Blog
Hidegindítás után elkezdett rettenetesen búgni a szervó. Már alaphelyzetben is durva hangja volt, ami terhelve fokozódott. Aztán pár km után elhallgatott. CarTársak az alacsony folyadékszintet tippelték, megnéztem valóban a min. alatt volt 1 centivel.
Vettem 1L Tutela GI/R-t, mivel ez a gyári és szinte biztos hogy nem volt még cserélve.
Egyelőre csak utántöltöttem, csere majd valamikor...
Közel egy év és elment egy új tulajhoz ,az asszony megsiratta, az első alfa volt amit nagyon bánok, de építkezés miatt kellett egy dobozos , természetesen Fiat Dobló 1.9 JTD lett a választás. Jó utat és sok szép km.-t Blacki! 2016 11.21-én az első vevő azonnal vitte és másnap megköszönte .:)
Több helyen olvastam, hogy a motor elejénél lévő vízcsőben a záró dugó (és szelep) típushibás. Ha fekete műanyag csavart találok benne, akkor azt mihamarabb fémre kell cserélni. Úgyhogy ma ellenőriztem, de szerencsémre fém csavar van benne.

Bal hátsó elektromos ablak kapcsolója egy ideje már nem volt az igazi, de most végleg megadta magát. Túrtam kicsit a garázsban és szerencsére találtam is egy kapcsolót.
Gyors próba, ez tökéletesen működik.
Kicseréltem, és az élet megy tovább :-)



Nemrég voltam egyik havernál hogy kössük gépre a kocsit nézzük meg mit ír mert hidegen dadog . Hát irt is . Lambdaszona fűtés szakadás , és lambdaszona nyitott áramkört irt . Így hát el is ballagtam az Unix hoz hogy meg vegyem de ha már ott jártam vettem egy termosztátot is mert a víz nem ment fel 90 fokig , csak városban.
A. Csere zökkenőmentes volt miután a csöveket leszedtem róla csupán 2 db 13 as fejű csavar fogja . Régi ki új be es máris 90 fokra szegeszték a mutatót . :) öröm es boldogság mert végre nem fázok ;)
A lambdaszona csere is egyszerűnek bizonyult . Csak egy akna kelett hozzá , meg egy 22 fejű kulcs .
Visszakerült a gépbe minimum 50 LE . Remelem hidegen sem fog dadogni.
Lambdaszona : Bosch 21.000 Ft
Termosztát : EPS Facet 11.000 Ft
Km: 258.400









Bejöttek a hideg idők és reggelente mikor inditom a kocsit hallom hogy a hidrotőkék picit csattognak . Hát ezért döntöttem úgy hogy rakok bele Xado revitalizáló gélt . Mikor öntöttem bele picit fura volt mert ilyen pici piros "magok" voltak benne . :) a papírja szerint 1000 km múlva épül be rendesen a motorba . Majd meglátjuk eddig pozitívak a tapasztalatok talán mint ha picit csendesebben járna a motor .
Km: 258.377




Egyik nap feltűnt hogy ha hátra menetet kapcsolok nem csippan a radar ahogyan szokott . De nem is működött nem érzékelte a tárgyakat mögöttem . Pont egyik nap olvastam hogy az átvezetőnél a csomagtartóba megtörnek a kábelek ez típus hiba a 166 nal. Megnéztem és szerencsére tényleg ott volt eltorve a kábel . Gyorsan meg forrasztottam , és láss csodát működik :) ez is pipa




237.000 km
Dayco vezérmű készlet: 27.000Ft
Contitech hosszbordás szíj: 5000Ft
Hepu vízszivattyú: 18.000Ft
+ fagyálló+ apróságok: 6000Ft
Munkadíj: 29.000Ft
