Blog
nyikorgó hangja volt, ezért cserélve lett a szíj...
a görgők, rugósfeszítő, főtengelyszíjtárcsa és generátor szabadonfutó jó viszont
Féltengely cserekor észrevettem, h az alsó lengők szilentjei kivannak gondoltam akkor egyben cserélem nem szórakozok szilentcserékkel mert utána a gömbfej miatt idő kérdése és úgyis cserélni kell majd őket... Ha már ott voltam cseréltem lengéscsillapítókat is... Hangtalanul eszi az úthibákat. Lengőkarok TRWk csillapítók magnetti marellik

Km óra állás: 64.788 km
Együtt megtett út: 9.288 km
Együtt töltött idő: 326 nap
Tankolt üzemanyag: 789,43 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,88 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,95 Ft/km
Napi átlagos futás: 28,49 km/nap
Összes költség: 312,52 Ft/ km
Kuplung csere! Költséges, de legalább most már nem szórakozik a kicsike. Közben megcsinálták a vezető oldali kilincset, mert kívülről nem nyílt az ajtó.
Ablakmosó is javítva, végre mossa rendesen a szélvédőt, bár a lámpamosóról le kellett mondjak, talán túlélem! :D
Észre vettem,hogy az ábrán 7-es számú vízcsövem(50512877) katasztrófális állapotban van két három helyen is elég komolyan megkezdte a rozsda. Csak mosolyogva mertem ránézni nehogy épp akkor lyukadjon ki. Így hát rendeltem egy újat és a mai nap neki álltam a cserének. A bal oldali gyors csatltkozó oldása nem okozott gondot de a hűtőre menő gumitömlő leszerelése előtt elmormoltam egy pár csúnya szót. Csere folyamata a következő: Kiegyenlítő tartály fedél levétele után a csövet rögzítő két hi-lo lemezcsavar kitekerése. Bal oldali csatlakozóból a biztosító kivétele után a csati könnyen szét húzható. Nagyon könnyen! És már suhan is ki a víz a rendszerből. Ezután a motor felső burkolat és a turbo hővédő burkolat eltávolítása után befér a kicsi kezünk(Popeye-nek nincs esélye) a hűtőre menő csővéget rögzítő bilincshez. Bilincs oldás után én próbálkoztam vagy 45 percig a tömlő lehúzásával (még több csúnya szó) természetesen sikertelenül. Mivel a cső és a tömlő is megy a levesbe ezért úgy döntöttem hosszában megvágom a tömlőt a hűtő becsatlakozásnál. Tehát vissza a kocsi alá. Cooler cső bilncs oldás, cooler cső lehúzás után alulról hozzá férünk a kérdéses tömlőhöz. Egy sniccerrel óvatosan mevágtam a csövet vigyázva a hűtő csonk korrózió védelmére. A tömlő egyszerűen lehúzható. Csere után visszafelé, fordított sorrendben haladva sikert érhetünk el. Visszafelé a snicceres játékot természetesen kihagyhatjuk😊. Víz pótlás,légtelenítés ééés kész.

KM: 152261
Már nagyon, komfortrontóan búgott az autó. Csöri szerint jó eséllyel kerékcsapágy, ha nem akkor a váltó. Picit aggódtam, de felemelve rögtön megmutatta magát, hogy kerékcsapágy. SNR csapágyat kapott. Visszatért a csend, komfort. Egész fura lett. Hallom a motort is már.
Ha már ott jártam, 11000 km után ismét kapott új olajat, és ezúttal a többi sallangot is: levegőszűrő, utastérszűrő, gázolajszűrő, olajszűrő.

Egy hét, és egy nap szenvedés után végre hazatért a "nagyvérű" ! Kapott bal elől egy új lengőkart és gömbfejet, és a szerelő (Akihez eddig jártam a már családi Fabiaval kb csak azt javította, amit elmondtam,h tapasztalok, ezzel ellentétben a mostani azért átnézi a kocsit, ha elviszem hozzá. Ez nekem jól esik, és meg is lepődtem kicsit. :) ) észrevette, hogy jobb oldalt nem tökéletes a kormányösszekötő, így cserélte azt is. Gyorsításnál így már nem húzza el az elejét, és amikor balra kanyarodok nem kopog semmi.
