Blog
Sikeresen túl van a Drágám egy termosztát cserén :) Végre helyre állt a fogyasztásom és újra meleg van Alfiban!


A story ott kezdődött,hogy Vftsárpi-tól átvettem (20.000),alapozva volt de nem volt színre fújva. Ezért vittem szakemberhez. A fényező elzavart egy műanyagoshoz,hogy ezt így ő le nem fényezi. :)
Műanyagos megcsinálta (4000),most a fényezőn volt a sor.
Elemenként 18ezer.
Most várja a tavaszt, hogy felkerüljön.


Közel 8 év után , elkezdte felmondani a szolgálatot az akksi, így nem vártam tovább, csere egy új akksira 60Ah 500A indító áramú Electric Power került a helyére.
Kihasználva a napos időt, megjárattam ma az autót. Mivel nincs kizárva, hogy az időjárás rosszabbra fordul, ezért mielőtt visszaálltam volna a garázsba, előtte még lemostam, felkészülve a téli pihenőre.



Az utóbbi időben eléggé beástam magam a halogén izzók világába és sok videó megtekintése, valamint tesztek olvasása után döntöttem a Philips White Vision +60% mellett. Teljesen jó döntést hoztam. Hófehér fénye van (4.300K), és sokkal jobban látni vele éjszaka. A távolságiba is ilyen kerül majd. :)
Az autóval vásárolt téligumikból egy kukás volt.Hosszas töprengés után hogy ezt pótoljam vagy vegyek egy uj garnitúrát az új melett döntöttem.A gumisom beszámolta a régiekböl a használhatóakat,így kapott 4 új kingstar winter télit.
Olaj. 5 liter, Selenia 10 W-40 20K.
Alig kellett.
185169 km
Közeledtem a 15ezres csereperiódushoz, ezért lecseréltem az olajat. Hanyagoltam most a Seléniát, mert sztem nem jó ár/érték arányú olaj. Fuchs Titan Supersyn 5W40 került bele. Protec motor beltér tisztitóval átöblitettem a motort a régi olajjal, gyorsan kitekertem a leeresztőt és hagytam jól kicsöpögni, leszedtük a régi szűrőt (2en). Fel az új szűrő, be az új leeresztő csavar (gumibetétes alátéttel), be a friss olaj Protec Nano motorvédővel. Service interval reset: 113900 km.
Olaj 9ezer, szűrő 1100, csavar 1600, tisztitó 2500, nano 2500. Lehet hurrogni, h miért nem cseréltem 10k km után az olajat. Mert zömmel gyorsforgalmi úton használom a kocsit és 10km alatti útra be sem szoktam inditani! Ezért...
2 hete felraktam az "új" téligumikat is. Yokohama W-drive. Oldalfalait lemostam, Autoglym gumiápolóval (szilikon mentes) befújtam, a tojástartós disztárcsákat lemostam. Kerékcsavarokat nem húztam meg ész nélkül, találomra igyekeztem nem meghúzni 120Nm-nél sokkal többel.
Elháritottam a mélynyomó puffogó hangját. A levegő túlnyomás kiengedő rácsot megkohendáltam bandázsszalaggal. A mélynyomó ugyanis a gumi lapokat ütemesen a rácsnak verte, és az adta az idegesitő puffogó hangot. sajnos ki kellett venni hozzá a ládát és levenni a hátsó lököst is.



Olajcsere ismét.
Km: 171745
XADO 20104 10W-60 SL/CF 4+1L 14850+4003FT
UFI 27.366.00 * levegőszűrő 2935FT
MANN-FILTER W712/16 * *SZ 2168FT
Support:3K

Hidegindítás után elkezdett rettenetesen búgni a szervó. Már alaphelyzetben is durva hangja volt, ami terhelve fokozódott. Aztán pár km után elhallgatott. CarTársak az alacsony folyadékszintet tippelték, megnéztem valóban a min. alatt volt 1 centivel.
Vettem 1L Tutela GI/R-t, mivel ez a gyári és szinte biztos hogy nem volt még cserélve.
Egyelőre csak utántöltöttem, csere majd valamikor...