Blog
Mivel társasházban lakom és az udvarunk is közös így ma egy igen érdekeset tapasztaltam. A korábbiakban éjszakai autó tárolásra használt helyemet a kedves szomszédaim átmeneti szemét lerakónak nézték, és így most a kapualj alá szorultam a kicsikémmel!!!:P:D
Ma végre ki lett cserélve elöl az összes lengőkar azaz az alsó, felső no meg a stabrúd...vége a kopogásnak, a nyöszörgésnek...érdekes, hogy a felső lengőkarokon csak a gömbcsukló, az alsó lengőkarokon a hátsó szilent is megadta magát...Ocap lengőkarokat tetettem be, mivel ez is a gyári beszállító a TRW és a Booge mellett (a felső gyárim Booge az alsó Ocap volt :)) s persze az árai is viszonylag normálisak no meg van olyan kuncsaftom, aki már 70e km-t tett meg ezzel a lengőkarral és még mindig jó...kormánystabrúdból csak gyári van...Csörinél rakattam be a cuccot 4 óra alatt kicserélte le a kalappal előtte gyorsan dolgozik és jól.
Most a következők jönnek: jobb oldali hosszlengőkar, torziós rúd szilentjei (bár valószínű, az egész rúd kell), meg egy balos stab.pálca.
Ezután jöhet a futóműbeállítás...
-Miután megvettem a gépet gyorsan hátsó fékbetétcsere következett (7.000 Ft)- Textar pofák, nekem eddig beváltak.
-Ezután jött a kihagyhatatlan vezérműszíj szett + vízpumpa csere+ fékolajcsere (39.000 FT + munkadíj+ olaj)
-Olajcsere és szűrőcserék (VW gyári olaj, mert a Seleniat szereti és igen nagy falatokban kajálja /ezért lehet sokan leszólnak majd/) (13.000 Ft)
-A legutolsó szervíz a lambdaszonda csere volt, kicseréltük az egyik elsőt (15.000 FT), majd továbbra is jelezte a gondot és ezután kiderült, hogy a "hátsó" is beszart. (+ 15.000 FT) a munkadíj 3.000 Ft volt ami igen korrekt a havertól /egyébként Bosch VW-Audi lambdaszondák kerültek bele (ez van, olcsóbb mint az alfa és a szerelőm tapasztalata szerint eddig mindegyiknél jobb volt)/
-Eddig egy jobb első tompított, majd egy bal első tompított izzó csere volt (bár nevezhetném inkább tortúrának)
2008.03.31. Megkapta ő is, akárcsak előző autóim, a gengszter-kinézetet. :P
Llumar ATR15 fóliát kapott körbe, plusz szélvédőcsíkot is.
2008.03.28. Kadafalván a Fell-Sernél újrabőröztettem a kormányt eredeti gyári formára.
Most olyan, mintha szalonból jött volna :)
Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval
A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....
Vásárlásra került egy connection kábelszett az új hangrendszer előkészítéséhez. Későbbiekben kap még egy connection aksisaru készletet és egy clarion mélynyomót is a drága:) A készletet egyébként a Paradox autóhifiből szereztük be 10.990 Ft helyett a lent látható akciós áron. Juppí
Sikerült elég korrektül lemérnem a fogyasztást. Szeged-Szombathely távon (autópályán Győrig), ami ~400km 8,0-8,5 liter benzint evett pályán 140es, pályán kívül 100-120as tempo mellett. Tempomat nélkül azt hiszem ez remek egy benzines alfától.
Alfi kuplung munkahengere belevegősödött, ezért nehezen akarta bevenni a sebességeket..főleg hidegen. Légtelenítés után a probléma megoldódott.
Javítással együtt egy általános állapotfelmérésen is átesett. Eredmény kitűnő, a közelgő műszaki vizsga nem jelenthet problémát. Szerelőim szerint kiváló állapotú autó minden tekintetben.