Blog
Ma jött el a napja,hogy megtegye az 5000. kilómétert az autó.Legnagyobb megelégedésemre probléma mentesen tette meg ezt a szép távolságot.
A drágám agya letiltott.Befecskendezés leállt.Irány a szerelő,meg a kötél vége.Az összes lehetséges,és ismert megoldás kipróbálása után(szükségindítás,kulcs tanítás,stb.),a diagnózis:fordulatszám jeladó(FOSCH...)kuka.Csere után életre kelt!!!
Megvétel után azonnal:Lambda szonda,1 gyujtáskábel,trafók kimérése(azok jók),alapjárati motor hibájának diagnosztizálása(csere később).
Ma vettem alvázvédő sprét is (bitumeneset), ahova az ecsetes kezem nem ért el, most jól befújtam.
Lecsiszoltam a javításoknál a gittet is és most színre fényeztem. Hát nem lett tökéletes, de munkába járósnak megteszi...
Meg felraktam a hátsó lököst is, és kárpittisztítóval elkezdtem pár cucc takarítását. A garázsba betolatni meg élvezetes volt, nincs ülés a kocsiban, a padlón ülve nyomultam. A mai munka előtti képeket csatoltam.
Régóta szeretnék könyöklőt. A gyári facelift utáni nyitható tetszik nagyon. De olyat nagyon nehéz szerezni, újan pedig horror drága.
Találtam egy egész jóarcú univerzális könyöklőt. Műbőrrel egész igényesen bevont, favázas.
A hozzá adott konzolokkal sajnos nem fér el, ezért azok helyett újat kellett készíteni. vaslemezből hajlítottam a megfelelő formára, majd befestettem. 4 csavarral rögzítettem. 2 a "kardánboxot" tartó csavar, 2 másiknak pedig fúrtam lyukat a műanyag boxba, ez utóbbiak inkább csak támasztékul szolgálnak. Stabil és kényelmes lett :)
Továbbra is vadászok gyárira, ha kapok kicserélem.
01 - 2005.06.13 - Újvidék
02 - 2005.10.30 - Paks
03 - 2006.04.01 - Esztergom
04 - 2006.07.29 - Szeged
05 - 2007.03.31 - Esztergom
06 - 2007.06.23 - Újvidék
07 - 2007.07.28 - Szeged
08 - 2009.06.28 - Nagybecskerek (Zrenjanin)
2007 Tavasz
- Nyári gumik cseréje - Good Year NCT5 Eagle 225/ 55 * 16"
- Kuplung cilinder csere
- Szervó olaj csere
- Szélvédő megrepesztése - valószínű, hogy egy madár dobhatott le valamit. Senki nem volt az úton csak én és a varjak.
- Első szilentek cseréje
2006 November
- Egyik ismerősömnek köszönhetően hozzájutottam egy donorhoz '93 as évi osztrák 164TS hez (USA modell) melyből átszereltem a szívét.
Motort hivatalosan levámoltattam a megmaradt autó alkatrészeket eladtam, elosztottam, fére raktam nehezebb napokra :-)
2006 December 20. újraéledt a gépem.....
Motorcserét sajátkezüleg vittem véghez! :-)
2006 Tavasz - Nyár - Ősz - Tél
- Valentin napján kisebb detonáció hallatszódott a motortérből, motor leált és nem is mertem beindítani.
Másnap reggel haverom elvontatott kicsiny városunk egyik nevesebb szervizébe. A tulaj nagy alfa rajongó.
Ő beröfentette a beteget és arra a megállapításra jutott, hogy csak a szelepcsésze repedt meg valószínűleg (3-as henger).
Két nap után elmentem a szerelőhöz, hogy szemügyre vegyem mi történik. Volt mit látnom. A motor szétbelezve!
Állítólag az új csésze beszerelését követően 2 perc helyben járatás után leszakadt az egyik szelep, azon a hengeren (3as henger) amit csináltak. Persze a gond nem jár egyedül, mert a szelep csonk átlyukasztotta a dugattyút!
Kedves "SZILÁGYI" mester a jóváhagyásom nélkül beöntette a lyukat a dugattyún, közben megrendeltem Tatabányárol az alkatrészt, ami azóta is a garázs falra van kiakasztva. Forrasztott dugattyúval + használt gyűrük összerakva kaptam vissza a szekerem.
Eredmény 1lit olaj / 500-1000Km.
- Novemberben Szabadka-Pest-Szabadka út megtétele után egyszerűen kilehelte a lelkét a ménes.
A 3. hengeren (javított) a hajtókarról leesett az egyik csavar, szétnyílt a hajtókar ami átlyukasztotta a blokkot.
2005 Ősz - Tél
- Téligumi garnitúra cseréje - Continental WinterContact 195/ 60 * 15"
- Fékbetétek cseréje - Mintex elől / Remsa hátul
- Egyéb apróságok