Blog

Sosem voltam a kerékjavítószett rajongója. Jó elhiszem hogy a defektes kerék kibírja vele a legközelebbi szervizig. De azt nekem senki ne állítsa hogy 100%-ig helyettesít egy pót/mankókereket.

Azonban egy vadiúj mankókerék, emelövel, kurblival, kerékkulcssal Alfától hivatalosan 530,- EUR. Új autó vásárlása eseten 40,- ... :(

Arra sajna sehol nem találtam választ hogy a Fiat Bravo pótkereke passzol-e...
Hosszas keresgélés, bontókkal való kapcsolatfelvétel után nagy nehezen sikerült egy alig használt szettet 110,- Euróért szereznem. Ebay forever! :)

 

Nem voltam túlságosan elégedett a fényszórókkal, nem világítottak elég messzire. Más kocsikkal összevetve nem ez a tapasztalatom. Odahaza majdnem elütöttem egy szarvast emiatt, más kocsival/fényszóróval/izzóval talán hamarabb megláttam volna.

Miután a vezetö oldali tompított kiégett, rendeltem hát jobb féle izzókat konkrétan Osram Nightbreaker-t. Vezetö oldalon tompítottat cserélni nem épp egy thai-masszázs de megoldható, jobb oldalon jóval könnyebb a helyzet. Az eredmény: azonnali javulás. Végre fényt is ad a tompított, nem csak világít.

Ezután rögvest rendeltem távolsági H1 izzókat is, szintén a fent említett Osram Nightbreaker-t. Csere után a javulás itt már nem volt annyira szembetünö mint a tompítottnál, azonban sokkal fehérebb és több fényt ad mint a régi. Távolságon/magasságon szívem szerint még állítanék, de tudomásom szerint ez a maximum.

Összességében így elégedett vagyok a fényszóróval.
Alfa Amore!

 

Egy hét után máris le kell venni a szép nyári papucsot. Mese nincs jön a tél, venni kellett 4 felnit + téli gumit.

 

Próbaút után elhoztam hát Júliát :)

 

Csont nékül,újabb 1 év műszaki.
km állás: 140.200

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-02-09

Lassan itt az ideje rendbeszedni a kicsikét. :D
Hát el is mentem rendelni pár apróságot, amit ideje lesz lassan cserélni.!
- Komplett vezérlés, vízpumpával
- Új a/c pumpa
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Olajszűrő, meg hozzá 8L Selenia Racing 10w-60
- 6 db gyárilag belevaló gyertya
Egyenlőre csak ennyi, majd meglátjuk kér e még valamit. :D
Egy érdekesség: vezérműszíj feszítőjét Amerikából kellett lerendelni, így 4 hetet várnom kell míg megjön. :)

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-02-12

Amíg garázsban van addig neki álltunk szétkapni, úgyse megy sehova. :D
A bőr üléseket elvittem egy remek kárpitoshoz, ahol felújítják és rendbe szedik őket. :D Elég rossz állapotban voltak már, főleg a két első. Összegezve: szivacsozás ki volt ülve már; a háttámla el volt hajolva, vagy törve; egy két helyen lejött a festék, mert utólag lett már festve itt-ott, de nem valami szakszerűen. :D Kiváncsi leszek a végeredményre. :)

Mivel a hátsó ülés mögött van az A/C így azt is kikaptuk. Nem volt egyszerű, mert már jártak ott előttünk, és kicsit gányolva volt.. :D
Egyenlőre csak eddig jutottunk. Nem kapkodunk el semmit.. :D

 
>> EseményStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2014-11-21

Úgy gondoltam, hogy télen nem fogom használni, mivel szeretném megőrizni ezt a remek állapotát az autónak! Tavaszra felkészülünk, cserélve lesz minden ami kell, és végleg orvosoljuk az összes hibát remélhetőleg. :)

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2014-10-25

Na nézzünk rá a gyújtásra a 6-os hengernél. Elég érdekes volt. Nem belevaló gyertya van ott, így a pipa is majdnemhogy kogyogott rajta. Persze hogy kimarad a gyújtás így. :D
Rendeljünk 6 db gyári gyertyát akkor. :)

Az alapjáratra visszatérve, még nem jöttünk rá hogy miert csinálja. Hidegen jó, melegen meg le akar állni az autó. :D hagyom fél órát állni, utána meg jó egészen másnapig. :D

A másik hogy miert nem megy? Jó kérdés. :D de szerintünk az üzemanyagrendszerben lesz valahol a hiba. A/C elég hangos már, lehet nem tudja a nyomást, vagy azt a szállított mennyiséget ami kell neki fordulaton. :D meg a sípolás mellett más hangok is jönnek a tank felől. Olyan mint egy betonkeverő ami teli van csak kaviccsal. :D
Mind1. A hiba keresést elnapoljuk, addig max 3000-es fordulatig használjuk. :)

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2014-10-24

Na mint utobb kiderült, az autó 1Bar töltőnyomás helyett 0,2Barral üzemelt. Érezhetően nem is úgy ment, mint ahogy illene neki. Néztük a csöveket, rendben volt mind. Nem tudom miert, de próbaképp kicseréltük a folytószelepállásérzékelőt, ugyis volt kéznél 1. :D Nézzük mit csinál a véhat. :) Hát az alapjárat eltűnt.. Mind1. Próba út: Nagyon az öröm, hiszen előbújt a teljes töltőnyomás! :D mint az állat úgy ment 5 percig, majd ezután jött, hogy 2500-3000-es tartományban ledurrogot, ledadogott és nem ment tovább.. Félgázon el lehetett forgatni 3000 fölé is, de végig rángatott /nagyon érezhetően/... Na megálltunk, nem kínozzuk tovább. Diagra radug, csatlakozik, hibaolvasás... És semmi, vagyis csak annyi, hogy a 6-os hengernél időszakos gyújtáskimaradás van. Na mind1. Mai napra ennyi. Folyt köv.