Blog

>> SzervizRevitox // Alfa 159 Sedan // 2016-12-21

Nos ez az izzó csere kissé megtréfált. :)
Az istenért nem tudtam kiszedni az izzót több próbálkozásra sem.
Csabi ki sokat segítve még fotót is küldött.
Végül csodák csodájára siker.
A problémám az volt, hogy a kábel rögzítő pofákhoz volt beszorítva és emiatt én azt hittem, hogy belül akad valamiért. Ahogy a kábelt felszabadítottam sikerült.
2 db xenon csere kipipálva.

 
>> Eseménybilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2016-12-21

sötétben egy 90 fokos jobbkanyar szélén nagy gödör. nagy csattanás, utána dübörgés...
megállás, kerék lapos. pótkerék nincs, csak defektjavító... (hogy az a jó...k....a.... annak aki kitalálta...)
mentés...irány a gumis...felni horpadt, gumi jó. Felni görgőzés, gumi vissza...
próba...
valami nem okés, mintha úszna az autó, és a kormányzás sem közvetlen, úgyhogy most irány egy futóműves átvizsgálásra...

tetejében még az ablakmosó is kifogyott. feltöltöm, egyet spriccelek...majd...illa-berek-náda-kerek...az ablakmosó folyadéknak nyoma veszett...2 liter...szóval valahol ereszt...bár tócsa nem volt a kocsi alatt...

 
>> SzervizLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2016-12-20

Egy ideje már nem írtam, ami főleg annak köszönhető, hogy minden rendben van a vassal.
Azért történt pár dolog: sikeresen bőröztettem a kormányt és a váltógombot (igazán profi munkát végeztek, hamarosan csatolok képet is), illetve Ferke elvégezte a szükséges javításokat: Kaptam egy új termosztátot és 4db új izzítógyertyát. Ismét esedékes volt az olaj és a szűrők cseréje,ami meg is történt. Majdnem elfelejtettem, a fékolajat és a váltóolajat is lecserélte. Ez is profi és gyors munka volt (mint mindig). Köszönöm szépen!

Pár napig úgy gondoltam, hogy lecserélem a kocsit egy '59-re, de rájöttem, hogy nem! Még nem :) Sokat foglalkoztunk vele és még alig volt időm élvezni ezt a szuper autót, úgyhogy egy darabig még biztosan marad!

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-12-19

Sikeres műszaki vizsgát tett a bella!

 

Egy hete, ahogy a komolyabb hidegek kezdtek beállni, észrevettem, hogy hidegen elsőre ugyan, de nehézkesen röffen be az autó.
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Beszereztem egy új 72/680-as BOSCH Silver S4 akksit, ki is cseréltem, és az autó pöcc-röff indult, minden hiba a múlté.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-12-19

Kipufogórendszer lefestve és felrakva a helyére, a hangja kb mint egy ezres Suzuki. A törött Bal hátsó kilincs kicserélve az újra, ablakvezető a helyére rakva

 
>> EseményBruca // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-12-19

Még annyit a vásárláshoz hozzáfűznék, a szívem hasadt, amikor belenéztem az autóba, mert olyan szintű koszt, ami benne Volt, hát...régen láttam. Az első dolgom Volt, hogy nekiálltam kitakarítani ott helyben, amit tudtam, de még így is...mind kívül, mind belül bizony egy komolyabb takarítás, mosás, és társai az első dolgom lesz, abban a pillanatban, ahogy elindul a lábán az autó. Szerencsére a kárpit egész jó állapotban van, nincs lelakva, csak éppen a kosz centi vastagon áll benne... :(

 
>> EseményBruca // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-12-19

Alig két hete hogy megvettem ezt a csodát...igen, csoda, mert tulzás nélkül állithatom, hogy aki egyszer Alfás lesz, az az is marad. És hát ugye ez már a harmadik Alfám, és a második Selespeed.

Az autót eleve úgy hirdették, hogy váltóhibás. Igy gyakorlatilag majdnem hogy ingyen adták oda, én meg örültem, hiszen van otthon egy másik -motorhibás- példány. (Nem általam lett az). Azonban hiába vettem meg az autót, 100 km re van tőlem, gondoltam utánanézek, vajon mi lehet a problémája a váltónak, mielőtt az egész komplett váltót kicseréltetem, esetleg feleslegesen.

Nos, az itteni szerelők hogy úgy mondjam ,magas ívben tesznek az olasz Selespeed technikára, mivel hát ezzel ők nem foglalkoznak. (ezt még a szakszervíznél is tapasztaltam korábban)... az előző tulajdonos azt mondta, hogy kiolvasták a hibát, és kupplungot írt ki, de semmi konkrét információt ezen kívül nem kaptam. Ja, igen, az autó ugye hátramenetben van, igy a Motor sem indul, nem lehet kivenni sebességből... Na, ezen gondoltam, lehet segiteni, egy vasrúd segitségével kikupplungoltuk az autót, de ekkor jött a meglepi, a német tulaj még gyorsan magával vitte az aksit az autóból... bikakábellel egy másik autó aksijáról járó motorral, de a bikakábel nem adott elég kontaktot, igy éppen csak annyi áramot kapott, hogy ...picit - egyet forditott az önindítón... Na, hát akkor nézzük mit csinál a kupplung... Azt láttuk, hogy ha a váltok, akkor a kupplung karja mozdul...tehát ez működik, de mivel semmi Sem megy rendesen, a gyenge áram miatt, lehet ez sem, mindenesetre mivel vasárnap lévén, és a németeknél ilyenkor a fű sem nő, és engem szívességből vittek el oda vissza 220 km t, sajnos be kellett érni annyival, hogy egyenlőre marad ott az autó...viszont mivel nekem van egy másik Selespeed váltós 156 os otthon, és karácsonykor megyek haza, első dolgom lesz megnézni, hogy hogyan is viselkedik a kupplung karja ha váltok, mert nekem felettébb gyanús Volt, hogy itt inkább valami elektromos hiba lesz...Reméljük a legjobbakat. De az biztos, hogy amint lábra tudom állítani az autót, az első utam egy magyarországi Alfaszervízbe vezet majd, mert hát kapja meg azt ami jár neki...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-18

Még a parkolóban egy nagy pattanás... :(

Szóval a tetőbontás képei, 2. rész.