Blog
Ma meglátogattam Csörit Várpalotán, egy olaj, illetve vezérműszíj csere alkalmából. Mivel Alfa szakember még nem látta az autót amióta tavaly augusztusban megvettem, ezért Csöri megnézte minden szempontból a gépet.
Ami cserélve lett:
Olaj + szűrő
Pollenszűrő, légszűrő
Vezérműszíj, balansszíj
Klímatisztítás
Végre nem az 5W40-esMagnatec, hanem Selénia 20k van a motorban. Ennek eredményeképp a vezmód nem kerreg indításkor. Sajnos kiderült, hogy a lambdámnak vége, úgyhogy azt majd 1-2 hónapon belül kellene cserélni, illetve ősszel féktárcsák, fékbetétek, illetve jobb első gumiharang csere lesz, mert ez meg picikét folyik.
Csöri igazán remek munkát végzett, és a gyorsaságon kívül még beszélgetni is volt ideje velem. A műhelyét pedig érdemes egyszer megnézni, rend és tisztaság mindenhol. Mindenkinek csak ajánlani tudom őt!
Nem mondom, hogy minden nehézségek nélkül ,de végülis happy end-re végzödött az embléma csere. Kaptam pár jó tanácsot a müvelethez pl másfél órán át hajszáritoztam, próbáltam feszíteni hátulról ,elörröl.....semmi. Maradt az elörrölfurásoscsavartekerösfelfeszitös technika.
Tegnap délelőtt fél 9-kor ismét 2 évre magadták a műszakit. Integrált vizsgálaton vett részt az Autó, így 29.000Ft volt a költsége. Tegnapi nap folyamán még fűtőradiátor csere is végre lett hajtva, így végre nem folyik a víz az autóból ...
2005 január. Meghalt a golfom. Kettérepedt a karburatora.
2005 március. Irány autót keresni. Nem akartam semmi szokványosat. Róttuk a városokat, bejártunk a vidéket. Aztán megláttam egy 145-öst (1.6 ts), de nagyon sok baja volt. De két autóval arrébb ott állt ez a kék csoda. Tiszta koszos volt. Megtetszett. A kereskedő beindította, de valami hihetetlen ketyegős, kerregős hangot adott ki magából. Azt mondta az ember, hogy kitisztul meg, hogy négy hónapja nem volt beindítva és tényleg, kitisztult és besimult. Ekkor már tudtam, hogy kell. Aztán a próba kör......
2005 április 1. Ez nem vicc. Enyém az autó!!
És minden így kezdődött.
Sikerült meggyőznöm magam -azért annyira nem kellett-, hogy bekerüljön a kocsimba egy xenon szett. És lőn világosság! :)
Nem volt drága, és állítólag a kínaiak közül ez a legjobb cucc. Erről találtam is anyagot egy OFF Civic ON autós oldalon ...
Latsun makes some of the better kits out of all Chinese manufacturers. We have tested 8 different factories from China and chose one with the highest quality product. I believe these are the best quality kits you can get under $200 anywhere!
Ilyen a doboza, mint ez a fotón, csak nincs rajta ez a csúnya figyelmeztető matrica -hiába no, a tengerentúliaknak kell :)-, a trafó full króm és a feliratok lézer gravírozva vannak. Kár hogy elrejtettem a sárvédőben... :D
50000-es szervíz megtörtént( olajcsere motor, olajcsere sebváltó, szűrők cseréje, átvizsgálás)
A tegnapi nap folyamán megtörtént az éves átvizsgálás, és olajcsere. Na meg végre megszünt a nyekergés is a motorban, az egyik görgő volt kukás. Mostmár újra ugyanolyan hangja van, mintha most gördült volna ki a gyárkapun.
Az elvégzett munkák:
- olajcsere Selénia 20K
- összes szűrő cseréje (olaj, levegő, benzin, pollen)
- görgő-csapágy csere
- jobb hátsó világítás javítása :-)
33e pénz.
Még február folyamán egy navigációs egység is bekerült a kocsiba, pici pénzért, okosba'.
És természetesen már 2-3 hete a nyári gumik feszülnek a gép alatt.
uugy látszik itt is tolodik pár napot a munka,talán pénteken elhozhatom.....
Megérkeztek a hátsó futóműbe a szilentek,a kézifék kötél,az első stabilizátor bekötők, és a stab.rúd szilentjei.
Kb. másfél éve cseréltük az első futóműben ezeket a cuccokat,eddig bírta zörgés nélkül.
Köszönhetően a elsősorban a magyar utak minőségének,másodsorban az alacsony profilú gumiknak:(!
Azért az igazsághoz az is hozzá tartozik,hogy egyébként is gyenge pontja ez a 156-os futóművének:(((!
Talán jövő héten a cserére is sort tudunk keríteni.