Blog
Üdv Mindenki!
35-ös férfiember volnék, aki gyerekkora óta rajong a szép autókért. Örök álmodozó vagyok és szerencsés, hogy számos álmomat valóra tudtam váltani.
Kb. 1 éve estem szerelembe mikor a párom Lancia Ypsilonját vittem a Csiki-Begéhez.
ALFA ROMEO GT
Igen. Így, nagybetűvel. Csak ott állt. Szerényen, de kacéran. Hívogatóan.
Néztük egymást majd bátortalan léptekkel közeledni kezdtem felé meg-meg torpanva. Hirtelen ötlettől vezérelve, és gyomrom hívó szavának eleget téve hátat fordítottam neki, és a büfébe menekültem.
Ó "én sors bolondja". Ő és én. Sosem lehetünk egy pár! Kár fájdítani a szívemet!
Rendeltem majd leültem. Fogyasztás alatt -bak lévén- gondosan ügyeltem arra, hogy mindkét talpam szigorúan az anyaföld eme kerámiákkal burkolt felületére tapadjon.
Mint manapság oly sokan én is skizofrén alkat vagyok, és szendvicsem majszolgatása közben ádáz csata alakult ki köztük. Én félve körülnéztem, hogy kihallatszik-e valami, de csak a pultos lány eresztett meg felém egy kedves mosolyt, gyaníthatóan a tisztes borravaló hatására, melyet az egyik skizóm (aki nem mellesleg már lélekben a 3. GT rendelésének színösszeállításával bajlódott) utalt ki számára, a gondosan megtervezett és kivitelezett dekoltázs hatása alá kerülvén.
Végül skizóim közt, egy ritkán megfigyelhető, gyors lefolyású kerekasztal tanácskozást követő, kézfeltartásos szavazás eredményeként visszaindultam a szalonba.
Lassan, hátulról közelítettem meg (ezt még Karl May-tól tanultam).
Skizóim egymás hátát veregetve kórusban röhögtek rajtam.
- Nézz már magadra. Vajon ki itt a ragadozó...?
ALFA ROMEO GT
Igen. Így nagybetűvel. Csak ott állt. Lustán, de ugrásra készen. Hívogatóan.
Lelkem egy szeglete elveszett. Nem mehetek el mellette. Meg kell szereznem.
Piros volt, barna bőrrel. A piros kissé homoerotikus –gondoltam- sose vennék piros kocsit (esetleg egy Ferrarit). Ezen felbátorodva az esélytelenek biztonságával körbejártam, és megszemléltem minden irányból. Jó alaposan, hogyha bármikor fel akarnám idézni csak a szememet kelljen lehunynom (igen, ez a romantikus énem, aki a XXI. században, az internet világában is ragaszkodik az ilyen pőreségekhez).
Konklúzió. Ez egy MŰALKOTÁS.
Ha belegondolunk, hogy ráadásul elszállít (nem is akárhogyan) az egyik helyről a másikra kifejezetten jutányos az ára.
Ez egy kicsit más megvilágításba kezdte helyezni a dolgokat. Ja. A dolgok már csak ilyenek. Attól függ ki a „fővilágosító”. Bizony a világosítópult környékén most nagy volt a tumultus.
Közben felfigyelt rám a dealer. Valószínűleg látta a szemem csillogását, mert ennek leplezését sosem tudtam elsajátítani.
Hárítani próbáltam közeledését, de nem sikerült, átvette a stafétát és kinyitotta az ajtót, miközben különböző adatokat sorolt, extrákat meg ilyesmit, de én már nem figyeltem.
El voltam bűvölve, túl közel kerültem hozzá. A lelkünk összeért. A világosítópulton közben határozottan átvették a hatalmat. Diktatúra söpört rajtam végig, és minden ellenállás romba dőlt.
Az ellenállás utolsó gócai maradék erejüket összeszedve, néhány esetlen próbálkozást tettek, de a dealer "észérveimet" mattolta.
- kicsi hátul a hely, tehát beültetett "magam" mögé (182 CM reggelente)
- kicsi csomagtartó, aztán megmutatta, majd az üléseket is lehajtotta
Több dologba (hiába kerestem) nem bírtam belekötni. Talán az ára, de ezt már fentebb kifejtettem.
És ennyi előjáték után jött az AKTUS…. bele ültem.
Ekkor vesztem el végleg.
Úgy éreztem hazaérkeztem. Végtelen nyugalom szállt meg és idült vigyor ült ki a képemre midőn elképzeltem, hogy az enyém.
A dealerünk is elégedetten mosolygott, mert érezte, hogy madarat fogott.
Utána ajánlat készítés, erről is, meg egy újról is.
Bár a színe már tetszett (mégse homoerotikus elvégre már gyerekem is van, legyen inkább sportos vagy alfás!) egoista skizóm csak magának akart egyet. Egy újat. Egy érintetlent. Nem olyat amit már ki tudja hányan illettek illetlen testrészükkel.
Sajnos ez jó ideig még csak álom maradt számomra, de azért annyit elárulhatok már jó előre, hogy a sztori happy endes lesz.
Otthon a skizóim napi rendszerességgel ölre mentek.
Próbáltam kikúrálni magam a párom apjának Honda Accord Type S-ével. Sikertelenül.
Telt-múlt az idő a skizók már újra haverkodtak egymással (közös borozások, az élet nagy dolgairól való közös elmélkedés, semmi politika) én meg közben a piszkos anyagiak előteremtésén fáradoztam (a párommal persze, mert közös a business, ráadásul ezt Ő is elolvassa, úgyhogy újfent kinyilvánítom elévülhetetlen érdemeit).
Nekem az életben határozott elképzelésem van mindenről. Tehát.
Az ember egy életben egyszer lesz szerelmes.
Vagy kétszer.
Vagy minden nap,
de az ilyen hölgyektől az Isten távol tart minket, talán majd valamelyik skizó, aki nem fél a kísértéstől…
Kapott új ablaktörlő lapátokat.
Vétel után szerettem volna tudni, hogy mi mikor van cserélve, és ami cserélve van, az biztos olyan legyen, amilyennek lennie kell. A motorolajcsere nem volt vészes, de a többi cserét nem én végeztem el, ennyire azért nem voltam bátor, de mint később kiderült, nem vészes a dolog. Leginkább a féktárcsák, és fékbetétek cseréje miatt vittem szerelőhöz. Előre is, és hátra is, új tárcsákat, és új betéteket kapott. Brembo tárcsákat, és Ferodo betéteket, mert sokan javasolták ezt a párosítást. A fékolajat is cseréltük, és akkor már a váltóolajat is. Aki azt mondja, hogy ezt soha nem kell megtenni, szerintem nagyot téved. Igenis megérett a cserére a váltóolaj a színéről ítélve, és érezhetően finomabban lehet azóta bedobálni a sebességeket...
2x Brembo első tárcsa: 50.000
2x Brembo hátsó tárcsa: 20.000
2x Ferodo első fékbetét: 15.000
2x Ferodo hátsó fékbetét: 10.000
1l TutelaTop4 fékolaj: 3.249
2l Váltóolaj Tutela Car Technyx váltóolaj: 5.990
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 12.260
Olajszűrő: 2.000
Használtam vettem Alfa Amorés cartárstól, nagyon jó áron a 40-50mm-es ültetőrugókat gátlókkal. Szerencsére készre szerelt állapotban voltak, így tényleg csak régi ki, új-ültető szett be. Ha már így szét volt szedve, a régebben németországból rendelt állítható OMP első-felső toronymerevítőt is a helyére raktam, mert a beszerelés módja egyébként is megkívánja a toronyban lévő csavarok fellazítását. Bár egy délelőttünkbe került a pár elnyalt csavar, és anya miatt a komplett csere, azért megérte...
Ültetőszett (rugók-lengéscsillapítók): 50.000
OMP toronymerevítő (első-felső állítható): 26.500
Cserecsavarok, anyák: 1.250
Télvíz idején már bírtam azt ki - majdnem 1 évig -, hogy hetente 6 órát buszozzam Veszprém és Paks között (145 km - Balatonfüredre is ment a busz - és 3 óra...) és megvettem egy autósújság hirdetése után. Álmaim autója , klasszikusan szögletes, sportos limuzin, hatalmas csomagtartóval.
Kissé befürödtem vele, annak ellenére, hogy átnézettem az autót sok mindent szinte azonnal cseréltetni kellett: zsebbe nyúlós volt az azonnali féktárcsák és betétek cseréje mind a négy kerékre. Mivel ismeretlen volt az előélete, így alapból cserélni kellett a motorolajat.
A vezérlés csere után cserélni szerettük volna Bandival a légszűrőt is, de egy Alfa 156 típushiba miatt, a szűrőház tetejének csavarjai bele voltak rohadva, és csak elforogtak a műanyag házban, így nem foglakoztunk vele a hidegben egyenlőre. Később sikerült sok utánajárással vennem egy bontott légszűrőházat 12.000 jó magyar forintért. Elég tökölős volt a cseréje. Alulról nem tudtam sehogy kiforgatni, felülről is csúnya munka volt. Vízcső lekötése, légtőmegmérőig a csövek lekötése. Akksi ki, akksitartó tálca ki, akksi előtti relétábla ki. Na, így sikrült kivarázsolnom, és végre egy normális állapotban lévő légszűrőházra cserélni a régi töröttet, és végre mehetett bele az új szűrő, ami már nagyon kellett.
Egyúttal cseréltem a pollenszűrőt is, ami nálunk, (facelift előtti 156) az ablaktörlő alatti műanyag alatt van a jobb oldalon. Ez nem vészes, 3 csavar, kis feszegetés, és vissza az új. Érezhetően több levegőt fúj a rendszer...
Légszűrőház: 12.000
Légszűrő: 5.100
Pollenszűrő (aktív szenes): 7.300
Újból meghibásodtak,de mosmár nem javitatom meg,föleg nem a szervizbe,mert szerintem ott csak a hibát törölték ki,és nem cseréltek érintkezőket.majd keresek valakit,aki ért ezekhez a cucokhoz.....