Blog

>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-11-17

Kiégett a bal első helyzetjelző. Sajnos nem sikerült kicserélnem, így szervizbe kellett vinnem. Ha már ott volt, megemlítettem a még mindig létező nyikorgást.
Mint kiderült, a jobb hátsó kopott fékbetét és az elfáradt féktuskó volt nyikorgó hang forrása. A féktárcsát is cseréni kellett.
Ezen kívül a kormány gömbfejek is cserére szorultak.

Költségeim:
- Izzócsere: 8000 Ft
- Két hátsó féktárcsa: 42000 Ft
- Két hátsó fékbetét (ATE): 15400 Ft
- Két féktuskó 25000 Ft /db
- Két kormány gömbfej: 18600 Ft
- Két axiál: 19200 Ft
- Futómű állítás: 9000 Ft
- Munkadíj: 32000 Ft

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Update: Cseréltem gyárira!

Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.

Ideiglenes csavarral pótoltam.

Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.

A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-11-19

Eltelt újabb 10 ezer km, igy eljött az ideje az olaj és szűrők cseréjének. Rutin feladatnak indult, de ugye nem másnaposan kell nekiállni és akkor könnyebb a feladat :D

 
>> SzervizCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2016-11-20

2016.11.16.
Km: 148747

Egy ideje előjött a motor hibakód visszajelzés. Motor teljesítményben nem vettem észre jelentősebb változást, néha csekély alapjárat ingadozás hideg motornál előfordult. A hibakód kiolvasás az EGR működési hibát és a részecske szűrő nyomáskülönbséget mutatta. Nyilván a rendszeres rövid utak miatt fokozódott korom lerakódás. Már érett az EGR tisztítás betervezése, de közbejött egy másik akut probléma is. :( Reggelre hatalmas tócsa fogadott a gép alatt. A hűtővíz tartály szinte üres volt. A kupakot letekerve a tartályból kiszökött némi nyomás a víz szint a minimum értékig visszaállt. A motort indítva a víz ismét lassú süllyedést mutat - nem jó jel! :( Henger fej gyanú erős, de irány a szerelő!
Jó hír, hogy "csak" a termosztát ház adta meg magát, az alu könyöknél egy repedés mentén szivárgás alakult ki - csere.
A csere mellet sor került az EGR tisztításra is.
A részecske szűrő egyenlőre érintetlen maradt, a hibakód eddig még jött vissza. Talán így is marad! :)

 
>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2016-11-20

Olaj + szűrők cseréje 177.777km-nél
következő: 187.777

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-11-20

Már lassan egy éve hordtam a kesztyűtartóban a szintjelzőt. A kocsival egy időbe vettem. Sok blogot megnéztem hogyan kell. Aztán nekiláttam. Persze a lökhárítót nem tudtam levenni a toldat miatt. Így kellett rá fúrni egy lyukat. Aztán mikor levettem akkor láttam hogy az én tartályom sokkal kisebb mint amit idáig láttam ráadásul helye sincs a jeladónak. De a vezetek legalább ott van. Így fúrtam a tartályba egy lyukat a jeladónak. Annyi előnye van így én állítottam be a szintet mikor jelezzen. Csináltam egy proxi rendezést mert nem akart működni. Aztán utána jó lett. Ha tudtam volna hogy létezik nagyobb tartály vettem volna azért hozza.
Meg ha már le lett véve a lökhárító beállítottam a bal elejét a lámpánál, mert mindig kibújt a sarkánál az a pici pöcök aminek pont az lett volna a feladata, hogy a helyén tartsa a lökhárítót. Most végre jól áll.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

Az autót már hibás csapággyal vettem, tudtam róla. Elugrottam Marklarhoz egy bontottért. Adott is, de a jobb hátsó traktus szétszedése után derült csak ki, hogy nem egyformák. Ám szerencsére eszembe jutott, hogy korábbról van nekem eltéve hátsó lengőkar... szerencsére azon pont ugyanolyan és remek állapotú csapágy volt, így az került fel a rossz helyére.
Azt hiszem a képek magukért beszélnek. :)

Mindeközben fény derült arra is, hogy nemsokára fékfelújításba is kell kezdenem.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

Kicsit csordogált az olaj... a képek láttán nem is csodálom. Viszont valaki túlságosan is megtépte a csavarokat... gondolom így próbálta ellensúlyozni az olaj szökését... kár volt... az egyik csavar elfáradt...
Új tömítés a helyén.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

A minap esőben észrevettem, hogy a jobb első ajtón, a hangszórónál csorog befelé a vizecske... úgy kicsikét... finoman... settenkedett. Ajtókárpitot leszedve konstatáltam, hogy az ajtó cserés volt, ez nem is különösebben érdekes, de nem volt benne védőfólia. Ablakemelőt kikaptam, ha már kint volt kicsit átnéztem és frissítettem a zsírzását, majd fóliát beapplikáltam, minden vissza és kész. :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

A csomagtér ajtó körül, a zár felé elég nagy helyen szanaszét volt a gumitömítés és emiatt beázott. Plusz valamiért fentebb volt állítva a zár füle is és így fent is rés keletkezett, ahol szintén beeresztette a vizet. Az alsó részen tömítőgumi csere és zár beállítás után egy csepp víz sincs sehol... belül. :)