Blog

Mivel társasházban lakom és az udvarunk is közös így ma egy igen érdekeset tapasztaltam. A korábbiakban éjszakai autó tárolásra használt helyemet a kedves szomszédaim átmeneti szemét lerakónak nézték, és így most a kapualj alá szorultam a kicsikémmel!!!:P:D

 

Ma végre ki lett cserélve elöl az összes lengőkar azaz az alsó, felső no meg a stabrúd...vége a kopogásnak, a nyöszörgésnek...érdekes, hogy a felső lengőkarokon csak a gömbcsukló, az alsó lengőkarokon a hátsó szilent is megadta magát...Ocap lengőkarokat tetettem be, mivel ez is a gyári beszállító a TRW és a Booge mellett (a felső gyárim Booge az alsó Ocap volt :)) s persze az árai is viszonylag normálisak no meg van olyan kuncsaftom, aki már 70e km-t tett meg ezzel a lengőkarral és még mindig jó...kormánystabrúdból csak gyári van...Csörinél rakattam be a cuccot 4 óra alatt kicserélte le a kalappal előtte gyorsan dolgozik és jól.

 
>> SzervizPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-04-02

Most a következők jönnek: jobb oldali hosszlengőkar, torziós rúd szilentjei (bár valószínű, az egész rúd kell), meg egy balos stab.pálca.
Ezután jöhet a futóműbeállítás...

 
>> SzervizPinochet // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-04-02

-Miután megvettem a gépet gyorsan hátsó fékbetétcsere következett (7.000 Ft)- Textar pofák, nekem eddig beváltak.
-Ezután jött a kihagyhatatlan vezérműszíj szett + vízpumpa csere+ fékolajcsere (39.000 FT + munkadíj+ olaj)
-Olajcsere és szűrőcserék (VW gyári olaj, mert a Seleniat szereti és igen nagy falatokban kajálja /ezért lehet sokan leszólnak majd/) (13.000 Ft)
-A legutolsó szervíz a lambdaszonda csere volt, kicseréltük az egyik elsőt (15.000 FT), majd továbbra is jelezte a gondot és ezután kiderült, hogy a "hátsó" is beszart. (+ 15.000 FT) a munkadíj 3.000 Ft volt ami igen korrekt a havertól /egyébként Bosch VW-Audi lambdaszondák kerültek bele (ez van, olcsóbb mint az alfa és a szerelőm tapasztalata szerint eddig mindegyiknél jobb volt)/
-Eddig egy jobb első tompított, majd egy bal első tompított izzó csere volt (bár nevezhetném inkább tortúrának)

 
>> Tuning és extra-=ftc001=- // Alfa 147 1.9 JTDm 177LE@394Nm // 2008-04-02

2008.03.31. Megkapta ő is, akárcsak előző autóim, a gengszter-kinézetet. :P
Llumar ATR15 fóliát kapott körbe, plusz szélvédőcsíkot is.

 
>> Tuning és extra-=ftc001=- // Alfa 147 1.9 JTDm 177LE@394Nm // 2008-04-02

2008.03.28. Kadafalván a Fell-Sernél újrabőröztettem a kormányt eredeti gyári formára.
Most olyan, mintha szalonból jött volna :)

 

Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval

A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-02

Vásárlásra került egy connection kábelszett az új hangrendszer előkészítéséhez. Későbbiekben kap még egy connection aksisaru készletet és egy clarion mélynyomót is a drága:) A készletet egyébként a Paradox autóhifiből szereztük be 10.990 Ft helyett a lent látható akciós áron. Juppí

>> Egyébszifu // Alfa 147 1,6 TS 120LE // 2008-04-02

Sikerült elég korrektül lemérnem a fogyasztást. Szeged-Szombathely távon (autópályán Győrig), ami ~400km 8,0-8,5 liter benzint evett pályán 140es, pályán kívül 100-120as tempo mellett. Tempomat nélkül azt hiszem ez remek egy benzines alfától.

>> Szervizszifu // Alfa 147 1,6 TS 120LE // 2008-04-02

Alfi kuplung munkahengere belevegősödött, ezért nehezen akarta bevenni a sebességeket..főleg hidegen. Légtelenítés után a probléma megoldódott.
Javítással együtt egy általános állapotfelmérésen is átesett. Eredmény kitűnő, a közelgő műszaki vizsga nem jelenthet problémát. Szerelőim szerint kiváló állapotú autó minden tekintetben.