Blog
2 db majdnem tökéletes állapotú, gyári fényezésű 612/A sárvédő felszerelve, küszöbspoiler leszedve, újraragasztva úgy, hogy 1mm hézag van a küszöbtől :-)
Frissites: Felhivtam Csorit, hogy nincs-e valami tippje arra, hogy az auto magatol kezdje el a regeneralast... Volt neki, menni kell az autoval es kozben torolni belole a hibat es akkor elobb vagy utobb elkezdi... kb 7-8 hiba torles es neki allt regeneralni 90%-os eltomodotsegnel, 15%-os lett a tisztitas vegere... Koszonom Csorinek a tippet, ezer hala!!
Péntek reggel még minden ok, délután indulás haza hallom, hogy kifúj... Menni kellett a kocsival hétvégén is de csak kb 1500-1800 fordulat kozott hasznaltam, vasarnap bedobta a motorhibat... Ma kicserélték a csövet, motorlámpa még mindig világit, részecskeszűrő eltömődött... kb 1 percig van meg az erő onnantól elveszi.... Most a héten meg megjáratom hosszabb távokon aztán ha nem javul, akkor repul belole a dpf meg az EGR.
Csere: 123700 km


Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)
A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)










a 17-es felnik a nyomtávszélesítőkkel kiegészítve, új csarokkal felkerültek a helyükre, immerán jöhet a cudarabb idő is



A mai nap meló után elvégeztem..... Kicsit bátortalanul álltam neki mert nemrég volt bent egy 156-os Alfa nálunk szintén ezzel a gonddal. Elnézve annak a cseréjét elég nagy macerának tünt. Nos kellemeset csalódtam :-)
Az egész nem tartott tovább 25 percnél. Összesen 10 csavar és 2 cső, ennyit kellett leszedni és már lent is a fedél. Leszedés után konstatáltam, hogy valaki már meg kente egy kis pasztával valamikor. Régi tömítés ki az új pedig szépen a helyére. Reméljük most egy darabig megint rendben lesz eme alkatrész.
Tipusa: Elring 199.040
Km: 284.146





Mikor megjött az agymenésem, hogy téli kerékké változik az eddigi nyári 17-es Selespeed, sejtettem hogy lavinát indítok. TZoli cartárs figyelgette nekem a netet, és a wilhabenen nagyon hamar ráakadtunk kihagyhatatlan áron egy garnitúra 18-as sokküllősre. Mivel két nyári gumim maradt csak használható, nem ragaszkodtam a 17 colhoz, így gondoltam le is csapok rá. Jött a kérdés Zolitól, még mindig a kiült szarokban utazgatunk? Mivel nem törődtem még az ülésekkel, így igen volt a válasz, mire küldött egy másik linket egy szövet Sportpackos ülésszettről. Pár nap alatt le is zongorázta nekem az egészet, Weltgumin találtam itt a tatabányai üzletben 4 Infinity Ecomaxot, szintén nagyon olcsón, így már megvan minden, már csak a felnikkel kell kicsit törődni és készen is állunk tavaszra. Illetve mivel az új ülések nem oldallégzsákosak szemben a régiekkel, át kell vágnom az agyát, hogy azt higgye van légzsák. Remélem rövid időn belül ez is meg lesz. Ölöm é bódottá :)






Apránként elkezdem az új családtag szépítgetését! A beltérrel nincs is semmi gond nagyon megkímélt, kivéve a váltógomb tetején lévő műanyag ami igen megkopott! Láttam hasonlót ugyancsak 159 ben! Tapétavágóval szépen lehámoztam a maradék festékréteget, majd csiszolás, és végül a festés!




A legjobban ez zavart az autón. Az eleganciáját lerombolta az a karbonfóliára ráapplikált jelvény, ami mellesleg 90 fokkal elfordítva volt felragasztva. Ez, így, a cseppet sem helytálló Pininfarina felirattal inkább gúny.
A fólia alatt kicsit megkopva, lepattogzott fedőlakkal ugyan, de ott az eredeti büszke címer. Most visszakapta. Aztán ha nyáron kiszívja a nap a színeket és még jóban leszünk, akkor kap szép újat.


Sajnos mint tudjuk az olajteknő nem egy védett helyen van az autó alján és sikerült kitörni belőle egy darabot, így szegénykém kivérzett, Szerencsére egy alfás szerelő előtt történt a baleset így egyből kezelésbe is vették.
Karter hegesztés
Olaj és olajszűrő csere
Olajleeresztő csavar és tömítés csere
Kipufogón volt egy lyuk, befoltozták
Az előző olajcserénél láttam, hogy a bölcsőt szétrágta az idő vasfoga, így az is cserélve lett.