Blog

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95

PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,

 

A napokban felkerül 4 új Brembo féktárcsa Brembo fékbetéttel, kézifék bowdenek és hála a jó magyar utaknak a bal első alsó lengőkar is cserére szorul.

 

Néhány nap múlva egy éves a QV. A km óra állása: 10.580 km :-)

 

Az aktuális inspekció (140 000 km) mellé akadt a szerviznek pár bónusz feladata:

- végre megtalálni hol szökik a klímagáz
- a kábelköteget az 5. ajtóban kicserélni (bal LED-sor nem világított)

Szóval klíma:
Kedvenc szerelöm állítása szerint két éjjel kereste UV lámpával a klímarendszerben a lyukat. Két dolgot biztosan állított: 1. a kompresszor rendben, 2 vezetékek rendben. Valószínüleg a kondenzátor lesz a ludas, mivel van rajta több kisebb-nagyobb köfelverödés (lehet benne valami mert a gáz nagyon lassan szökik, egy nyár-ösz turnust kibír). Remélem igaza lesz. Az új kondenzátorral eltünt a kellemetlen klímabüz is.

Kábelköteg
A kábelezésröl csak annyit hogy csak egy kábel volt sérült, csak az lett cserélve, nem a teljes kábelköteg.

 
>> EseményLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2018-07-02

Sajnos elrepedt a felnim. Észrevettem véletlenül hogy ereszt a gumim. Felfújtam, de másnapra megint majdnem felére eresztet le a gumi. Persze vasárnap volt és utazás előtt egy nappal. Kerestem egy nonstop gumist. Végül Csepelre vittem. Ahogy levették a kereket, kiderült 2 cm repedés van a belső peremén. Szerencsére helyben tudták orvosolni és meg is tudták hegeszteni. Remélem tartós lesz. 2 hete csinálták azóta jó. Gyári gumi méret van rajta. Előtte pár nappal elkaptam egy nagy kátyút, gondolom ő volt a tettes.
---------------------------------
Update: 3 éve hibátlan.


Ezzel a módszerrel javították

 
>> Szerviznanasitoomi // Alfa Giulietta QV 1750 TBi // 2018-07-02

egy alapos szervizelésen esett át a surranó. Annak ellenére, hogy Olaszországból lett importálva, nagyon megkímélt belsővel rendelkezik, illetve a műszaki állapota a szerviz elmondása szerint is hibátlan.

Amik cserélve lettek:

Gyertyák (38.000 -NGK)
Légszűrő (MAHLE - 9 ezer)
Pollenszűrő ( 12 ezer)
4 kerék csapágy (45 ezer)
Motor és- váltóolaj (30 ezer)

4-4 db ATE kerámia fékbetét és hűtött féktárcsa (ez az a tétel ami eléggé megdobta a költségeket, összesen 280 ezer forintba került)

Még a vezérlés hátravan.
Továbbá a váltóbowden meglett zsírozva, mivel elég akadozva/darabosan váltott, most már csúszik mint a vaj.

Ez a komplett szervizelés 406.000 Ft-ba került, és kapott mellé egy bosch szervizkönyvet. Minden más alkatrész a szerviz szerint kifogástalanul működik. Az ár ezért lett ennyi, mert a szerviz szabad kezet kapott és azokat cserélték amiket ők szükségesnek találtak, a legjobb minőségben.

 
>> EgyébLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-07-02

Eddig szinte eseménytelennek mondható ismerkedési szakasznál tartunk, az akku kissé tekerhetne acélosabban, a télen ebből akku csere lesz. A kopogó futóműhangot lokalizáltam, hála a fogarasi úti tecsó markáns fekvőrendőrének, biztos, hogy jobb elölről származik.
A fényezésen található madárürülék nyomokra egyenlőre egy komoly polírt+waxot szánok, amelyre augusztus 2.-ra kaptam időpontot, addig marad a sűrű ellenőrzés, madár ürülék eltávolítás.
A kettős tömegű csere és a váltó felújítás is tolódik, egyenlőre bőven az élhető szinten belül van a probléma, maximum az érzékeny lelkemet bántja. Az autó álomszerű, megy mint az álom, kényelmes, csendes. A bejegyzés apropója, hogy beugrott a neve végre, mivel eddig minden járművemnek volt, így megtörtént a keresztelő, az új családtag neve Angelo. Ámen:)

 
>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2018-07-02

Nagyon zavaró morgó hang jelent meg. Bal első csapágy, és jobb első felső lengőkar cserélve.

 
>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2018-03-10

230 ezer kilométernél érett meg végleg a csere, mert már nem éreztem biztonságosnak, hogy 4-ben előzve már megcsúszott a kuplung. Kettős tömegű lendkerék is lett cserélve, mert együtt érdemes. Jó darabig nem lesz gond vele.