Blog

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-02-19

Természetesen ha a balos, akkor a jobbos is... és ez volt gatyább állapotban, a korábban említett hangokkal...:( Szerintem ez még az eredeti féltengely volt.

Bontott beszerezve és beszerelve! :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2015-02-19

Szoktam nézegetni a porlasztók korrekciós értékét,ami 1,5-el kezdődött az egyik hengeremnél, és az idő, és km elteltével nőt, és nőtt. Hidegen alapjáraton elérte a +5-ös értéket, valamint a többi értéke is megnőtt értelem szerűen. Ez volt az amikor végre rászántam magam, és egyeztettem Csöri mesterrel, hogy valamit kéne tenni.
Igazából nem tudtam, hogy mindegyik rossz, vagy csak az egyik, és az tolja el a többinek az értékét is, mert ugye a +5 mellé lenni kell -5-nek is, amit értelem szerűen a megmaradt 3- nak kell összedobnia.
Így ki lett véve, aztán fel Fehérvárra, majd másik autó fel Budapestre.
Diagnózis: 3 db tökéletes állapotnak örvend, egy viszont nem igazán finoman szólva, így az cserélve felújítva.
Vissza Fehérvárra, aztán Várpalota, és helyreállt az univerzum egyensúlya. Végre rendbe kerültek az értékek.
Attila kitisztította még a pillangószelepet, meg a környékét is.

 
>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-02-19

Nagyon vége volt már a két felső lengőkarnak illetve be voltak rohadva a kézifék bowdenok valamint már annyira koszos volt a kiegyenlítő tartály ,hogy nem lehetett látni mennyi víz van benne ezért ezek cserélve lettek

Bowdenok :Cofle középső 1037 Ft
Cofle Jobb 2829 Ft
Cofle Bal 2716 Ft

Lengőkar: Frap Jobb 6071 Ft
Frap Bal 6071 Ft

Kegyenlítő tartály:Birth 3555 Ft

Szerelés 14.000 Ft

Az árak bárdi kedvezménnyel értendőek

 
>> EseményBomi // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-02-19

Sikeresen műszaki vizsgán vagyunk túl, a kis Alfa hibátlan, minden gond nélkül vizsgázott. :)

>> Szervizromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2015-02-15

Vasárnap délben a generátor feladta a harcot végleg :)
Már csütörtökön megjött a hangja,gondoltam a jövőhétig hátha kibírja...:)
Hát nem bírta ki...:)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-18

Ma másfél hete, hogy áll az autó. Mióta nálam van még ennyi ideig egyhuzamban nem volt ilyenre példa, de most sajnos muszáj volt.
A turbó megállt, szétszerelés után kiderült, hogy a csapágyazása beadta az unalmast.
video1 video2
Felkerestem egy felújító műhelyt, Pénteken lebeszéltem velük, majd hétfőn nyitásra ott is voltam. Kb. 5 percet töltöttem náluk...(inkább kicserélték volna a komplett közepét, minthogy felújították volna, persze nem olyan határidővel mint ahogy azt az oldalukon hirdetik, még csak alkatrészük sem volt helyben...a többi tapasztalatom velük itt nem részletezem)
Ezek után hívtam Erhard kollégát, aki előbbre felajánlotta, hogy komplett közepet tud nekem intézni. Innen is köszönet érte :) Ma reggelre meg is érkezett hozzá és el is hoztam. Reggelizést követően neki is álltam összerakni. Tegnap volt időm letakarítani rendesen az alkatrészeket, a szívó oldali ház belsejét is szépen sikerült felpolírozni.
"A turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy " , még jó, hogy erre a kis szűrőre is rátaláltam ugyan is igen nehezen tudtam rajta átfújni, így ezt ki is iktattam szépen...
Felhasználtam az új kipufogó sortömítést is amit még régebben vettem egy elszakadt tőcsavar miatt. kisebb pihenőket tartva délután fél kettőkor már indítottam is az autót, ez után hagytam egy fél órát alapjáraton ketyegni... Miután elindultam próbakörre fülig ért a szám az örömtől, hogy ismét úgy megy az autó, ahogy kell :)

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-02-18

Sokat nem bírt ki a piros szín a nyergeken. :)
Gondolkoztam, hogy mit lehetne olyan bordóvá varázsolni, mint ami a felnin van, és arra jutottam, hogy a féknyergek lesznek azok. Vasárnap nekiálltam, letisztítottam, csiszolás, zsírtalanítás, alapfestékkel lefújtam, majd hagytam száradni. Pár óra után fújtam rá bordót, azt hiszem 6 rétegben. Szépen nézett ki. Közben a helyi matricással megegyeztem, hogy hétfőre készen lesz az Alfa Romeo és a Brembo felirat negatívja, így hagytam picit pihenni a színt a nyergeken. Hétfőn nagy örömmel beszaladtam a matricáshoz, elhoztam a matricákat, itthon idegtépő koncentrálás mellett kiszedtem a feliratot és felragasztottam a nyeregre. Még mindig nagyon jól nézett ki, így körbemaszkoltam és lefújtam olyan szürkével, mint amilyen a felni. Kb. fél óra száradás után úgy gondoltam leszedem a maszkolást és lakkozom rögtön. Olyan jól sikerült a maszkolást levenni, hogy a matricával együtt jött a festék is. Nem csak a szürke, hanem alatta a bordó, az alapfesték és még a piros maradéka, amit nem csiszoltam le. Csodálatosan nézett ki. Csak 1 nyergen volt speciális nyeregesték, na ott katasztrofális volt a helyzet. Úgy döntöttem, hogy megy az egész bordóra és nem lesz rajta semmi felirat. Le is fújtam, jobb oldalt szépen ment a dolog, viszont a bal oldali sehogy nem sikerült. A nyeregfestéket mindig feloldotta a hígító és rondán ripacsos lett. Elegem lett, így fogtam a lakkot és ráfújtam a két hátsó, ill jobb első nyeregre. Szép lett. Éjszaka írtam a matricásnak, hogy muszáj B terv, így ha tud, szürkével csinálja meg nekem másnapra az Alfa Romeo feliratot. Kaptam reggel a választ: csak szerdára tudja megcsinálni. Beletörődtem, gondoltam úgyis van még egy nyereg, amit valahogy bordóvá kell "varázsolni". Felhívtam apám, hogy kicsit segítsen be nekem, csiszolja fel a nyerget és fújja le alappal. Közben jött egy mail, kész a matrica. Hazafelé melóból ismét beugrottam a matricáshoz, és kb. ugyanolyan színűre csinálta a feliratot, mint a felnim. Szuper. Hazaérve azonnal ráragasztottam a nyeregre a matricát és lelakkoztam. A bal oldali nyerget apám előkészítette, így nekem már csak bordóval kellett lefújni. Megtörtént, kapott lakkot, ráment a matrica, kapott lakkot ismét. Kész. Tetszik.

Sajnos ma észrevettem egy újabb fújási hibát, amit majd akkor javítok, mikor felkerül a nyári szett, addig így marad.

 
>> SzervizJupiter155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-02-18

Rettentő kerregés után a diganózis: generátor szabadonfutó. A generátort felújították, a szabadonfutót kicserélték, de maradt a kerregés. Megoldás: ékszíjtárcsa. Kicserélték, megszűnt a kerregés. A generátor tényleg rossz volt és a szabadonfutót is cserélni kellett az ékszíjjal együtt (mert a hat fogból négy keresztben szétnyílt egy ponton (Gates)). Az új ékszíjtárcsa és az ékszíj is Dayco.

Költség: 90.000
Km. 169.000

 
>> AutóápolásBarni147 // Alfa 147 ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO // 2015-02-18

Ma volt a lámpák polírozása. Félig kidobott pénz volt. Azt mondták ilyet még nem igen láttak, anyagában repedezett a búra. Nagyobb teljesítményű izzó vagy a lámpamosó a felelős a történtekért szerintem. Mindenesetre egy fokozattal jobb lett a történet de előbb-utóbb lámpacsere lesz.
Leszedtem a sebváltógombot és felújítottam. A szakadt bőrt lehúztam, kapott fekete és karbon fóliát a résekbe pedig fekete szövetet. Piros szövet lehet dobna rajta, ha kezeim közé kerül egy megfelelő, lehet kipróbálom hogy mutat.
Időközben kiderült hibás a termosztát, várom a futárt hogy csöngessen.