Blog

kivonattam még oktoberbe Bykfickét 6 honapra és néha muszály kicsit megmozgatni...:)

 
>> SzervizDida // Alfa 155 2.0 TS // 2015-02-26

Még a HF nincs itt, de addig is.......

>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-02-25

A kocsin eredetileg levő utas oldali ajtón több horpadás is volt, illetve az alja rendesen meg is volt húzva, úgyhogy a bontós gépről 1:1 átraktam az ajtót. Az patent. Viszont a kilincsben levő zárcilinder ugyebár nem a megfelelő volt, igy azt át kellett raknom (hogy tudjam a kocsi saját kulcsával nyitni). A kilincs leszerelése sem 1szerű mutatvány, de a visszarakása egy igazi rémálom. Aki már unja magát szöges korbáccsal csapkodni annak ajánlom szedjen ki és rakjon be 1-1 kilincset mikor unatkozik :)
A zárhengert fedő műanyag kupak leszedése is felér 1 jó torna mutatvánnyal, de ami a kis összekötő rudakat illeti, a kupakba kapcsolódó sárga végű rúd visszarakása varázspálca nélkül roppant nehéz. Ez nem is sikerült, türelmem határán voltam, úgyh csak a piros végűt pattintottam be, ami a kilincs meghúzásakor nyitja az ajtót.
1 kis tuning elem is járt a művelettel:
- frissen fényezett fényes fekete boritás került az ajtó élére, a B oszlop felé.

 
>> SzervizHori // Alfa 147 1.6 TS // 2015-02-25

184000 km után esedékes vezérlés és hosszbordásszíj szett csere.

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

És márciusban műszaki.
Hagyján, sztem gond nélkül átmenne így is. Tudom kicsit kopog valami a jobb elejében, de csak engem zavart, a futómű ellenőrző gépet nem.
De ez még csak a jéghegy csúcsa. Tavaly elkezdett párás vizes időben csikorogni (írtam is) valamelyik szíjam, sztem azon is egy görgő. Most egy nagyon hangos visítás kezdte borzolni a kedélyeket, és már lelki szemeim előtt láttam a zsebemből lassan kilebegő húszezreseket. :-(
Igen, a turbó. Néztem én, hogy talán csak kifúj, lyukas, vagy valami, de nem. Ez bizony maga a test, és ami terhelés hatására kijön belőle hang.
Szerelőt, de azonnal! Sajna helyes volt a megállapításom. Ez bizony csere.
Neten túrkálás, majd telefonálás vette kezdetét.
Ismét tanultam. Van az a variáció, hogy én és szerelőm nekiesünk, és csereberélünk dolgokat. ez sok idő, megállapítástól, a beszerelésig, nem is beszélve a szaktudás, hozzáértés nélkülözéséről (és nem a szerelőmet akarom lejáratni!!). Persze bátraké a szerencse. De van más lehetőség is. Nem biztos, hogy az olcsóbb az a jobb megoldás. Ez egy kényes alkatrész, nem illik vele spórolni.
Kb 15 turbójavítással foglalkozó céget, embert, műhelyt hívtam fel, a kicsi és olcsó(nak tűnőtől), egészen a nagy és drágá(nak látszó)ig. Írom ezt furcsán, mert:
A kicsik, mintha összebeszéltek volna, és ezt meg is jegyeztem nekik.
A hibától függően 30-80 ezer, plusz áfa, plusz munkadíjért javítanak, de oda elvinni, szétszedi, megorvosolja, és közli amit tudok már magamtól is, hogy középrészcsere, majd összerakja legombol 80+áfa+munkadíjat. Mondom a kisebbek. Lehet kevesebb is, de esetemben tuti a középrész... vagy a változó geometria, csak bonyolódik bajom, és még rosszabb ha az.
A nagyot felhívom, megadom turbó (pontos!) tipusát, és ő elküld nekem egy felújított ugyan olyat polcról, futárral, másnapra, 6hó garival, és viszi az én leharcolt cuccomat vissza. Mindezt 90ezerért...
Én elgondolkodtam, és döntöttem.
Így lett a vezérlés, és hosszbordás szíj cserém mellé, egy turbócserém is bónuszba, a műszaki vizsga előtt pár héttel. Hurrá :-/
A költség előre becsült összeg, de lehet nem takarja be.

 
>> Eseménytoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-08-16

Nagy eső volt. Ez mostanában jellemző.
Sehogyan sem tudtam kikerülni sem hogy ne menjek a géppel, sem hogy ne érje víz.
Ne érje víz mondjuk az ékszíja(ka)t, és környékét. Még akkor nem, de másnap elég zavaró, és ütemes és fordulatszámfüggő nyikorgás vette kezdetét.
És tette ezt már kicsit párásabb időben is. Nem, nem az ékszíj, ez inkább fémes csikicsiki...
Gondolom eljött az ideje a cserének, mivel előző gazdi 144900km-nél cserélt (állítólag), most pedig 221000 van az órában. Utánanéztem, és ha rendesen akarom csinálni, 55-65 ezer lesz.
Akkor spóroljunk... :-/

 
>> Tuning és extratoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-12-10

Egy tökéletesen felesleges dolog mind kettő. :-)
De annyira akartam. Vettem ebay-on cob led csíkot. Egy pirosat, illetve találtam angel eyes-hoz szintén cob led karikát, több méretben. A piros csíkot befaragtam a hátsó lámpába, a karikát egyszerűen felragasztottam ( mivel vízálló) a ködlámpára. Mivel hatalmas erejű a fénye, ezért barkácsoltam hozzá egy kis elektronikát, amivel a fényerejét tudom állítani, illetve más funkciót is ellát egyszerre ha akarom.
A hátsó piros nem csak helyzetjelző, de féklámpa is, az angel eyes pedig ha akarom, a reflektorral együtt működik, elég hatásosan... :-)
A képek enyhén csalnak. Közel azonos fénnyel világít minden , itt ellenben nem...

 
>> Szervizcsokagm // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-02-24

Elérkezett az ideje a következő olajcserének mivel futottam vele már 12000 km-et.
Nagy megszerettem ez idő alatt a járgányt.:)
A vezérlés cserének is itt volt az ideje úgyhogy azt is cseréltettem a görgőkkel együtt. Itt kiderült hogy a főtengely ékszíjtárcsa is életciklusa vége felé közeledik így az is kapott egy újat. Illetve egy új szíjat rá. Mivel időközben beszereztem egy fakormányt az is fel lett szerelve. Nagyon jól mutat :) / Következő télen jön hozzá a bőr garnitúra:)/
Tavaly a küszöböt elég fosul csinálták meg. Így visszamentem és visszakaptam az árát mert semmit se ért a munkájuk...
Na de mint kiderült az mind a 4 emelőbakot cserélni kell mert szétrohadt, így azokat cserélték, illetve fényezték utána. Hogy ne bízzuk a véletlenre kapott mellé egy alváz- és üregvédelmet. A bal első elem is cserés lett mivel horpadt volt és már nem javítható.
Tételesen:
- vezérlés+görgők
- ékszíjtárcsa+ hosszbordás szíj
- olaj+ szűrő
- kormány és bal első elem csere
- 4 emelőbak csere+ fényezés
- alváz és üregvédelem

A munkát természetesen Zéék végezték, megint profi munkát végeztek. Az ár is teljesen korrekt, szeretek ide járni. Apró figyelmesség hogy a alváz és üregvédőnek elég erőteljes szaga miatt kaptam bele egy illatosítót. Holnap viszont irány az autókozmetika mivel az a belseje most nagyon gáz. Viszont maga az autó nagyon jó lett köszönöm!

 
>> SzervizGyurka156 // Alfa 156 1.6 TS // 2015-02-24

Kicsit sikerült megnyomnom az oldalát....
Még ősszel.

eredmény:egy másik tükör.és egy oldal idom. :S :S