Blog

Frissites: Felhivtam Csorit, hogy nincs-e valami tippje arra, hogy az auto magatol kezdje el a regeneralast... Volt neki, menni kell az autoval es kozben torolni belole a hibat es akkor elobb vagy utobb elkezdi... kb 7-8 hiba torles es neki allt regeneralni 90%-os eltomodotsegnel, 15%-os lett a tisztitas vegere... Koszonom Csorinek a tippet, ezer hala!!

Péntek reggel még minden ok, délután indulás haza hallom, hogy kifúj... Menni kellett a kocsival hétvégén is de csak kb 1500-1800 fordulat kozott hasznaltam, vasarnap bedobta a motorhibat... Ma kicserélték a csövet, motorlámpa még mindig világit, részecskeszűrő eltömődött... kb 1 percig van meg az erő onnantól elveszi.... Most a héten meg megjáratom hosszabb távokon aztán ha nem javul, akkor repul belole a dpf meg az EGR.

Csere: 123700 km

 
>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-11-22

Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-22

A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)

a 17-es felnik a nyomtávszélesítőkkel kiegészítve, új csarokkal felkerültek a helyükre, immerán jöhet a cudarabb idő is

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-11-23

A mai nap meló után elvégeztem..... Kicsit bátortalanul álltam neki mert nemrég volt bent egy 156-os Alfa nálunk szintén ezzel a gonddal. Elnézve annak a cseréjét elég nagy macerának tünt. Nos kellemeset csalódtam :-)
Az egész nem tartott tovább 25 percnél. Összesen 10 csavar és 2 cső, ennyit kellett leszedni és már lent is a fedél. Leszedés után konstatáltam, hogy valaki már meg kente egy kis pasztával valamikor. Régi tömítés ki az új pedig szépen a helyére. Reméljük most egy darabig megint rendben lesz eme alkatrész.
Tipusa: Elring 199.040

Km: 284.146

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-11-22

Mikor megjött az agymenésem, hogy téli kerékké változik az eddigi nyári 17-es Selespeed, sejtettem hogy lavinát indítok. TZoli cartárs figyelgette nekem a netet, és a wilhabenen nagyon hamar ráakadtunk kihagyhatatlan áron egy garnitúra 18-as sokküllősre. Mivel két nyári gumim maradt csak használható, nem ragaszkodtam a 17 colhoz, így gondoltam le is csapok rá. Jött a kérdés Zolitól, még mindig a kiült szarokban utazgatunk? Mivel nem törődtem még az ülésekkel, így igen volt a válasz, mire küldött egy másik linket egy szövet Sportpackos ülésszettről. Pár nap alatt le is zongorázta nekem az egészet, Weltgumin találtam itt a tatabányai üzletben 4 Infinity Ecomaxot, szintén nagyon olcsón, így már megvan minden, már csak a felnikkel kell kicsit törődni és készen is állunk tavaszra. Illetve mivel az új ülések nem oldallégzsákosak szemben a régiekkel, át kell vágnom az agyát, hogy azt higgye van légzsák. Remélem rövid időn belül ez is meg lesz. Ölöm é bódottá :)

 
>> EgyébCsizi159 // Alfa 159 1.9 JTDm 8V Progression // 2016-11-22

Apránként elkezdem az új családtag szépítgetését! A beltérrel nincs is semmi gond nagyon megkímélt, kivéve a váltógomb tetején lévő műanyag ami igen megkopott! Láttam hasonlót ugyancsak 159 ben! Tapétavágóval szépen lehámoztam a maradék festékréteget, majd csiszolás, és végül a festés!

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-22

A legjobban ez zavart az autón. Az eleganciáját lerombolta az a karbonfóliára ráapplikált jelvény, ami mellesleg 90 fokkal elfordítva volt felragasztva. Ez, így, a cseppet sem helytálló Pininfarina felirattal inkább gúny.
A fólia alatt kicsit megkopva, lepattogzott fedőlakkal ugyan, de ott az eredeti büszke címer. Most visszakapta. Aztán ha nyáron kiszívja a nap a színeket és még jóban leszünk, akkor kap szép újat.

 
>> SzervizBalázs59 // Alfa 146 1.6TS Special Edition // 2016-11-22

Sajnos mint tudjuk az olajteknő nem egy védett helyen van az autó alján és sikerült kitörni belőle egy darabot, így szegénykém kivérzett, Szerencsére egy alfás szerelő előtt történt a baleset így egyből kezelésbe is vették.
Karter hegesztés
Olaj és olajszűrő csere
Olajleeresztő csavar és tömítés csere
Kipufogón volt egy lyuk, befoltozták

Az előző olajcserénél láttam, hogy a bölcsőt szétrágta az idő vasfoga, így az is cserélve lett.

 
>> SzervizTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2016-11-22

Már régóta kijelezte a vas a hibakódot, hogy az izzítógyertyák nem elérhetőek. Multiméterrel kimértem, a második hengerhez tartozó volt kuka. Gondoltam, még a hidegek előtt illene kicserélnem, de akkor már mind a négyet. Forgalmi alapján lett rendelve 4 Champion gyertya, 3500 volt db-ja. A helyi Leier szervízben szerettem volna megcsináltatni, de mivel a hibakód olvasásán kívül azt sem tudták megmondani, hogy egyáltalán a gyertya rossz-e (amit én otthon 10 perc alatt megnéztem), meggondoltam, hogy rájuk bízzam a gyertyacserét. Végül is másodmagammal otthon álltam neki.
Előtte nap délután befújtam a gyertyák tövét csavarlazítóval (miután hosszas keresgélést követően egyáltalán megtaláltam őket:-). Másnap, miután kellően felmelegítettem a motort, leszereltem az egr-t, két okból is jó ez. Ki tudom tisztítani és könnyebb a 3-4 hengerhez hozzáférni. Pici krova + hosszabbító + csuklós fej + hosszú 10-es dugókulcs segítségével és egy ima mormolásával megpróbáltam meglazítani. Picit nagyobb erő kellett hozzá, mint egy átlagosan meghúzott 10-es csavar oldásához, de szépen megindultak! Fél fordulat ki, negyed vissza és simán kijöttek. Levegővel kifújtam a fészkeket, majd mehetett vissza az új, DE NEM! A kapott gyertyák jóval rövidebbek voltak a kiszerelteknél:( Vissza a boltba, ott megint nézik forgalmi szerint, ezt ajánlja a gép! De ez nem ér be az égéstérbe! gyorsan pár telefon, kiderült ebbe a motorba (939A7000) nem 102 mm-es kell, hanem 109. Ok, 2 nap múlva megjöttek, ezek most BOSCH gyertyák, így 4100 volt db-ja. A visszaszerelésnél kaptak egy pici rézpasztát, majd nőgyógyászokat meghazudtoló mutatványokkal sikerült visszatenni. Itt figyelni kell még arra, hogy ha sikerült a gyertyát beleillesztened a fészekbe, az gyakorlatilag egyből elfoglalja a helyét, könnyen bele lehet kapatni a menetbe. Ne tévesszen meg, hogy ha szemből ránézel, akkor egy picit jobbra dőlnek. A meghúzásnem kell túlzásba vinni, érezni, mikor jó. Remélem segítettem, ha ilyen munkában gondolkodtok:-)