.
Vezetéssel látogatható,persze szlovákul hangzott el a kastély bemutatása.Viszont csinos volt a néni.Azért néhány magyar nyelvű felirat feltűnt.Éppen 100 éve nyerte el a mai formáját,50 szobája van,sokat berendeztek, többnyire XIX.századi bútorokkal.Finom Pilsner sört csapolnak a vár tövében.
Végre!!!!!!!!!!!!! Fel kerültek a nyári gumik a felnivel!!!!! Így most már teljes a kép! Ennek örömére megkapta a Ferrari logot a hátuljára, és Kimi Räikkönen 1.-rajtszámát is!! Csak maradjon meg ez a jóidő!
u.i.: Közben az előzőleg említett hibajelenségek megoldódtak, szinte az összes tmítés kicserélődött a motornál, olaj szivárgásnak nyoma sincs, akkumulátor új, elektronika ok, nyári gumik+felnik fennt, szóval Jó ejtét nyár, jó estét szerelem :D
Kisérlet jellegel rendeltem egy ilyet.
Az üzemanyag csőre kell rá helyezni,ahogyan ezt az alul is olvasható.
Mai napon felraktam és megmozgattam a vasat kicsit. Nem észleltem problemát az auto viselkedésében. 10-15% üzemanyag fogyasztás és 30-40% károsanyag kibocsájtás csökkenést igér. Majd elválik.
Az alábbi szöveg egy kis ajánló. ;-)
Környezetünk, levegőnk közismerten legnagyobb szennyezői a szénhidrogéneket elégető kazánok, illetve a gépjárműmotorok. Az gyártó egyszerű, olcsó és eredményes megoldást kínál erre a problémára.
Ha ezekben a készülékekben az égés tökéletesen zajlana és a benzin, az olaj vagy a gáz szennyezőanyagtól mentes lenne, akkor az égés során vízgőz (HaO) és széndioxid (CCh), azaz két, a természetben is előforduló és azt így nem is szennyező égéstermék keletkezne. A belsőégésű motorokban és az olaj-, illetve gázkazánokban az égés azonban korántsem tökéletes. Ha az égés tökéletlen, elsősorban két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön. A zöldkártyás környezetvédelmi vizsgálaton pont ezt a két összetevőt mérik. A nem tökéletes égés miatt az üzemanyagban rejlő energia jelentős része nem hasznosul. A kazánokból szintén rengeteg hasznos energia távozik a kéményen keresztül. Csak a legmodernebb és igen költséges berendezések képesek ennek egy részét visszanyerni. A Petrol-Boostert és Turbo-Boostert (az üzemanyag égését javító készülékek) ezeknek a problémáknak a megoldására fejlesztették ki.
Hogyan működik ez az okos készülék?
Egy gyűrű alakú házban speciális mágneseket helyeztek el úgy, hogy különlegesen erős homogén mágneses mezőt hozzanak létre a gyűrű közepén. A mágnesgyűrűt az üzemanyagvezetékre szerelik fel kívülről, annak megbontása nélkül úgy, hogy az üzemanyag (és ez lehet benzin, alkohol, gáz vagy gázolaj) ezen a különleges mágneses téren áramoljon keresztül. Az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag-molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik fel az üzemanyag vagy fűtőanyag. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel, és így több oxigén érintkezik a szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek következménye az, hogy egy része annak az üzemanyagnak, ami eddig vagy nem égett el, vagy a kipufogócsőben égett el, ezentúl hasznosítható. A tökéletesebb égés eredményeként csökken a kipufogógázban a mérgező CO és CH mennyisége.
Kb. ennyi elég is!
Ha beütöd a google-ba kidob 1-2 dolgot, el lehet olvasgatni és utána morfondírozni rajta... ;-)
A költség posta díjjal együtt volt ennyi...