Blog
a bal elejénél a felső trapéz lengőkar két szilentjét cseréltettem ki!
Vétel után pár ezer km-el, sikerült végre Bandinak köszönhetően a vezérlés cserét megoldani.
Bár folyamatosan szakszervízben volt az autó, mikor szétszedtük, (mint kiderült, voltak már cserélve előtte a szíjak-görgők-vezérlésmódosító, stb. alkatrészek) látszott, hogy a vezérlés nem volt rendesen a helyén. Nem a kellő szerszámmal, hanem összejelölgetős módszerrel cserélték a szíjakat, görgőket. Bandi tanácsára, én megvettem a 2.0 TS-hez való sablont, amivel a vezérmű tengelyeket abban a pozícióban lehet rögzíteni, ahogy annak állnia kell. A többi célszerszámmal szerencsére ő rendelkezett. Így cseréltünk rajta ketten mindent ki egy hétvégi délelőtt alkalmával, és tettük helyére a vezérlést, és fagytunk halálra többször is a téli hidegben. Ezúton is köszönöm neki a munkát, és segítséget!
Vezérműszíjszett (szíj+görgők): 31.200
Vezérlésmódosító: 42.000
Vízpumpa: 16.800
Balanszszíjfeszítő: 10.200
Balanszszíj: 15.900
Hosszbordás szíj, feszítő, vezető: 30.000
Szelepfedél tömítés: 7.300
Szívó oldali szimmering: 4.100
Paraflu hűtőfolyadék (4 liter): 8.000
1l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 2.500
Usag szerszám a vezérmű tengelyekhez: 19.000
Behalt az LMM.Nem ment a ménes.Hosszú gondolkodás után úgy döntöttem,bepróbálok egy utángyártottat.Nem kellett volna...FORMULA 3000. a cég neve.Durván 14 000 ft(szállítással).Először jó volt,ment mint az állat a kis QV.Aztán:5000 környékén nem kicsit rángat,utána egyre kevésbé szedte a lábát.Most már 2 sz@r LMM van a háznál.1,5 hónapot bírt...
Sajnos tavasszal sikerült Pesten a rakparton leszorítania egy Opel Astrának a villamos sínek közé. A pajzsom darabokra tört, az első lengéscsillapítóm elroppant, két első kerekem kockára deformálódott, és a kartel is darabokba szakadt a 3 pár 15-20cm magas sínen történő átvergődés következtében. A javítást gyorsan megoldottuk, viszonylag jó áron sikerült bontott olajteknőt kapnom, ugye akkor már friss olaj, olajszűrő, olajteknő tömítő paszta, és kipufogó tömítő paszta. A törött lengéscsillapító helyett pedig bekerült az ültetőszett. Viszont, a motorvédő pajzs beszerzése nem egy egyszerű eset. Használtat nem lehet kapni, vagy nem érdemes, az új pedig horror árban van. Két lehetőség volt, vagy a Seriff féle, 2mm vastag hengerelt acéllemezt veszem meg rá, vagy Zsomeo kollega megerősített üvegszálas pajzsát választom. Hát az utóbbi maradt az ára, és a méretpontos megjelenése miatt. A pajzs felrakása, és egy alapos motortér tisztítás után láthatóan sok szennyeződéstől védi meg az autó hasát, és az apróbb ütések ellen is kiváló. (Állítólag a légellenállás csökkentésében is szerpe van...)
Külön köszönet Zsomeo hölgy-ismerősének, aki Veszprémből Tatabányáig elhozta nekem...
Megerősített üvegszálas kartelvédő pajzs: 25.000
Olajteknő (bontott): 30.000
Olajteknő tömítő paszta: 1.800
Kipufogó tömítő paszta: 1.450
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 11.250
Olajszűrő: 2.000
Lassan három hete, hogy le lett mosva az autó. Borzasztó koszos volt, és egy kilo virágot és falevelet szedtem ki a motortérből is. Kézi mosóba vittem, a szokásos helyre a Megyeri útra. Külső-belső takarítást kértem, ráfért a tisztító kúra. A másnapi találkozóra felkészítve, csillog-villog a vas! :-)
Két napja kiment a jobb első fényszóróm. Új H1-es izzóra volt szükség, melyet a közelben lévő autósboltban szereztem be. Tungsram-ot akartam, de csak valami no name volt. Mindegy, meglátjuk meddig bírja. Fizettem, majd kicseréltem.
2007. június 7-én a fékfolyadék lecserélésre került. A régi lötyi forráspontja 146 celsius volt. Ez azt hiszem elég gáz. De az új lötyi már 256. Ez már segít a vas hatékony lassításában.
Hátsó lökös újrafényezése, a költséget a bűnös állta.