Blog
Picit megmozgattam a kerekegyházi bekötő úton. Kanyar nincs. Utána Ágasegyháza felé a szokott bekötőig. Két kanyar oda, két kanyar vissza. Repült.
4 valamirevaló kanyar/45km. Eszembe jutott a felvideki túra - nem véletlenül.
35.270 km-nél olajcsere
Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30
+ gyári olajszűrő és új leeresztő csavar
Hátsó fékbetétek cseréje, kézifék bovden csere!
A legtöbb Nagy Túra első napja a távolságról szól: Minél gyorsabban minél messzebbre.
A mai kicsit más lett. A terv szerint a Garda keleti partjáig kell eljutni, belefért egy kis kitérő.
A csomagolás során sikerült elérni amit eddig nem. PHuBi az idén először tudta magával vinni a pótkerekét!
730 km és 9 és fél óra lett a tervezett menet, ami a gyakorlatban 10:34 lett.
Lienz felé már többször is mentem, most nem a szokásos úton hanem a 2.052 , magas Staller Sattel felé vettük az irányt. A hágó érdekességét az adja hogy az olasz oldal változó irányú. A lámpa egész órától - óra 15 percig Olaszország irányába engedi a forgalmat, óra 30-tól 45-ig visszafelé. Így nem volt mindegy hogy mikor érkezünk. Próbáltam úgy időzíteni hogy legyen idő előtte még enni egyet. Sikerült is 11.26-ra odaérni. (Később az olasz oldalon látott éttermek alapján jobb lett volna ott enni.)
A határ előtt még az osztrák benzinnel teletöltöttük PHuBi tartályát. (3.kép) 38,59 liter 497,4 km-re, ami 7,76-os fogyasztást jelent. Nem rossz :-)
A határ előtt, a terv szerint megebédeltünk. (4-5. kép)
12:02-kor léptük át a határt.
Az út keskeny (emiatt egyirányú) és csodaszép volt! A hágó volt a legmagasabb pont az idei túra során.
Tovább haladva elértük az autópályát, majd arról lehajtva a St. Giovanni hágót. (8.kép)
A Garda-tó északi csücskén találtam egy kilátót a tóra. (9.kép)
A szálloda (Hotel Ristorante Miralago) talán a tó legszebb kilátást adó helye volt. A szoba a "semmi" felett hihetetlen volt, a korábbi elképzeléseinket is messze felülmúlta.
A napot egy (kettő) igazi olasz pizzával zártuk. (11.kép)
Újabb év telt el, ideje volt felkeresni a Formontos szervizes csapatot, hogy megejtsük a szokásos cseréket, Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj, levegő, pollen és olajszűrő.
Kapott egy kis Paraflu fagyálló utánpótlást, meg a fékolaj cseréje is most vált esedékessé (Tutela Extreme HT). A végére maradt a klíma fertőtlenítés. (22500 km.)
Egy kicsit elfelejtettem blogolni...
2021 október:
2db bontott, repedt füles ködlámából sikerült kimenteni alkatrészeket (foncsor, üveg) és ezekkel rendbe sikerült rakni a 146-os gyári ködlámpáit. (Az egyiken berepedt az üveg, a másik üvegét meg még a múltban tákolta meg valaki valami gagyi üvegessel vágatott üveggel). Most tök jó állapotban van a két ködlámpa. Persze apró kőfelverődés van rajta, de hát ez ilyen.
2021 december:
Gyömrőn újra lett foncsoroztatva a donor első lámpa belseje. Később kiderült hogy az autóban lévő lámpa még nem volt túl vészes állapotban, de persze az állító baszok el voltak törve.
A donor lámpában ezt már valaki sufni módon orvosolta keményfadarab+csapágygolyó hozzá hegesztett csavar kombóval. Az elején jót röhögtem rajta, a végén meg felhasználtam ezt a csodálatos szerkezetet mert nem láttam azt a problémát hogy miért ne lenne jó a későbbiekben. Persze van 3D nyomtatott műanyag, csak kicsit szkeptikus vagyok hogy bírja a meleget meg az éveket a későbbiekben. Jó lesz így. (Igazából 2023-ból visszanézve semmi baja nem lett azóta se a fadarabos megoldásnak. ) A donor meg az alfa lámpáinak alkatrészeiből összelegóztam a legjobb állapotú alkatrészeket. Végül visszaragasztottam az üveget ha jól emlékszek Sika 710-es ragasztóval, ez szétszedhető a későbbiekben is ha kell.
Végeredményben nagyon szép éles vetítési képe lett a lámpáknak aminek rendkívül örülök. Kb ilyen lehetett új korában, ráadásul továbbra is HELLA lámpa van benne így, és nem utángyártott.
2022-2023:
Egyéb projekt elfoglaltság miatt hétvégi autó státuszban volt az alfa, havonta 1-2 szer mentem vele, tette a dolgát becsületesen, (persze télen nem látott latyakot...) Különösebb dolog nem történt vele, a kötelező olajcseréken kívül.
2023 augusztus környéke:
Jelenleg gyűjtöm az alkatrészeket és az elszántságot a következő projekthez:
- visszaragasztani az ajtókra a szövetet mert hátul leestek (...pár éve...), elöl csak a lélek tartja.
- Kap vatta új hangszóró rácsokat, évekkel ezelőtt megvettem már a 4 darabot....
- megkenni az összes zárat, meg a központi zár aktuátorokat, mert télen mindig baj van a nyitással, zárással.
- kicserélni az összes gumi fékcsövet. (az egyik hátsó híd előtti cső már nem bizalomgerjesztő)
- szerintem az összes féknyerget is felújítom ha már le lesz róla szedve a cső, örülnék ha műszakin fogna rendesen a kézifék. Meg kapnak egy tisztasági festést.
- Első féktárcsa+betét csere. Amit utoljára beleraktak szerelőnél Rotinger tárcsa + talán textar betét kombó szerintem szörnyű. A tárcsa már vállas, a betét meg mint ha új lenne, a fékhatással se voltam továbbra se kibékülve, néha van fémes daráló hangja van néha meg nincs (persze jól van összerakva, minden a helyén van). Megpróbálkozok majd egy összetartozó EBC tárcsa + betéttel, mert kíváncsi vagyok.
Ja, és decemberben megy műszakira.
Már vásárláskor fület szúrt, hogy rosszak az első ajtóhatárolók.
A bal első ajtóhatárolóval kezdtem, az zavarta a fülemet legjobban.
A csere nem lett volna nagy dolog, ha nem kell az egyik anyát leflexelnem a helyéről, mivel elforgott.
A közeljövőben veszek a jobb első ajtóra is.
Synek barátomtól kaptam egy cápauszony antennát ami az előző autójáról maradt. Nagyon jól jött, mert már gondolkoztunk, hogy mit lehetne tenni antenna ügyben. Már két gyári gumiborítású antennát elfogyasztott valami kedves állatka és évente több darabot venni nem túl gazdaságos. A kapott cápauszony fehér volt ezt egy ismerős gyorsan színre fújta. Elsőként ez került fel, hogy még szépen tapadjon a ragasztó a tetőhöz waxolás elött.
Következhetett a William-től beszerzett hátsó diffúzor. A fent lévő sajnos sérült volt és csúnyán horzsolt is. A lökhárító le lett akasztva és hamar ki is lehetett cserélni.
A szépészeti beavatkozásra a Böle Kft-nél került sor barátom által.
Elsőként B oszloptól hátra kapott egy 50%-os LLumar Stratos prémium fóliát, melyel talán könnyebb lesz átvészelni bent a nyári nagy meleget. Mivel gyárilag sötétített az autó nem szerettem volna túl sötét fóliát, hogy teherautó legyen belőle. Az OFF autónkon is ugyan ez a fólia van és ott nagyon jól bevált már.
A végső lépés egy teljes polírozás volt, ami már nagyon-nagyon ráfért az autóra.
Rengeteg kis hajszálkarc volt rajta és ami még zavaróbb volt, hogy valami fakezű már próbálta korábban a polírozás művészetét az autón de nem igazán sikerült neki és sok helyen hologramos volt a fényezés. Ezek mind eltűntek és most valódi lakkfekete tükör! :) A tökéletes végeredmény érdekében egy teljes Gtechniq Wax bevonatot kapott amire 1 év víz és szennyeződéstaszító képességet ígér a gyártó.
Újabb lépésekkel kerültünk közelebb a kívánt végeredményhez, de azért még 1-2 dolog visszavan.
Mivel a júniusi honosítás csak augusztus 31-ig volt érvényes, ezért megejtettük a műszaki vizsgát.
A vizsgán csont nélkül átment, de mivel rendbe lett rakva az autó a nyáron, nem is számítottam másra.
Másfél hónap alatt közel 2 ezer km-ert tettem bele, ez nálam viszonylag soknak számít, ezalatt nagyon megszerettem az autót.
A 156-os ebbe az időbe csak a garázsban állt, talán gurultam vele 50 km-ert. Kicsit sajnálom, hogy csak a garázsban áll, meglátom mi lesz a sorsa majd.
Km óra állása: 252371 km