Blog
100.000 km, gyertya csere. Sajnos nem tudtam éppen jó áron szerezni gyári gyertyákat, viszont a szervíz, (érdekes) megnyugtatott, hogy vegyek nyugodtan Bosch Super Plus gyertyákat, az ugyanolyan jó, ha nem jobb, mint a gyári. Bár ebben erősen kételkedtem, azért megvettem a 4 db 14mm-es, és a 4 db 10mm-es Bosch Super Plus gyertyát, sőt ki is cseréltem őket.
Azért 100.000 km magasságában látszott, hogy már nagyon aktuális volt a gyári gyertyák cseréje. A gyertyák elméletileg 40.000 km-ert bírnak. Majd meglátjuk...
4x Bosch Super Plus 14mm: 12.000
4x Bosch Super Plus 10mm: 23.300
Ahogy az idő rosszabbra fordult éppen olyan mértékben kezdett leromlani hű társam egészségi állapota is. Az adagolója már megannyi sebből vérzett és ez agodalommal töltött el, kisvártatva az adagolóátültetés mellett döntött a család. Ehez már segítségül kellett hívnom a korábbi gazdát, és ezúton szeretném kiemelni Horváth Sándor kollégám és katonatársam segítőkész és áldozatos munkáját. Együtt hamarosan végeztünk egy kedves donor adagolójának átültetésével, s immáron újúlt erővek kezdtük meg további kilómétereinket a december elejei hóban.
A 2005-ös szeptembernek mégoly boldogan, s némileg hevesebben dobogó szívvel néztünk elébe, mikor átbújtunk a téli mamuszokból - ha némileg megkésve is - a nyári papucsokba. Mindkettőnk ábrázata boldogan ragyogott a kései nyár szikrázó napsütésében. Bizton állíthatom sok bámuló tekintetet vonzottunk magunkhoz, melyeknek nagyobbik harmada nőnemű volt és fiatal.
Félve ugrottam neki a dolognak. Sokan mondták, hogy nem egy egyszerű dolog ez a jel csere, de szegényt annyira kiszívta a nap, hogy már nem bírtam tovább, és vettem egyet. Állítólag több módszer létezik a jel profi cseréjére, a hőlégfúvós dologtól kezdve, a pajzsleszedős feszegetősig. Én többek tanácsára nem bontottam le a pajzsot, csak két helyen, ami a jel domború tulajdonsága miatt a legmélyebb pont, megfúrtam 5-ös fúrószárral, majd óvatosan ráfeszítettem, és szikével körbevágtam a kétoldalú ragasztót. Kb. 2-3 perces munka az egész. A ragsztó maradékát eltávolítottam, letisztítottam, majd mehetett is vissza az új Alfa-jel.
Alfa-jel első pajzsba: 6.600
...hát igen, megannyi száguldás után kissé megkopott a papucskészlet, de ezt nem nézhettem jó szemmel. Irány a gumis és az első kereskedőnél megvettem a legjobban tetsző gumikat. Kisvártatva boldogan kanyarodtunk be ismerősünk gumis telephelyére bízva a haveri gumicsere alacsonyabb áraiban. A haveri árak még jobban kezdtek alakulni amikoris megegyeztünk a jobb, ütősebb de olcsóbb gumik árában amit ő ad el nekem. Nem volt mit tenni sűrű sajnálkozások közepette visszavittem az ideig-óráig nálam vendégeskedő nem annyira ütős gumikat. De létrejött a jövedelmező üzlet: Amit az olcsóbb gumikon spóroltam azt a nyári felnik renoválására költhettem, de ez már egy másik történet.
Időközben arra gondoltam, hogy engem is magával ragadhatna a tuning őrület. No persze elöször csak apróbb változtatásokat eszközöltem, így lett a motortér világításunk egyszerre sárgából szép kék. Bár a teljes fénypompában mégoly haloványan is sejlik fel a kék fény, mégis megadja a ragyogás eszenciáját.
A balesetünk után kicsit fellélegezén rögtön nekiláttunk a károk helyreállításának. Korban igen, bár színben nem hozzáillő cseredarabokkal orvosoltuk a károkat. A szörnyű időszakon kezdtük túltenni magunkat, bár a munkának még nem volt vége.
Amikor megvettem 2003 november 15-ét mutatott a naptár, rögtön megszerettem ezt a típust: Alfa 75 2.0 TD. Egészen 2005 decemberéig boldogan róttuk együtt utunkat mikoris a jeges úton nagyon közel jött egy konténer, és némi károsodást okozott nekünk. Neki az orra sérült, nekem a lelkem. Máig fájó nyomot hasított belénk az eset.
Hangulatos, családias rendezvény volt, jól éreztük magunkat. Ragyogó napsütés, szép autók, jó társaság... :-)
(És végre letesztelhettem új fotómasinám tudását is...)
:-D
Ma az Alfa Romeo Club szervezésében levő Gorenje Mediterrán partyra mentünk el. A találkozó elsősorban arra volt jó, hogy ismerősökkel beszélgessünk. Rettentő meleg volt, természetesen le is égtem :)
A találkozón részt vett néhány Maserati is. Gyönyörű hangjuk van! :)
Mivel ma van a születésnapom, kaptam egy Giulia TZ2 modellt is. :)