Blog
Multhéten beszerelésre került két első alsó lengőkar, sokat javúlt az út tartás de még mindig bizonytalan valamiért föleg az út bordákon. Ez már csak jövőre lesz ki deritve. Viszont futómű javítás után ismét rángatni kezdett. Lassan megőrit ez a hiba. Ráadásul pár napra csak úgy magától megszünt. Aztán eszembe jutott hogy a múltkori javításnál a turbo vezérlő vákum szelepet kifujkáltam, és ugye jó is lett egy darabig, de mivel több mindent csináltam így nem tudtam mitől lett jó. Ma kicseréltem a szelepet és eddig úgy nézki jó lett. Jólmegy és nem füstöl.Nagyon jól megy... 😀
Dec 22.-én megállt a Hungária közepén.
Szállítás a szervizbe (D.Z. Tuning and service), majd karácsony kocsi nélkül.
Mint kiderült:
- vezérlés ugrott
- oka a feszítő halála
- szelepszárak törtek
- akksi végét járja
Javítás:
- új vezérlés
- szelepszárak csere
- akksi csere (Exide 77 aH)
Megjöttek a 18-as nyári papucsok, tavaszig majd rákerül a nyári aluszettre.
Remélem tudja majd a jelölt értékeket, mert az alapján egész pofás.


Karácsonyi családlátogatás alkalmával az M7-es autópályán kaptam egy kavicsot a szélvédő jobb felső sarkába. Akkor még nem is látszott rajta semmi. Hazafele azonban elkezdett repedni és hirtelen lett rajta egy kb 20-25cm-es repedés. Ezekben a hidegekben ennek nem nagyon örültem mivel a reggeli indulás elött szoktam melegíteni az ablakot és ahogy a reklámban is mondják "pakkk" nosza fel is hívtam a kárglásszos embereket akik azt mondták szívesen meg csinálják potom 110 Mátyásért..... Na pfffff kicsit sokaltam az árat így hát körbe néztem a piacon meg itt az Amoren is kértem tanácsot.
Végül a Pilkington volt a befutó. Nagyon kedvesek voltak és 33 Matyásért el is vállalták.
Volt nekik gyári minőségű saját márkás üvegük illetve lengyel utángyártott. Én a gyári mellett döntöttem....
Külömbség a minőségben rejlik mondát itt a szakik. Az utángyártott más összetételű és lehetséges benne apró kisebb eltérés az ívekben.
Nagyon kedves volt mindenki a srácok tették a dolgukat látszólag nagy hozzá értéssel. Mindent össze vetve csak ajánlani tudom őket mert korrektek voltak.






2016.12.22-én elértük a 47.000 km-t.
Utána számoltam, hogy hol is állok az Alfás km-ekkel
Összesen: 834.564 km és 9.100 Alfás nap
Mióta megvan a Spider, minden nap duplán számít :-))
146 1,6TS - GWJ 593 - 182 500 km - 1.453 nap
147 1,6 TS Distinctive - IUX 710 - 127 000 km - 952 nap
156 1,6 TS Distinctive - JNN 820 - 54 000 km - 308 nap
156 SW 1,9 M-JET Dist. - KMW 012 - 183 805 km - 1.454 nap
Spider 2,0 TS - LA 547H/LHU 600 - 48 782 m - 2.730 nap
159 2.0 mjet - LUX 640 - 190 700 km - 1.807 nap
Giulietta 2,0 JTDm2 TCT - NCZ300 - 47 777 km - 396 nap


Ma megérkezett az Allianz-tól a 2017-es szerződés.
23 868 Ft-lesz adóval. Az összeg át is lett utalva.
Várjuk a zöldkártyát....
Mai nappal nevemre került a Q4! Fülig ér a szám!!! :D
89050 vagyon szerzési illeték
12000 törzskönyv, forgalmi
8500 új rendszám



A régi kiült ülések helyére sikerült igen jó áron egy Sportpackos garnitúrát hozni, ajtókárpitokkal együtt. Már jó ideje ki is cseréltem. Egy probléma volt, hogy a régi ülések oldallégzsákosak voltak, az új pedig szép, deréktámaszos, combtámaszos, stb. de légzsák nélkül. Így persze a műszerfalon egyből jelezte a lufit. Kis utánajárás, kérdezgetés után jött a válasz, 2 ohmos ellenállás a helyére és jó is. A régi ülésnek levágtam a csatiját, azokból úgyis szék és kanapé lesz a garázsba, és arra ráforrasztottam az ellenállást. Egy önálló fekete kábel van, az a test, a csati másik felében levő két kábelre kell az ellenállás, rádugtam, TZoli törölte a hibát, felkötöttem az ülések aljára a vezetékeket és kész is. Már nem emlékszem a pontos összegre, de fillérekből meg van. További jó hír, hogy semmi más hibaüzenet nem volt :)
Itt nem úgy jött az összeszokás, mint anno a 146-nál. Abba, miután kifizettem, Siófokon beültem, 10 perc múlva előzgettem a sort, 170 fölé küldtem egyenesben. Beszippantott, átvette az uralmat és így is maradt 9 évig.
A 159 más. Amikor megláttam képekről, már éreztem, hogy kell. Ha ránézek, ha bele ülök, tudom, hogy nem cserélnék semmire. Ez a külső.. ez a belső... ilyen elegáns 159-et nem is láttam még. Mégis inkább féltem tőle...
Az első utamon egy tisztességes padlógázig sem jutottunk. Csendben, nyugodtan hazahozott. Az első budapesti utamon is addig jutottunk, hogy autópályán egyszer 170-ig felgyorsítottam, aztán visszaálltam az utazótempóra. Valahogy vegyes érzelmek kavarogtak:
Gurulok csendben az M3-mason. Hiszen pont erre vágytam. A pihentető, nyugis autózásra, hogy ne vigyen "bűnbe" az autóm. De hol az élmény? Megyek 150-nel a belsőben, hallgatom a zenét, nem fáradok. Tudom, ha letaposom, akkor elrugaszkodik. De minek? Jó így, csendben 150-nel. Mindenki kisorol, elengednek. Igazából jó. De...
Aztán jött egy utam Törökszentmiklósra, hazafelé hatalmas köd. Akkor először megéreztem a nyugalom mögött azt, hogy mit is nyújt ez az autó. A tejfel ködben pontosan tudtam, hogy még akár előzhetek is. Akkora ereje van, hogy pont ennyi látótávolság elég neki. És nem emelkedett a pulzusom, nem öntött el az adrenalin. Egy adódó vészhelyzetben sem. Az autó nem engem uralt, hanem a helyzetet. Mint egy higgadt profi, csinálta a dolgát én meg nem győztem ámulni. És otthon ismét pihenten, nyugodtan szálltam ki. Ekkor már úgy néztem rá vissza, ahogy egy Alfa megérdemli. Ez szép volt..
A második pesti utat már vártam. Akartam, hogy vigyen egy kicsit. És tudtam, hogy most Csobánka fele kell mennünk. 2009-ben vezettem egy gyönyörű piros Ti-t a Zemplénben és jól emlékszem, hogy akkor ott azt mondtam, hogy egyszer kell egy. 7 évre rá itt ülök a sajátomban és várom a pillanatot ami emlékeztet hogy miért is akartam én Ti-t. Csak a lelkesedés volt akkor túl nagy? Aztán elértünk Csobánkáig, elhagytuk a falut, finoman megnyomtam a "sport" gombot és jött aminek jönni kellett.
Egész elképesztő. Így már rémlik, hogy miért is akartam én Ti-t. Továbbra is minden pillanatban a biztonságérzet a meghatározó, nincs az a brutális adrenalin fröccs. De minden megvan ami egy irreális, fizika határait feszegető autózáshoz kell. És bármeddig. Nincs fáradás, nincs olyan, hogy jó, elég volt ez a pár kanyar nehogy baj legyen. Ezt érezni kell mindenkinek aki kicsit is szeret vezetni. Azt, hogy ez az autó mennyire tudja, mennyire ki vannak tolva a határai. Egy pillanatra sem rémít meg, úgy sodródik, gyorsít, fékez a vizes kanyargós aszfalton, hogy közben nincs dráma.. csak elképesztő tempó.


1
543
Fórum
Friss topicok
- Junior
- Spider
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Virtuális Romeo
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10