Blog

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-10-20

- tankolások száma: 102 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 57.651 km
- életkor: 699 nap
- össz. menetidő: 826,42 óra (34,43 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.602,82 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,29 Ft/km
- átlagos napi futás: 82,48 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,93 %

 

Hazafelé vettük az irányt. A célpont a Stelvio, ott fogunk aludni!
Kb 200 km Svájcon keresztül, tele hegyekkel :-)
Osztottam-szoroztam és arra jutottam hogy elég lesz 15 litert tankolni az itteni 1,845€-s benzinből hogy átérjünk Ausztriába.

- I - CH határ most is néptelen, meg se kellett állni.
- Kissing Rocks (2.kép) - szerintem találó a neve
- A Majola hágóra nagyon durva szerpentin vitt fel (3.kép), a kilátó a hágó előtt felejthetetlen (4.kép)
- 1.815m Malojapass - már régebben jártunk itt, a város közepén van. Innen hihetetlen tájakon keresztül jutottunk el a
- 2.284m Julierpass-ra (5.kép)
- Sankt Moritz (6.kép) volt a következő megálló, főleg azért mert menet közben véletlenül kiléptem a google navigációból. Innen döglött az egész mert net nélkül semmit se csinál. A céges telóról meg központilag kilőtték a svájci mobilnetet. A progi indításakor újratervezne, de net nélkül ez nem megy neki. Régen el lehetett menteni az útvonalat, most már fejlesztettek rajta és nem lehet. Általában a hágókon se szokott mobilnet lenni. Továbbra is tartom hogy aki írta az még nem vezetett autót...
Szóval Sankt Moritz-ban egy tóparti csónakház-étterem kombó parkolójában sikerült szabad wifit találni és ott újra működésre tudtam bírni a guglit.
- 2.315m Albulapass - 7.kép
- 1.889m Ova Spin - Hágó
- 2.149m Ofenpass - Itt megebédeltünk (8.kép)
- 2.503m Umbrailpass - 9.kép
- 2.758m Stilfser Joch - (10.kép) Itt még van hó!
Itt végre felmentünk a Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone felvonón. A felső pont 3.174 méteren van.
Maga a felvonó érdekes volt. Amikor megvettük a jegyet mondták hogy mindjárt indul felfelé, de még megvárnak.
A középső állomáson át kell szállni. Kérdeztük hogy mikor indul és melyik a kettő közül. Mondta a csávó hogy válasszunk! Beszálltunk az egyikbe, jött hogy akkor indulunk, csak az a kabin nem indult el mert a külső korlát nem zárt be. A vége az lett hogy akkor menjünk át a másikba. Azzal fel is mentünk. Fent szólt a csávó hogy ő most lemegy, de ha mi is le akarunk akkor érvényesítsük a jegyet lefelé és menjünk be a váróba, ezt ők lent látják és akkor feljön értünk.
Így is lett, csak még páran csatlakoztak hozzánk a fenti szálloda bárjából.
Nem volt nagy forgalom...
Leérve még csináltunk egy képet a 2.800m-es lévő Tibet Hütte mellett. Tudtommal ez a harmadik autóval elérhető legmagasabb pont Európában.
Most jött az esti kaland a Stelvión, de ez már másik történet.

 

A mai terv egy kirándulás lett volna a nyugati parton egészen a Mini Svájc-ig, de a jó időre való tekintettel a napot a medence partján töltöttük.
PHuBi is csak egy bevásárló kirándulásra lett elővéve.
Vacsora a szokásos helyen a szálloda szomszédjában majd egy kis sütivásárlás vele szemben.
Holnap indulunk hazafelé.

 

Egy laza nap a környékén, kb 100 km és sok-sok látnivaló.
Az első képen a tervezett útvonal, de csak nagyjából mentünk erre. Azzal kezdődött hogy az autópálya kihajtó zárva volt, úgyhogy egyet visszamentünk és máshol jöttünk le. Itt egy kicsit bonyadalmas lett a navigáció mert a google nem tudott a lezárásról és mindenáron arra akart vinni. Mentünk "toronyiránt" és meg is találtuk az első célpontunkat:
- 1.140m Passo di Agueglio - igazából semmi különös, meg se álltunk.
- egy kilátópont a tóra (3.kép)
Érkezés a partra a 4-es képen lévő úton.
- Orrido di Bellano - volt a következő állomás egy mély kanyonnal. Mákunk volt mert éppen elment egy olasz a parkolóból és mutatta hogy álljunk be a helyére.
- Cistercian Abbey of St. Mary of Piona - még egy a világtól elrejtett és csodaszép hely.
- Hotel Risi - másik lehetséges hotel volt a tóparton, aztán a másik lett a végén kiválasztva. Nincs rossz helyen ez se. Itt megkajáltunk a parti étteremben.
A következő látnivaló a Forte Montecchio Nord lett volna, de már "későre járt" így kihagytuk.
Fél 7 után értünk vissza szállodába.
Megvacsoráztunk a tegnapi helyen. Közben a tó északi végén eleredt az eső, emiatt mi láthattunk egy dupla szivárványt. Esti séta a tóparton és mára ennyi.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-10-18

Sajnos újra lehalt az akkumulátor 2 év 4 hónap után. Persze garancia csak 2 év volt rajta.Exide PREMIUM 72Ah. került a helyére.
Felkerült a téli kerékszett is. A nyárigumikba 12000km ment a megvásárlás óta.
Olaj szerviz is aktuális volt. Összes szűrővel együtt. 1 év alatt most 8530 km került bele.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2024-10-18

Elég sokat jártam mostanság sötétben az autóval,és mit ne mondjak a tompított fénye elég gyászos.Első körben rendeltem bele egy pár osram xtr ledes égőt.Valamennyit javult a helyzet,de még mindíg nem az igazi.Azt hiszem lesz egy lámpatakarítás.Szükség esetén egy foncsor felújítás is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-10-17

208660km

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2024-10-17

Megint eltelt 1 év. A tavalyi szervíz óta 6215 km sikerült belepörgetni. Most 35478 km az óra állása.Kapott új olajat + szűrőt és kicserélte Csöri a fékolajat, szerinte ilyen kevés használat mellet most másra nincs szükség. Első betéteket valószínű még jövőre sem kell cserélni a
hátsók pedig új szerűek. Innen is látszik nem kergetem a végtelenségig😀. Atillával megint jól elbeszélgettünk és megnyugtatott nem sok gondom lessz a kocsival ha így használom ahogy eddig. Reméljük a legjobbakat. Köszönöm a Csörgő Szervíznek a precíz munkát újból.

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-10-17

szélvédő motorháztető "A" oszlop javítás, visszapillantó tükör