Blog

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-02-20

Sikerült hozzájutnom egy Waeco park radar szetthez. Minden új volt benne csak a radar volt használt benne fura módon. Összedugtam minden működött benne. Volt benne egy no-name park radar, annak helyére raktam be. Kicsit nagyobbra fúrtam a lukakat mert nagyobb volt a szenzor átmérője picit. A kijelző kábelét tetőkárpit alatt fűztem át. Használat során derült ki nem annyira fényesen teljesít. Alacsony dolgokat nem látja (no-name simán látta). Ha a lökhárító sarkánál van egy másik kocsi 45 fokban nem mindig érzékeli (no-name simán érzékelt). Ha merőlegesen van a szenzor az akadályra akkor jó és a távolságot is szépen jelzi a kijelzőn. Most gondolkodom hogy visszarakom a régit, de csinálnom kell alá adaptert mert picit nagyobb a furat. Lehet a használt szenzor hibája , de összedugva jól működött. Ősszességében nem érte meg a csere... Még jó hogy nem került pénzbe nekem mivel új ára ennek 50e ft körül mozgott.
------------------------------------
Update: 1 éve használom. Jó a távolság kijelzés. Kisebb tárgyakat kevésbé érrzékeli.

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2015-02-20

Hosszabb együttlét után megváltam Ufitól. Ok: költözés Ausztriába, hegyekbe, ahol Ufi képtelen a hóban közlekedni hólánc nélkül.
Km-állás: 65350
Ufi ajándékká vált egy apukától a fia 18.születésnapjára. Jogosítványa a fiúnak még nincs. Apukával közöltem, teljesítményszabályzó gombot nem megmutatni.

Ufi szép autó, jó autó, pénztárcakímélő, de nem hegyekbe való.

Továbbiakban a márkától is megválok, tíz évi ragaszkodás után. Egyenlőre az Alfa Romeonak nincs olyan modellje, ami jelenlegi helyzetemnek megfelelne.
Szia Ufi. Szerettelek.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-02-20

Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:

- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)

km állás: 168.840km

>> Tuning és extraZozo85 // Alfa 156 2,4 M-JET 20V // 2015-02-20

Végre sikerült szereznem JTD feliratot Érden a bontóban, nagyon kedvesek voltak és vadásztak nekem hiányzó betűket!
Ezúton is köszönöm :)

 
>> EseményRoben5 // Alfa 159 2.0 Jtdm SW // 2015-02-20

Mikor meg vettem tisztában voltam vele mik a hiányosságok.Így alakult az ár.Motor tartó(hátsó),mind a kettő csere.Ok de az egyik nagyon jóó helyen van.Stabilizátor alatt.Komoly volt.Mindegy,szenvedve de megvolt.Aztán a másik komolyabb a szívósornál könnyezett a hűtővíz.Rendeltem tömítést utána csere.Fél nap ráment mert szinte mindent le ill. ki kell szedni,sok minden útban van.kicseréltem cserébe kaptam folyás mentes motorteret,plusz egy komoly derék fájást.Utána olajcsere,vezérlés csere alap dolgok.Még a váltó olaj csere van hátra.Nagyjából ennyi.

 
>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-05-11

A szíj elmúlt 5 éves, itt volt az ideje a cserének. A két INA vezérlésszett, amik beépítésre kerültek:

530 0225 10 vezérműszíj + feszítőgörgő + vezetőgörgő
530 0347 10 balansszíj + görgő

Egyúttal az ékszíjat is lecserélem:
Contitech 6PK1965 kell bele (a 1962-es is jó, az a 3mm nem számít)
(Mivel Made in UK, úgy gondolom, hogy ez is a Gates gyárából származik.)

Legközelebb minden benzines-alfás legnagyobb barátja, a 55202772 cikkszámra hallgató vezérlésmódosító is sorra kerül. (70ekm-nél még talán korai lenne.)

A TS-ek vezérműszíj intervalluma a legutóbbi körlevél óta 60.000 km / 4 év.
A JTD-knek és a V6-oknak 120.000 km / 5 év.


Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:

Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)


Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco

Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).
A csere után kiderültek, hogy milyen gyártmányúak a gyári cuccok: Mindkét feszítő Litens, ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy ők szabadalmaztatták ezt a kompakt mutatós-rugós feszítőfajtát. Más szavakkal: Több, mint valószínű, hogy az összes nevesebb szett ugyanazt tartalmazza, mint a gyári szett. (INA, Ruville, Gates, Dayco). Én ez esetben abban sem hiszek, hogy a gyári képviseli a legjobb minőséget, mert egy vezérmű-görgőnek egyszerűen nem lehet nagyobb a tűrése, annyira kényes alkatrész.

"A csomagolás a 21. század gyártása..."


A többi vezérléscseréhez szükséges alkatrész:

- szelepfedél tömítés, 4 db gyertyaház tömítéssel: Victor Reinz 15-36616-01
- szelepfedél tömítés, gyertyaház tömítések nélkül (!): Elring 462.713
- szimmering az egyik bütykös tengelyhez: Corteco 12018321B
- szimmering a másik bütykös tengelyhez: Corteco 12015711B
- szimmering a főtengelyhez: Corteco12011839B
- szimmering a balansztengelyekhez: szám jön

Természetesen a szimmeringeket csak akkor kell cserélni, ha valamelyik megérett a cserére.

Tapasztalatok, szerszámok, stb. leírása jön...

>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2015-02-20

A megtett kilométerek után, ismét elérkezett az olajcsere ideje, természetesen a járulékos szűrökkel együtt. Az előző olajcsere óta megtett km: 11.935. A jó idő közeledtével sort kerítettem a két első műanyag dobbetét cseréjére is, amik természetesen gyári darabok. Most már nem kell szégyenkeznem ezek miatt sem! Hogy aztán meddig lesznek sérülésmentesek? A jó ég tudja! Azt hiszem ezek az autó legsérülékenyebb része!

-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia PE WR 5W-30 olaj)

 
>> Egyébpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2014-12-12

Az emberi hülyeségnek nincs határa! No ez engem is utolért, mivel a garázsba történő beállás alkalmával egy picit figyelmetlen voltam és sikerült a jobb első sárvédőt meghúznom! Szokták mondani saját kárán tanul az ember. Úgy hogy jobb első sárvédő javítás, fényezés! Új emblémák (kelgyó és természetesen giurgiaro mester névjegye) felrakása. Szerintem korrekt lett!

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-02-19

Aliexpress-ről vettem 9600.-ft átszámítva. Direkt dupla kamerásat akartam. Elöl Hd hátul Vga minőség. Elsőnek egész tűrhető a minősége , hátsó picit gyenge a képe , de célnak megfelel. Fixen beépítettem. Elöszőr tükör mellé jobbra akartam tenni a páraszenzor főlé. Ott pont nem törölt az ablaktörlő lapát így balra került. Bal oldalt levezettem a kábelt az a oszlopon és bekötöttem gyújtás után. Hátsó kamera kábelét a tetőkárpit alatt vezettem el hátulról. Hátsó ajtó gumi átvezető csatornáján aránylag könnyen átment. Nem volt túl nehéz befűzni. Azért választottam ezt a típust mert pici helyett foglal és nincsenek nagy tartó konzoljai. Így fixen beépítve gyújtás után indul, majd le is kapcsol hozzá sem kell nyúlnom. Napellenzőt lehajtva sincs útban.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 9 hónapot bírt, állandóan kikapcsol furán viselkedik. Keresem az útodját.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-02-19

A történet rém egyszerű lenne, lehetne: vásároltam egy 145 TS fűtésboxot Alexandro-
tól, aki szépen, precízen és gondosan becsomagolta, ahogy ezt mindenki megszokhatta tőle. Még soha nem csalódtam, a tőle vásárolt dolgokban. Mindig kifogástalan alkatrészeket küld. Elvitte a postára és feladta.
A posta "rendkívül jól képzett szakemberei" kezében, viszont érdekes dolgok történhetnek a küldeményekkel, ahogy ez a mi esetünkben is előfordult.

Röviden:
- A csomagnak hétfőn reggel kellett volna megérkeznie (időgarantált üzleti csomag), de nem jött meg.
- Ezt kedd reggel megírtam Alexandronak, aki válaszában leírta, hogy hétfő reggel felhívták, mert nem vettem át(!). Ki sem hozták... Elküldte a csomag azonosítóját, amivel elkezdtem érdeklődni a küldemény után. Azt mondták, hogy mivel nem vettem át(!), hétfőn reggel azonnal a csomagosztályra került (Újpest 1 posta) letétbe.
- Elmentem a csomagért. A csomagosztályon először azt mondták, hogy nem adják oda, mert nincs nálam értesítő... értesítőt viszont nem hagyott a kézbesítő, pedig tudtommal, ha nem találják otthon a címzettet, akkor hagynak. Mellesleg volt otthon, aki át tudta volna venni, ha valóban kiszállítják (talán a doboz mérete miatt nem is volt kedve felvinni a kézbesítőnek)... a csomag érkezése miatt nem mentek szüleim aznap sehova.
Elmondtam az ügyintézőnek, hogy nem hagyott semmilyen értesítőt a "kedves munkatársuk". Az ügyintéző szerint ez nem igaz, hazudok... ezen vitáztunk egy kicsit, de nagy nehezen túljutottunk rajta.
Ezután érkezett a következő kifogás: nincs is ott a csomag, már visszaküldték a feladónak. Itt jegyezném meg, hogy mindez az állítólagos sikertelen kézbesítés másnapján (kedden) történt, a csomagot pedig 10 munkanapig kell őrizniük, mielőtt visszaküldenék a feladónak.
Elmondtam neki, hogy alig 2 órája egy munkatársával már beszéltem telefonon, aki azt mondta, hogy a csomag a postán van letétben. Nagy nehezen, különböző megjegyzések kíséretében nekiállt megkeresni. Megtalálta, átadta. Már akkor megjegyeztem, hogy ez kissé úgy néz ki, mint amit valaki már előttem felbontott.
- A csomagot hazahoztam, bontom ki és örülnék végre, de nem tudok: a benne lévő cuccok szanaszét dobálva, a fűtésbox két helyen is eltörve.
- Valaki útközben valóban kibontotta és szétdobálta a csomag tartalmát. Alexandro lefóliázta a csomagot és a benne lévő alkatrészeket is, ennek már nyoma sem volt... a Magyar Posta "természetesen" mindent tagad, ők nem hibáztak és szerintük mivel nem volt megjelölve, hogy a csomag törékeny, így nem kötelesek óvatosan kezelni.
- Természetesen panaszt tettem, a telefonos ügyfélszolgálaton. Érdekes fordulat, hogy a panaszbejelentés másnapján (szerdán) bekerült a postaládánkba a hétfői dátummal ellátott értesítő. Nem a postaláda alján volt, hanem a szerdán érkezett küldeményeink tetején. A leveles postás minden nap 13 óra után érkezik, így az értesítő azután került a postaládánkba.
- Ezt szintén panaszként jeleztem az ügyfélszolgálatnak és azt is, hogy az okozott kár miatt kártérítési igényem van. Szerintük ez nem állja meg a helyét, mert a csomagot nem a kézbesítő előtt bontottam ki, így akár (a posta szerint) én is eltörhettem...
- Ezekután tájékoztattam az ügyintézőt, hogy mivel sajnos ez nem az első (és valószínűleg sajnos nem is az utolsó) ilyen eset Újpest 1-es postán, levéltitok megsértése, rongálás és lopás miatt feljelentést teszek. Ezzel el is köszöntünk egymástól. Kb. 5 perccel a beszélgetés befelyezése után hívtak Újpest 1-es postáról. Elnézést kértek és felajánlották, hogy egy nekem megfelelő időpontban kiküldenek egy munkatársukat, aki a helyszínen felveszi a jegyzőkönyvet. Péntek 18 órát beszéltünk meg. Kérték (szánalmasan könyörögtek), hogy a vizsgálat lezártáig ne tegyek feljelentést. Ezt nem ígértem meg...
Sajnos én is hibáztam, mert miután úgy láttam kibontották a csomagom, nem néztem meg a tartalmát a helyszínen, az ügyintéző előtt.

Miután elmeséltem a történteket Alexandronak, felajánlotta, hogy küld egy másik fűtésboxot. Itt is nagyon köszönöm neki. Problémamegoldásáról és ügyfélkezeléséről pedig példát vehetne az "óriás" multi.