Blog

>> Szervizkalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2008-02-13

Elérkezett az idő, és a 10.000 km az esedékes szervizig. Jelen esetben ez 107.720 Km -nél következett be. Korábbi szerviz dokumentációk átnézése után úgy ítéltem meg, hogy a gyertyák és a hosszbordás szíj, valamint az ehhez tartozó feszítő és vezető görgők cseréje is esedékessé vált. Az alkatrészeket a korábbi tulajdonos Tóth Péter (Peti16v) segítségével szerezetem be. Utólag is köszönöm a segítséget! :-))))
Alkatrész Gyártó Cikkszám
levegőszűrő MANN C1589/3
olajszűrő MANN W712/16
pollenszűrő aktívszenes MANN CUK2951
hosszbordásszíj GATES 6PK1853
hosszbordásszíj vezető RUVILLE 55849
hosszbordásszíj feszítő INA 534010920
gyertya1 NGK BKR6EKPA
gyertya2 NGK PMR7A
olaj selénia 20K 3x2l
A szervíz kiválasztásánál nem volt probléma, Piri műveket választottam, részben azért, mert nagyon jó híre van, másodszor azért mert földik vagyunk.
Reggel 8-ra vittem az autót, 11-kor lett kész.
Megtörtént a szíj, görgők, gyertyák, szűrők cseréje, fékrendszer átvizsgálása, futómű átvizsgálása a hamarosan elkövetkező műszaki miatt, meg egyébként is jó tudni, hogy mire számítson az ember. (Esetemben ez a jobb hátsó lengőkar, és a bal első fölső lengőkar cseréjét jelenti majd az őszi karbantartással együtt.) ezen kívül Gábor teljes motordiagnosztikát is csinált, szóval nem tétlenkedtünk.
Petinek hála a gép műszakilag nagyon jó állapotban van. :-))))) Én pedig ígéretemhez híven vigyázni fogok rá.

Ui:
Lassan jön a tavasz nagyon felraknám már a 17" kerekeket, virtuálisan már meg is tettem, így fog kinézni :-)))))))

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2008-02-12

több mint fél év után elhoztam a picikét a festötöl,és kezdödhet a várva várt összerakás :)

 
>> EgyébVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2008-02-12

A hétvégén volt egy kis kirándulás a Duna mentén Vác és Nagymaros érintésével! Indulás előtt alfi takarítása, csillog-villog.

 
>> EgyébSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-02-11

A vizsgaidőszak végeztével barátnőmmel együtt leugrottunk Hévízre 4 napra. A fürdőzés és a hosszas alvások mellett végre kipróbálhattam, hogy mit tud autópályán a kis Alfám. Hát mit ne mondjak, elég jól megy, igaz 160 fölé nem nagyon kergettem csak egy-két alkalommal és az utazótempóm is inkább 125-135 között mozgott. Odafelé menet ráadásul egy szintén rosso 156-os mögött utaztunk egy darabig, majd az M1/M7-nél elváltak útjaink. A sofőr egy 40 körüli nő volt, és sajnos nem volt meg benne az Alfa szellem :-)
Próbáltam fogyasztást is mérni, de induláskor már benne volt az autóban 60 km-nyi Budapestezés és pár elég kemény dugó, illetve hazafele jövet az északi parton jöttünk, plusz Keszthelyen még tele is tankoltam a félig üres tankot. Végül így összességében durván 9 liter/100 km fogyasztás jött ki, ami egyáltalán nem rossz.

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-02-11

5000. kilométer a vásárlás óta.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-02-11

Ma hirtelen felindulásból eccer csak elindultunk bólingoznya.
Persze megint tele volt a pálya egész este de egy órácskára szorítottak helyet nekünk.
Sehogy se nem sikerült olyas golyóbisot találni,amelynek ippen passzol a lyukálya.
Erre fogtam,hogy nem ment a játék.Azér jól esett a gurigatás,nem kevésbé az utána következő Staropramen serital.Minő előny,hogy az oldalbordának van jogsija.
Az estét megkoronáztuk egy kiváló pizzával.

>> Tuning és extraAlfaBoy // Alfa 147 1.9 JTD // 2008-02-11

Fekete autó... csak úgy ordított, hogy valami sötétítést kapjon :-) Hát meglett :-) SunGuard fóliát kapott a kicsike és meg kell hagyni, nagyon dögös lett :-)

 
>> Tuning és extraAlfaBoy // Alfa 147 1.9 JTD // 2008-02-11

Meguntam, hogy folyamatosan le kell dobálnom a telefont, ha megláttam a rend egy őrét, mert ugye nem igazán szeretik, ha az ember félkézzel a telefont fogja... Nekem is mindig gondot okozott, hogy egyik kezemben a teló, másikban a szendvics volt vezetés közben, mert így nem tudtam inni :-))) Na viccet félretéve, beszereztem egy Bluetooth kihangosítót, ami így utólag is nagyon jó ötletnem tűnik, mert lényegesen jobb így közlekedni :-)

 
>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-02-11

Végre sikerült szereznem gyári 15"-os dísztárcsákat a gyári lemezfelnijeimhez!!! Hála Selespeedes cartárs Jocinak, aki hajlandó volt kis pénzért megválni tőlük! Így most már a téli szettel is szép originale lett a macchina :-) De ez a fotókon szerintem látszik is, nagyon! ;-)

Másik problémám volt a vezető oldali ajtó nyitáskor-csukáskor való kattogása. Félig megoldódott egy csavar meghúzással, de még így is érezni egy apró koppanást. Sajnos csak ajtó-határoló cserével fog ez végleg kisimulni, azt hiszem :o

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-02-10

2008.2.10., 108200 km
A sok sok apróság lassan kitisztult és a 156 állapota közeledett ahhoz, amit tip top állapotnak nevezek. Viszont még mindig volt 3 gondom, amik talán összefüggöttek, talán nem, a lényeg, hogy zavarták a köreim...

1. a gondok gondja a rezonálós indulás volt - iinduláskor berezonál a karosszéria
2. hátramenetben alacsony fordulaton dadogva gurul az auto - döcc döcc döcc, mintha lefektetett akadályokon gurulna át az autó
3. alapjáraton elkezd az egész autó ritmikusan ugrálni fel-le. Ha kinyomom a kuplungo, abbahagyja. Ilyen ugrálás után párszor nem lehet 1-et váltani, mert nem veszi be.

A berezonálós dolog Spanyolországban kezdődött, és egyszer csak azt vettem észre, hogy se nem javul, se nem rosszabbodik, egyszerűen úgy rossz, ahogy van.

Az egész abban nyilvánult meg, hogy induláskor, 1-be rakom a sebességet és ha nem adok nagy gázt, az egész autó berezonál, megszólal az összes létező illesztés. Két lehetőség volt - tűrni a berángatást vagy nagy fordulaton indulni. Nekem az egyik lehetőség sem tetszett...

Rögtön el is vittem a Szamosi szentélybe, mondják már meg, mi a fene van az autóval. János ugyan nem látta az autót, de az Laci szerint ez teljesen ok, ha leesik a fordulat, berezonál és ez így jó. De nem nekem.

Nem bírtam megemészteni, hogy egy sokmilliós autó berezonál, mint egy tragacs. Mikor az egyik kolléganőm vittem haza és hümmögni kezdett egy berángatásnál, elvittem az autót Várpalotára Csörihez. Az autó egy hétig volt ott, de Csöri is azt mondta, mint a többiek - a kuplung rendben van, felesleges cserélni, rakjam a pénzem jobb helyre. Persze ha akarom, cseréli, de nincs róla meggyőződve...

Közben még sikerült megnézetnem az autót Bandival, aki szintén azt mondta, hogy minden ok.

Ekkor már annyira zavart az egész, hogy elhatároztam, a saját kezembe veszem a dolgokat. Vettem az Elaforgtól egy kuplung szettet 62800 Ft-ért és kettőstömegű lendkereket 88800 Ft-ért (Valeo). A váltó leszedését a Szamosi szervizre bíztam, Zolika az elmúlt évek alatt harmadszor fogott neki a váltóm leszedésének...

Ha már lenn volt a váltó, körülnéztünk egy kicsit a diffinél is, de semmit nem találtunk, ami arra utalt volna, hogy valós oka van az ugrálásnak, ami tolatásnál, alacsony fordulaton jön elő. Hűtővíz a minimumom volt, azt is fel kellett tölteni, majd a kedvencem jött - a felső lengőkar úgy nyekergett, hogy újra kellett zsírozni. A munkadíj 35000 Ft körül volt. Közben persze kiderült, hogy a kuplung hibátlan, szinte újszerű, a kettőstömegű viszont jó fél centit elmozgott.

Új kuplunggal és kettőstömegűvel azt hittem, eljön a kánaán, pedig az egyik gond sem tűnt el, hanem előjött egy újabb, az ékszíj feszítője elkezdett ugrálni és két centis kilengése olyan hangot adott, hogy alig mertem elindulni az autóval.

Rögtön irány a márkaszerviz Pozsonyban, ahol megtudtam, hogy kettőstömegűt kell cserélnem, mert az kattog. Kétszermentem vissza a szervizbe, hogy megmutassam a szíjfeszítő kilengését, de hiába, harmadszorra is elállították, hogy a kettőstömegűtől jön át a rezonancia. A végleges kegyelemdöfést azzal akartam megadni, hogy megmondom, vadonat új a kettőstömegű, de ez sem segített, szerintük rossz típust választottak a Szamosiék. Megköszöntem és fénysebességgel távoztam.

Ezúttal kivételt tettek a Jánosék és tekintettel az elfoglaltságomra szombaton fogadtak. Jánosnak elég volt pár pillantás és kigondolta, hogy a bűnös a generátor szíjfeszítője. Ez egy vicces 24 ezres görgő, János találóan a biciklihez hasonlította: előre a generátort hajtja, "hátrafele" szabadon fut. Szerinte ez a cucc összeszorult és a szabadfutás funkció megszűnt. Zolikával lebillentették a generátort és egy speciális kulccsal leszedték a szíjfeszítőt. És valóban - még satuba fogva, két kézzel sem lehetett elfordítani, pedig az új szíjfeszítőt kézzel is el tudtam csavarni. Alig tíz perc alatt össze is rakták az autót és következett az első beröffentés: eltűnt a rettenetes kerepelés, s bár furcsa hangok még mindig hallatszottak, sokkal jobban éreztem magam.

A próbakör maga volt a tökély. Hosszú idő után először indultam el úgy, hogy az autóban csend volt és semmi nem rezonált. Micsoda járáskultúra! Fantasztikus érzés volt!!!! Már éppen keretet akartam venni, hogy aranyba foglalom a Szamosi nevet, mikor a Moszkva térnél a pirosnál állva újra elkezdett ritmikusan ugrálni az autó. A kuplungot kinyomva abbahagyta, de utána nem vette egy az egyest. Egyre inkább azt hiszem, hogy váltó gond lesz a dologból, de az is megfordult a fejemben, hogy talán tényleg hibás a kettőstömegű? Esetleg a kuplungszerkezet? A nyelestengely csapágya? Tudja a fene, majd csak előjön ha akar, a lényeg, hogy Szamosiék megoldották a legnagyobb gondom és eltűnt a rezonancia, ami teljesen tönkretette a mindennapos autózást.

UI: A rezonancia nem tűnt el, csak picit javult.
UI2: mintha mostanában az alapjáratom is ingázna picit, nem nagyon csak úgy icipicit. Lehet, hogy nem is mechanikus a gond, hanem LMM? AAAA, nem, akkor nem segítene a kuplung kinyomása. Megőrjít ez az autó :)


2008. március 11.
Most már hallhatóan kattog a kuplungszerkezett alapjáraton, ebből újra kuplungcsere lesz...